اخبار تکنولوژی

رفع مشکل اجرانشدن برنامه‌ها پس از به روزرسانی سیستم عامل اندروید

رفع مشکل کار نکردن برنامه ها پس از به روز رسانی سیستم عامل اندروید

یکی از اتفاقات احتمالی پس از به روز رسانی سیستم عامل در دستگاه های اندرویدی، امتناع برنامه ها از راه اندازی پس از لمس نماد میانبر آنها از صفحه اصلی است. در این مقاله نحوه رفع این مشکل را یاد خواهیم گرفت. پس لطفا با ما همراه باشید.

گاهی اوقات یک کاربر می تواند یک نماد میانبر را روی صفحه اصلی یا صفحه اصلی دستگاه قرار دهد تا به یک برنامه خاص در تلفن خود دسترسی سریع داشته باشد. اما گاهی اوقات پس از به روز رسانی سیستم عامل، این کلید میانبر به درستی کار نمی کند و کاربر هنگام راه اندازی برنامه مورد نظر، نوتیفیکیشنی مبنی بر وجود مشکل خاصی دریافت می کند. این موضوع را «مسئله اجرا نشدن برنامه ها با لمس آیکون میانبر پس از به روز رسانی سیستم عامل اندروید» معرفی کرده ایم.

همانطور که در بالا ذکر شد، این مشکل هنگام به روز رسانی سیستم عامل دستگاه اندروید رخ می دهد. لازم به ذکر است که این مشکل دائمی نیست و با کمک راه حل های خاصی قابل حل است. در این مقاله با این راه حل ها آشنا می شویم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی پس از مطالعه این مقاله می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید و از راهنمایی آنها بهره مند شوید. در آینده با ما همراه باشید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

آیکون میانبر برنامه را بردارید و دوباره اضافه کنید!

یکی از راه حل های زمانی که میانبر پس از فرآیند به روز رسانی کار نمی کند، حذف نماد میانبر برنامه و اضافه کردن آن به صفحه است. برای این کار به کشوی اپلیکیشن یا منوی اپلیکیشن گوشی خود نگاه کنید و دوباره آیکون این برنامه را به صفحه اصلی اضافه کنید. پس از اتمام، سعی کنید این نماد را اجرا کنید. در بیشتر موارد، این مشکل را حل می کند. اما چگونه می توان آیکون میانبر برنامه را در اندروید حذف کرد و دوباره به صفحه اصلی اضافه کرد؟

ابتدا باید آیکون میانبر برنامه مورد نظر را برای چند دقیقه در صفحه اصلی دستگاه نگه دارید و پس از ظاهر شدن گزینه Remove یا Delete آن را حذف کنید. حال با مراجعه به لیست برنامه ها یا کشوی برنامه، آیکون مورد نظر را پیدا کرده و با انگشت خود چند دقیقه نگه دارید. سپس با استفاده از عملکرد «Drag & Drop» نماد برنامه مورد نظر را مجدداً به صفحه اصلی دستگاه اضافه کنید. انجام این ترفند در بیشتر موارد مشکل را حل می کند.

گوشی یا تبلت اندرویدی خود را ریستارت کنید!

راه اندازی مجدد دستگاه هوشمند را می توان به عنوان راه حل دوم برای حل این مشکل در نظر گرفت. به دلیل موقتی بودن این مشکل، تنها راه اندازی مجدد دستگاه، ادامه این مشکل را متوقف می کند. بنابراین برای راه اندازی مجدد دستگاه هوشمند خود دکمه پاور را نگه داشته و پس از نمایش سه گزینه مربوط به تغییر وضعیت دستگاه، گزینه Reboot را انتخاب کنید.

کش گوشی خود را پاک کنید!

اگر دو روش بالا این مشکل را حل نکرد، می توانید از ترفند پاک کردن گوشی با استفاده از حافظه کش استفاده کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که متأسفانه همه گوشی های اندرویدی این قابلیت را ارائه نمی دهند تا کاربر بتواند کل کش اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه را یکجا پاک کند. بنابراین در مرحله اول باید از وجود این گزینه در گوشی یا دستگاه خود مطمئن شوید. به عنوان مثال در گوشی Sony Xperia Z Ultra با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس انتخاب گزینه ذخیره سازی می توانید از وجود این گزینه تحت نام Cached data اطمینان حاصل کنید. با انتخاب این گزینه تمام اطلاعات ذخیره شده حذف می شود زیرا باعث کاهش حافظه گوشی (کش) می شود. این ترفند نیز می تواند به عنوان راه حل سوم برای حل این مشکل موثر باشد.

اگر این گزینه در دستگاه هوشمند شما موجود نیست، توصیه می‌کنیم حافظه پنهان برنامه‌ای که نماد میانبر آن خراب است را پاک کنید. باید این ترفند را برای همه برنامه هایی که بعد از آپدیت دچار نقص می شوند تکرار کنید. برای این کار لازم است به قسمت تنظیمات رفته و Applications یا Applications را انتخاب کنید تا لیست برنامه های نصب شده روی دستگاه شما نمایش داده شود. با انتخاب برنامه مورد نظر از این لیست و سپس انتخاب گزینه Clear cache این کار به پایان رسیده و به احتمال زیاد با انجام این عمل و پاکسازی کش برنامه مورد نظر مشکل مربوطه برطرف خواهد شد.

اگر گزینه ای به نام Clear Cache Data وجود ندارد، برای پاکسازی کامل محتویات کش دستگاه، باید وارد حالت ریکاوری شوید و این پاکسازی را انجام دهید که ممکن است کمی پیچیده باشد. البته گزینه ای به نام Wipe Cache Partition در حالت ریکاوری ارائه شده است که با انتخاب آن می توانید کش دستگاه را پاک یا پاک کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در این زمینه می توانید با شماره های زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی های آنها را دریافت نمایید.

برنامه های مورد نظر را حذف و دوباره نصب کنید!

این ترفند را می توان آخرین و آخرین راه حل این مشکل دانست. این ترفند شامل حذف برنامه مورد نظر و دانلود و نصب آن از طریق فروشگاه یا مارکت گوگل پلی است. برای این کار باید با نگه داشتن انگشت خود روی اپلیکیشن مرحله حذف را کامل کرده و گزینه Uninstall ظاهر شده را انتخاب کرده و آن را تایید کنید. سپس با مراجعه به گوگل پلی استور یا بازار دوباره اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. بدون شک این روش مشکل را کاملا حل خواهد کرد.

نتیجه

در این مقاله ترفندهایی برای رفع مشکل اجرا نشدن برنامه ها از طریق نماد میانبر پس از به روز رسانی مورد بحث قرار گرفت. . در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا