اخبار تکنولوژی

ردمی K70، پرچمدار خفن شیائومی با قیمت استثنایی رونمایی شد

شیائومی گوشی پرچمدار ارزان قیمت Redmi K70 را برای رقابت با Galaxy S23 FE معرفی کرد. مشخصات فنی، قیمت و گالری تصاویر Redmi K70 را در زیر مشاهده کنید.

اگر اخبار فناوری را دنبال می کنید، احتمالاً می دانید که شیائومی قرار بود امروز عصر از سه گوشی جدید سری Redmi K70 رونمایی کند. یکی از آن ها گوشی مقرون به صرفه و بسیار جذاب Redmi K70 است که نسبت به نسل قبلی خود با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده و می توان آن را یکی از پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۴ دانست.در ادامه با این گوشی جذاب بیشتر آشنا خواهید شد. محصولی که رقیب قدرتمندی برای Samsung Galaxy S23 FE محسوب می شود.

مشخصات فنی ردمی K70

شیائومی Redmi K70 دقیقا همان چیزیست که خیلی‌ها منتظرش بودند. محصول با مشخصات فنی عالی که با یک نرم افزار مناسب و بروز عرضه می‌شود. در جلوی قاب آن یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی OLED زیبا تعبیه شده که با رزولوشن چشمگیر ۱۴۴۰ پیکسلی خود تصاویر بسیار شفاف و پرجزئیاتی را به‌نمایش می‌گذارد. نرخ رفرش این پنل هم ۱۲۰ هرتزی است که به‌معنای سرعت بالای پاسخگویی صفحه در بازی کردن یا گشت‌و‌گذار در اینترنت است.

› روشن‌ترین نمایشگر دنیای موبایل با نرخ ۴۰۰۰ نیت

شیائومی مدعی شده که این نمایشگر اوج روشنایی ۴۰۰۰ نیتی دارد. این بیشترین نرخ روشنایی یک صفحه نمایش در دنیای موبایل است که حتی گران قیمت‌ترین گوشی‌ها هم آن را ارائه نمی‌کنند. این روشنایی شگفت‌انگیز باعث استفاده آسان از گوشی حتی زیر نور مستقیم خورشید می‌شود.

blank

نمایشگر گوشی جدید شیائومی از الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می‌کند که باعث تقویت وضوح و کیفیت در برخی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها می‌شود.

در زیر قاب گوشی ردمی کی ۷۰ چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ آرمیده که تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام است و در گوشی‌های جذابی مثل سری گلکسی S23 سامسونگ حضور دارد. این یعنی گوشی می‌تواند از پس هر بازی و اپلیکیشنی برمی‌آید.

blank

حضور ۱۶ گیگابایت رم پرسرعت LPDDR5X به‌همراه این تراشه، عملکرد روان در هر شرایطی را تضمین خواهد کرد. ضمنا حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی فوق سریع UFS 4.0 نیز انتقال داده‌ها در کمترین زمان ممکن و با بالاترین سرعت را امکان‌پذیر می‌کند. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که فقط در پرچمداران گران قیمت هزار دلاری بازار می‌توان یافت. اما شیائومی توانسته با مدیریت هزینه‌ها، آن را در پرچمدار خوش قیمت خودش بگنجاند.

› دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی

در پشت گوشی سه سنسور دوربین قرار دارد که یک فلاش LED آن‌ها را همراهی می‌کند. داخل این ماژول دوربین مستطیلی یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۱.۵۵ اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.6 حضور پررنگی دارد. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال تصاویر و لرزشگیر ویدیویی دیجیتالی نیز بهره می‌برد.

blank

یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای کمک به تشخیص عمق هم آن را همراهی می‌کنند. در جلوی گوشی هم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به‌کار رفته که البته سازنده جزئیات آن را فاش نکرده است. در مجموع دوربین ردمی K70 روی کاغذ جذاب است، باید دید آیا در عمل هم می‌تواند در مقایسه با رقبا حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

blank

› شارژ ۱۲۰ واتی و سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای

یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین نیروی گوشی ردمی کی ۷۰ را بر عهده دارد. این باتری با سرعت شگفت‌انگیز ۱۲۰ واتی و تنها در عرض ۱۸ دقیقه از شارژ ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد. شیائومی برای مهار این توان بالا، از چیت اختصاصی مدیریت باتری G1 و چیپ شارژ P2 استفاده کرده است که هر دو این چیپ‌ها توسط خود این شرکت تولید شده‌اند. این دو تراشه حین شارژ شدن و تخلیه شارژ روی عملکرد باتری نظارت می‌کنند تا بالاترین عمر باتری را ارائه کنند.

blank

همچنین برای آنکه زیر قاب این گوشی خنک بماند، سازنده چینی از یک سیستم خنک‌کننده بزرگ با مساحت ۵۰۰۰ میلی‌متر مربع استفاده کرده که به یک محفظه بخار هم مجهز است.

در بخش نرم افزاری هم، ردمی کی ۷۰ یکی از جدیدترین گوشی‌هایی است که شیائومی آن را با پلتفرم نوظهور HyperOS خودش عرضه می‌کند. این پلتفرم بر پایه اندروید ۱۴ توسعه پیدا کرده و پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به MIUI داشته است. از دیگر امکانات گوشی هم باید به بلوتوث ۵.۳، پشتیبانی از NFC و دو اسلات سیم کارت نانو اشاره کرد.

قیمت گوشی ردمی K70

سازنده این گوشی موبایل را در رنگ‌بندی آبی، صورتی، مشکی و سفید راهی بازار چین می‌کند. نسخه پایه آن ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه دارد که قیمتش برای بازار داخلی این کشور حدود ۳۵۰ دلار است. بالارده‌ترین نسخه این گوشی هم با ۱۶ گیگ رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی تنها ۴۸۰ دلار قیمتش است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا