اخبار تکنولوژی

ذخیره سایتهای مورد علاقه در گوگل کروم

ذخیره سایتهای مورد علاقه در گوگل کروم

ذخیره سایتهای مورد علاقه در گوگل کروم، در این راهنما، گام به گام شما را راهنمایی می کنیم و نحوه عملکرد بوکمارک ها و تنظیمات Google Chrome را به شما معرفی می کنیم.
در ابتدا باید بدانیم که Bookmark چه عملکردی دارد و چه عملکردی در گوگل دارد؟

آموزش ذخیره سایتهای مورد علاقه در گوگل کروم

وقتی در مرورگر به دنبال سایتی می گردیم، اگر این صفحه برای ما جذاب و تاثیرگذار باشد، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد این است که لینک سایت مورد نظر را در مکانی قابل دسترس و به اصطلاح جلوی ما نگه داریم. چشم ها. بنابراین هر زمان که لازم باشد به راحتی و با یک کلیک وارد این سایت شویم. در این صورت باید از ویژگی بوکمارک مرورگر خود استفاده کنید.

به طور کلی این عملکرد به صورت زیر عمل می کند: به جای کپی یا ذخیره آدرس سایت در جایی، خود مرورگرها امکان ثبت نام و ذخیره آدرس سایت را بلافاصله در همان صفحه فراهم می کنند.

در این مقاله نحوه ایجاد بوکمارک در مرورگر کروم و نحوه پشتیبان گیری و سپس بازیابی آنها را به شما آموزش می دهیم.

لینک های سایت را به عنوان بوکمارک گوگل کروم ذخیره کنید

برای ایجاد بوکمارک، ابتدا مرورگر کروم خود را باز کنید. و آدرس یا لینک مورد نظر را در کروم جستجو کنید. در اینجا می خواهیم سایت سرور تهران را بوکمارک کنیم.
روی ستاره ای که در سمت راست آدرس ظاهر می شود کلیک کنید. اکنون می توانید با فشار دادن دکمه “انجام شد” سایت مورد علاقه خود را ذخیره و ثبت کنید.

پشتیبان گیری از نشانک ها در کروم

بعد از اینکه مدتی در دنیای اینترنت بودید و لینک های پربازدید شما افزایش یافت، احتمالاً می خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید تا خیالتان راحت باشد که همیشه آنها را در فایل سیستم خود دارید.

اولین قدم برای تهیه نسخه پشتیبان یا صادر کردن نشانک‌ها، باز کردن کروم و ضربه زدن روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه در کنار نوار آدرس است. سپس روی Bookmark manager کلیک کنید.
نکته: برای دسترسی به مدیریت نشانک یک کد کوتاه نیز وجود دارد که دسترسی را آسان‌تر می‌کند. با فشار دادن crtl+shift+O مدیر نشانک باز می شود.

blank

در مرحله بعد کل صفحه نشانک شما باز می شود. و در سمت راست صفحه، نمادی با سه نقطه پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک کنید و export bookmarks را انتخاب کنید.

blank

blank

اکنون باید نشانک ها را در بخشی از رایانه خود ذخیره کنید. پس از انتخاب محل ذخیره و نام فایل و فرمت html، دکمه “ذخیره” را فشار دهید.

blank

نشانک های شما بایگانی شده اند. اکنون نشانک های کروم را در قالب فایل html دارید.

نشانک های گوگل را بازیابی کنید

گاهی اوقات ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد سیستم خود داشته باشید یا به دلایلی تمام اطلاعات، تاریخچه و تاریخچه مرورگر گوگل شما حذف شود. اینجاست که اهمیت بازیابی بوکمارک مشخص می شود.

توجه: برای بازیابی، باید قبلاً از نشانک های مرورگر خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. و فایل پشتیبان در سیستم شما موجود است.

روش اول:
مانند مرحله قبل، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس بر روی گزینه bookmarks کلیک کنید و سپس بر روی گزینه import bookmarks and settings کلیک کنید.

blank

روش دوم:

مانند تصویر اول این آموزش، پس از ورود به مرورگر و فشردن سه نقطه، ابتدا روی گزینه bookmarks کلیک کرده و سپس گزینه مدیریت bookmarks را انتخاب کنید. در صفحه ای که لیست کامل نشانک ها باز می شود، روی سه نقطه سمت راست ضربه بزنید. در نهایت، import bookmarks را انتخاب کنید.

blank

حالا Bookmarks HTML File را انتخاب کنید و سپس از طریق گزینه choose file فایل مورد نظر را در سیستم بیابید.

blank

blank

در نهایت با زدن دکمه “Done” کار بازگردانی و import بوک مارک ها را به اتمام برسانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا