اخبار تکنولوژی

رمز عبور آیفون یا آیپد خود را فراموش کردیم چه کنیم؟

اگر رمز عبور آیفون یا آیپد خود را فراموش کنیم چه کنیم؟

گاهی اوقات به دلایلی ممکن است رمز دستگاه هوشمند خود را فراموش کنیم. در این شرایط دو احتمال وجود دارد. حالت اول زمانی است که دستگاه شما اندروید باشد که در این صورت می توانید با استفاده از روش خاصی رمز عبور را تغییر دهید. اما حالت دوم زمانی است که دستگاه شما یکی از محصولات اپل است که می تواند آیفون یا آیپد باشد. در این صورت، اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید و از اسکنر اثر انگشت یا تاچ آیدی استفاده نمی کنید، فقط باید اطلاعات دستگاه خود را بازنشانی کنید.

به این ترتیب تمام اطلاعات ذخیره شده در حافظه حذف خواهند شد. البته بعد از ریست می توانید فایل های پشتیبان خود را بازیابی یا بازیابی کنید و تا حدودی از حذف اطلاعات جلوگیری کنید. حال سوال اینجاست که اگر رمز عبور را فراموش کردید و قفل صفحه دستگاه را باز نکردید، چگونه آنها را ریست کنید؟ در این مقاله نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چرا نمی توان در آیفون یا آیپد رمز عبور داد؟

برخلاف سیستم عامل اندروید، در سیستم عامل iOS حتی اگر با استفاده از حساب کاربری و رمز عبور به سرویس iCloud متصل شوید، باز هم نمی توانید رمز عبور خود را به صورت پین ارسال کنید. اگر ۶ بار پشت سر هم رمز آیفون خود را وارد کنید، عبارت iPhone is disabled روی صفحه ظاهر می شود. این حالت حدود یک دقیقه باقی می ماند و کاربر مجاز به وارد کردن رمز عبور نیست.

کلیدهای رمزگذاری سخت افزاری دستگاه در iOS مدرن با رمز عبوری که شما تنظیم کرده اید فعال می شوند. به همین دلیل است که هر بار که دستگاه را ریست می کنید باید رمز عبور را دوباره وارد کنید. حتی اگر اسکنر اثر انگشت گوشی شما فعال باشد، باز هم باید پس از هر بار تنظیم مجدد دستگاه، رمز عبور را وارد کنید. اگر رمز عبور را فراموش کردید، تنها راه حل این است که داده های دستگاه را بازنشانی یا پاک کنید. اما چگونه می توان دستگاهی را که رمز عبور آن را فراموش کرده اید بازنشانی کرد؟

روش ۱: با استفاده از ابزار iTunes

ما از iTunes برای بازنشانی اطلاعات آیفون یا آیپد به این روش استفاده می کنیم. اگر دائماً از سرویس iTunes استفاده می کنید یا اخیراً از محتویات دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، پس از تنظیم مجدد دستگاه، می توانید فایل پشتیبان را بازیابی کرده و اطلاعات را در آیفون یا آی پد خود نگه دارید.

برای این کار ابتدا آیفون یا آیپد خود را با کابل USB به کامپیوتر یا مک بوک خود متصل کنید. اگر آیتونز رمز عبور بخواهد، نمی توانید این کار را انجام دهید و به کمک رایانه یا مک بوک نیاز دارید. اگر مشکلی پیش آمد، باید از سرویس iTunes برای بازنشانی محتویات دستگاه خود استفاده کنید. حال اگر بنا به دلایلی پنجره پسورد ظاهر نشد به کار خود ادامه دهید و مراحل زیر را دنبال کنید.

در قسمت Summary روی گزینه Backup Now کلیک کنید و از محتویات درایو یک فایل پشتیبان تهیه کنید. سپس گزینه Restore iPad یا Restore iPhone را انتخاب کنید تا محتویات فایل پشتیبان به دستگاه شما بازگردانده شود و رمز عبور جدیدی برای آن تعیین کنید. توجه داشته باشید که محتویات فایل آرشیو شامل جزئیات رمز عبور نمی شود. به عبارت دیگر رمز عبور در فایل پشتیبان ذخیره نخواهد شد. بنابراین دیگر نیازی به وارد کردن رمز قبلی با ریست کردن دستگاه ندارید. اکنون بر روی Restore from iTunes Backup کلیک کنید و اجازه دهید فرآیند بازیابی یا بازیابی اطلاعات کامل شود. حالا به راحتی از آیفون یا آیپد خود استفاده کنید.

باید مراقب باشید که این روش تنها در صورتی قابل اجرا است که سرویس iTunes از ما رمز عبور نخواهد. در این صورت، تمام محتوا و داده های دستگاه خود را از دست خواهید داد.

روش دوم: با استفاده از تابع Find My iPhone

اگر به هر دلیلی نمی توانید از سرویس iTunes استفاده کنید و Find My iPhone فعال بوده است، می توانید با مراجعه به لینک زیر از سرویس iTunes اطلاعات دستگاه خود را پاک کنید. با استفاده از گزینه “Erase iPhone” یا “Erase iPad”، تمام محتوا و اطلاعات دستگاه شما بازنشانی می شود. مزیت این عملیات این است که می توان آن را از راه دور انجام داد و اگر دستگاه خود را گم کرده اید، می توانید از این قابلیت برای جلوگیری از دسترسی افراد به اطلاعات شما استفاده کنید. اکنون می توانید دستگاه خود را روشن کنید و در قسمت تنظیمات اولیه دستگاه خود را به عنوان یک آیفون یا آی پد جدید تعریف کنید و آخرین نسخه پشتیبان خود را با استفاده از سرویس iCloud بازیابی کنید. در هر دو شرایط ذکر شده قادر خواهید بود رمز عبور جدیدی برای دستگاه خود تعیین کنید.

روش سوم: استفاده از حالت بازیابی (Recovery Mode)

می توانید از بخش Recovery Mode برای پاک کردن اطلاعات آیفون یا آیپد خود استفاده کنید. این گزینه زمانی استفاده می شود که امکان استفاده از iTunes و Find My iPhone وجود ندارد. این ویژگی را می توان با استفاده از رایانه یا مک بوک مجهز به ابزار iTunes و کابل USB برای اتصال دستگاه به رایانه استفاده کرد.

ابتدا آیفون یا آیپد خود را با کابل USB به کامپیوتر یا مک بوک متصل کنید و اجازه دهید سرویس iTunes اجرا شود. دکمه های پاور و هوم دستگاه را همزمان نگه دارید تا دستگاه شما ریستارت شود و لوگوی اپل روی صفحه نمایش آن ظاهر شود. فشار دادن دو دکمه را ادامه دهید تا زمانی که صفحه Recovery Mode روی دستگاه شما ظاهر شود که حاوی آرم iTunes و یک کابل است.

اکنون یک پیام اخطار با موضوع «ایراد با آیفون وجود دارد [or iPad] که باید به‌روزرسانی یا بازیابی شود» در ابزار iTunes نصب شده و در حال اجرا بر روی رایانه شما نمایش داده می‌شود که حاوی گزینه‌ای به نام «بازیابی» است. با انتخاب این گزینه آیپد یا آیفون شما ریست شده و تنظیمات آن به حالت کارخانه باز می گردد. اکنون دستگاه را ریبوت کرده و با فایل پشتیبان از طریق سرویس iCloud آن را بازیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا