اخبار گوناگون

راهنمای انتخاب میان خرید هواپز یا سرخ کن ( + مقایسه )

سرخ کن و هواپز دو تا از پرطرفدارترین دستگاه های لوازم برقی آشپزخانه هستند. در این مقاله قرار است شما را با هر دو این دستگاه ها بیشتر آشنا کنیم تا قبل از خرید هواپز یا سرخ کن، انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین در انتهای مقاله، این دو محصول را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

هواپز

در ادامه به نقل از فروشگاه لوازم خانگی کارن ابتدا شما را با هواپز آشنا می کنیم. شما با خرید هواپز در واقع یک اجاق همرفتی تهیه کرده اید که غذای شما را سرخ نمی کند. هواپز مواد غذایی را با کمک حرارت لامپ هلوژونی می پزد و همچنین برای پخت غذا با هواپز نیازی به روغن ندارید.

سرخ کن

سرخ کن دستگاهی برای پخت بسیار سریع غذا در روغن یا چربی داغ است. غذاهای آماده شده در این دستگاه بسیار ترد و نرم هستند. به کمک این دستگاه فرآیند سرخ کردن با کیفیت و سرعت بیشتری اجرا می شود. مخاطبین اصلی این دستگاه، رستوران و فست و فودها هستند که حجم زیادی از غذا را با آن آماده می کنند.

لوازم خانگی کارن شاپ

مقایسه مزایای خرید هواپز و سرخ کن

قبل از خرید هواپز یا سرخ کن بهتر است این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنیم تا تصمیم بهتری بگیرید:

مقدار روغن مصرفی

اولین تفاوت میان این دو دستگاه مقدار روغن مصرفی است. سرخ کن برای پخت و پز به روغن بسیار زیاد با دمای بالا نیاز دارد؛ اما هواپز تنها با استفاده از هوای گرم و بدون روغن غذا را می پزد. به خاطر همین دلیل مخاطبین زیادی، خرید هواپز را انتخاب می کنند؛ چرا که به فکر سلامتی خود هستند و با استفاده از هواپز می توانند با روغن کمتر یک غذای سرخ و تر شده داشته باشند.

زمان مورد نیاز

در نگاه اول به راحتی می توان گفت سرخ کن روش سریع تری برای پخت غذا است؛ چرا که روغن توسط این دستگاه کمتر از پنج دقیقه داغ می شود. در مقابل هواپز معمولا بین ده الی بیست دقیقه زمان برای پخت غذا صرف می کند. اما اگر کمی دقت داشته باشید، می توانید مشاهده کنید که اکثر غذاهای سرخ کردنی به پودر سوخاری نیاز دارند.

اگر زمان آماده سازی پودر سوخاری را در نظر بگیرید، می توان نتیجه گرفت که در مجموع آماده سازی برای غذاهای سرخ کردنی با سرخ کن زمانی بیشتری نیاز دارد. اما آماده کردن مواد اولیه در هواپز نیازی به تدارکات زیادی ندارد و تنها کافی است مواد غذایی را درون دستگاه قرار بدهید.

جایگزین

برای هر کدام از این دستگاه ها جایگزین وجود دارد. شما می توانید به جای سرخ کن، خودتان روغن را برای سرخ کردن آماده کنید؛ اما همان طور که گفتیم نتیجه کار با سرخ کن سرعت و کیفیت بیشتری دارد. این موضوع در رابطه با هواپز نیز صدق می کند و به جای هواپز می توان به وسیله فر، غذا را بپزید.

در آخر انتخاب بین خرید هواپز یا سرخ کن بر عهده خودتان است. با این حال ما توصیه می کنیم که هواپز را به خاطر این که مناسب رژیم غذایی سالم است انتخاب کنید. برای خرید هواپز می توانید به سایت فروشگاه لوازم خانگی کارن سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا