اخبار گوناگون

دانستنی های جالب در مورد صنعت

راه حل انتقال ایمن گاز شهری چیست؟

ایستگاه تقلیل فشار، دارای دستگاه هایی است که هنگام استخراج گاز از محل باعث می شود تا فشار گاز بالا رود و به آسانی در اماکن مصرف شهری یا صنعتی به آسانی انتقال پیدا کند.

از اهداف مهم این دستگاه این است که گاز رسانی را آسان کند و برای اینکه گاز را از هر گونه ناخالصی پاک نگه دارد فیلترهایی بر روی آن نصب شده تا گاز تصفیه شده تحویل دهد.

از ویژگی های دیگر این ایستگاه این است که دارای رگولاتور است، رگولاتور باعث کاهش فشار گاز می شود تا بتوان در شهر انتقال داد و مصرف کننده آسیبی نبیند.

از اصلی ترین خواص و اهداف این ایستگاه می توان به اندازه گیری جریان گاز در بخش های مختلف مانند استخراج و انتقال در شهر شود و باعث شود تا اگر فشار از میزان مطلوب بالاتر رود اخطار دهد و به راحتی اصلاح شود.

و بخش آخر و مهم که باعث می شود تا جان بسیاری از مردم به خطر نیفتد این است که در گاز مواد بوداری ریخته می شود مانند مرکاپتان که گاز را بودار می کند و باعث می شود تا اگر در خانه نشتی گاز بود بوی آن حس شود.

این دستگاه به دلیل اینکه فشار و دما در بخش های مختلف آن در استخراج و انتقال فرق می کند و خطرات نشت آن بسیار کشنده است باعث شده تا پارامترهایی لحاظ شود که استاندارد های استخراج گاز را داشته باشد.

از قبیل این پارامتر ها می توان به فشار گاز ورودی استخراج شده اشاره کرد که همانطور که گفتیم نیاز به فشار بالایی دارد و دمای بالایی تولید می شود پس باید از لوله هایی استفاده شود که بسیار مقاوم و ضخیم باشد تا بتوان این فشار و دما را کنترل کرد.

از جمله فشارهایی که ریسک بالایی دارد فشار تست گاز خروجی هست که باید استاندارد مصرف مناسب بدون آلاینده را داشته باشد تا در مصرف کننده در مصرف آن به مشکل برخورد نکند.

میزان گاز جریان یافته بین منطقه های مصرف کننده مانند شهر یا روستا باید جریان مناسبی داشته باشد که نه بالا که باعث آتش گرفتن آن شود و نه آهسته که باعث کاهش عملکرد آن برای مصرف کننده شود، باید به میزان مناسب انتقال پیدا کند تا مصرف کننده در بهترین حالت مصرف بکند.

 

انواع دستگاه های کم کردن فشار گاز 

۱_ایستگاه درون شهری. (TBS)

۲_برون شهری.(CGS)

۳_ایستگاه (CGS),(TBS)

 

۱_درون شهری(TBS)

فشار گاز با پوند(psi) تعیین می شود که این فشار قبل از اینکه به شهر وارد شود به میزان ۲۵۰ پوند است و هنگامی که به شهر وارد می شود ایستگاه درون شهری باعث می شود تا به میزان ۶۰ پوند برسد که در ورودی شهرها و روستاها نصب می شود و برای کاهش از یک رگولاتور استفاده می شود.

از موارد مهمی که باید به آن اشاره که که اقلام این ایستگاه کلاس ۳۰۰ گاز و خروجی آن کلاس ۱۵۰ را دارد.

 

۲_برون شهری (GCS)

این دستگاه برای کاهش از ۲ رگولاتور استفاده می کند که فشار را از بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ به ۲۵۰ پوند(psi) تغییر می دهد که میزان فشار را بسیار زیاد کاهش می دهد.

 

۳_ترکیب دو دستگاه 

این دستگاه در اصل کار هر دو را به تنهایی انجام می دهد و فشار گاز را از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند به ۶۰ پوند کاهش می دهد به طور دقیق کار (GCS) را در کاهش به ۲۵۰ و کار (TBS) در کاهش به ۶۰ پوند را انجام می دهد که این دستگاه برای انجام این کار از ۳ رگولاتور استفاده می کند.

 

‌‌……..

 

راه حل رفع آلودگی ها صنعتی چیست؟

غبارگیر صنعتی - طراح صنعت پویا

غبارگیرهای صنعتی یکی از تجهیزات مهم و ضروری برای پاکسازی و رفع گرد و غبار هوا هستند که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. آلودگی هوا مشکل شایعی است که در بیشتر شهرها شاهد آن هستیم که برای رفع این مشکل بهترین راهکار استفاده از غبارگیر صنعتی است. این تجهیزات در سایز و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. بکارگیری قطعات پیشرفته و باکیفیت در طراحی و ساخت غبارگیرهای صنعتی باعث شده تا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. با قدرت بالای این دستگاه شما محیطی سالم و عاری از آلودگی خواهید داشت. امکان نصب غبارگیر در محیط‌های مختلف از جمله مسکونی، اداری، تجاری و… وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه بهتر است تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

غبارگیرهای صنعتی به عنوان یکی از بهترین تجهیزات دمنده و مکنده معرفی می‌شوند که به پاکسازی هوا کمک زیادی می‌کنند. برای تمیز و خالص کردن هوا از ذرات اضافی گرد و غبار شما نیاز به نصب غبارگیر دارید. این سیستم هوا را در خود جمع کرده و پس از پاکسازی مجدد آن را به محیط باز می‌گرداند. فیلترها جز مهمترین اجزای این دستگاه هستند که کار فیلتر سازی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. غبارگیرها از نظر ساختار و کارایی تفاوت زیادی باهم دارند.

اجزای تشکیل دهنده این دستگاه به صورت کاملا پیشرفته کار خود را انجام می‌دهند. غبارگیر خود را با هر صنعتی منطبق کرده و قدرت مانور بالایی دارد. صنایع می‌توانند با متکی به این سیستم پیشرفته به راحتی کار خود را ادامه دهند. نصب دستگاه در محیط‌های آلوده می‌تواند شرایط بهتری را برای فعالیت کارکنان فراهم سازد. تنوع در ساخت غبارگیر زیاد بوده و توانسته تمام سلیقه‌ها را به خوبی پوشش دهد.

دستگاه غبارگیر صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. از اجرای مهم این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانال متصل شده به دستگاه اصلی
  • فیلترهای مختلف برای جذب آلاینده‌ها و تصفیه هوا
  • نصب سیستم دمنده بین کانال و بدنه اصلی دستگاه برای ایجاد جریان هوا
  • سیستم شستشو برای تمیز کردن فیلتر و خارج کردن آن

 

علاوه بر این اجزای اصلی شما در این دستگاه شاهد اجزایی فرعی هم هستید که در زمان نصب مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیفیت اجزا می‌تواند عملکرد دستگاه تصفیه هوا را تحت تاثیر قرار دهد‌. برندهای معتبر همیشه با بهترین قطعات ساخته می‌شوند و متناسب با استانداردهای روز دنیا هستند.

 

 

تصفیه آب اسمزی چگونه انجام میشود؟

تصفیه آب به روش اسمز معکوس چیست؟ | بهتا

تصفیه آب به روش اسمز معکوس  که به اختصار آر او نوشته شده است، نوعی روش تصفیه ی صنعتی آب است که برای تصفیه آب آشامیدنی با دستگاه ها ی مجهز به فیلتر های صنعتی انجام می پذیرد.

برای اینکه تفاوت اسمز طبیعی را با اسمز معکوس به درستی درک کنیم ، باید ابتدا به تعریف اسمز بپردازیم و سپس مفهوم اسمز معکوس را شرح داده و با آن مقایسه کنیم.

اسمز به شکلی که در طبیعت وجود دارد به فرایندی گفته می شود که در آن املاح طبیعی و موجود در درون خاک به وسیله ریشه درختان و از طریق جذب آب به وسیله این ریشه ها به داخلی ریشه و ساقه و برگ های گیاهان منتقل می شوند.

نمونه دیگر فرایند اسمز طبیعی در شیوه کارکرد کلیه های انسان قابل مشاهده است، کلیه های انسان با استفاده از جذب آب موجود در بدن املاح و مواد معدنی موجود در آب را جذب می کند.

این فرایند باعث جذب هرچه بیشتر املاح معدنی و طبیعی موجود در آب می گردد.

در فرایند تصفیه آب به روش RO فرایندی که در اسمز طبیعی اتفاق می افتد، برعکس شکل پیدا می کند.

در فرایند اسمز معکوس با استفاده از فیلتر های تصفیه آب سعی در زود ن املاح و مواد شیمیایی موجود در آب و کاهش سختی آب به وسیله کاسته شدن املاح موجود در آن اتفاق می افتد.

در پایان فرایند تصفیه آب به وسیله روش اسمز معکوس املاح و مواد موجود در آب در طرف دیگر فیلتر تصفیه آب باقی می ماند و تنها آب خالص از سوراخها و منافذ مخصوص خروج آب در فیلتر ،خارج می گردد.

در تصفیه آب به روش آر- او، از یک مرحله ای پیش تصفیه آب به عنوان مقدمه عملیات تصفیه اصلی استفاده میشود.

فرایند پیش تصفیه  آب به این صورت اتفاق می افتد که در آن ذرات  و املاح در شت تر موجود در داخل آب، با استفاده از فیلترهای تصفیه آب و کلر که به آن اضافه می شود خالص تر می گردد و آب نسبتاً خالص تری وارد فرایند تصفیه اصلی خواهد شد.

این فرایند تصفیه مقدماتی آب ، با استفاده از فیلترهای شنی و کربنی صورت می پذیرد. و کدورت آب را کاهش میدهد و میکروارگانیسم  های درون آب را از بین می برد. 

همانطور که اشاره شد جهت انجام فرایند مربوط به پیش تصفیه استفاده از فیلترهای کربن و فیلترهای شنی و مواد ضدعفونی کننده  که در داخل دستگاه تصفیه آب قرار داده می شود ضروری است.

جهت انجام فرایند اسمز معکوس نیز از فیلترهای حساس به آلاینده های موجود در آب ، تا اندازه های ریز و کنترل شده استفاده می شود.

همچنین برای عبور دادن آب از فیلتر های تصفیه  و خروج آب خالص از پمپ های قوی و با قدرت پمپاژ بالا ، در حدود ۱۰ تا ۱۰۰۰متر مکعب در دقیقه ،به کار گرفته می شود.

توجه داشته باشید که فیلتر های مورد استفاده در مرحله پیش تصفیه معمولاً در فرایندی دو تا سه ماهه احتیاج به تعویض پیدا می کنند.

همچنین فیلتر اصلی تصفیه آب ، حدوداً بین ۱  سال تا یک سال و نیم باید تعویض شود.

تولید فولاد — از صفر تا صد – فرادرس - مجله‌

نقش و اهمیت  فولاد در اقتصاد

صنعت فولاد نقشی حیاتی در اقتصاد جهانی ایفا می کند و به عنوان ستون فقرات توسعه زیرساخت ها، تولید و بخش های ساخت و ساز عمل می کند.  اجرای پروژه های صنایع فولاد سازی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که باعث رشد اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی و تقویت پیشرفت های تکنولوژیکی می شود.  هدف این مقاله بررسی جامع جنبه‌های مختلف مرتبط با اجرای پروژه‌ های صنایع فولاد سازی و برجسته‌سازی اهمیت آن‌ها در هر دو زمینه ملی و بین‌المللی است.

 

  1. اهمیت اقتصادی

 

اجرای پروژه های صنایع فولاد سازی دارای مزایای اقتصادی گسترده ای است.  فولاد یک ماده اساسی برای ساخت پل ها، ساختمان ها، بزرگراه ها و سایر پروژه های زیربنایی است.  دولت‌ها با سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی، فعالیت‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی را در کل زنجیره ارزش، از استخراج مواد خام گرفته تا تولید و توزیع، تحریک می‌کنند.

علاوه بر این، پروژه‌های صنایع فولاد سازی به رشد بخش‌های مرتبط مانند مهندسی، لجستیک، و ساخت ماشین‌آلات کمک می‌کند و تأثیر چند برابری بر اقتصاد ایجاد می‌کند.  ایجاد کارخانه‌های فولادی همچنین از طریق صادرات درآمدزایی می‌کند، تراز تجاری کشور را تقویت می‌کند و رقابت بین‌المللی را ارتقا می‌دهد.

 

  1. پیشرفت های تکنولوژیکی

 

اجرای پروژه های صنایع فولاد سازی موجب نوآوری و پیشرفت های تکنولوژیکی می شود.  این پروژه ها اغلب شامل پذیرش فناوری های پیشرفته است که منجر به بهبود راندمان تولید، کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش کیفیت محصول می شود.  تکنیک های تولید پیشرفته مانند اتوماسیون، رباتیک و هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در فرآیندهای تولید فولاد ادغام می شوند که منجر به بهره وری و مقرون به صرفه بالاتر می شود.

 

  1. ایجاد اشتغال

 

اجرای پروژه های صنعت فولاد تاثیر بسزایی در اشتغال زایی دارد.  کارخانه های فولاد به طیف متنوعی از کارگران ماهر و نیمه ماهر نیاز دارند که فرصت های شغلی را برای مهندسان، تکنسین ها، اپراتورهای ماشین آلات و کارکنان پشتیبانی فراهم می کند.  علاوه بر این، اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده از طریق زنجیره تامین و صنایع جانبی، تأثیر مثبت بر بازار کار را بیشتر می‌کند.

 

  1. توسعه زیرساخت

 

فولاد جزء ضروری در ساخت پروژه های زیرساختی حیاتی از جمله پل ها، راه آهن، بنادر و نیروگاه ها است.  اجرای پروژه های صنعت فولاد، تامین پایدار فولاد با کیفیت بالا را تضمین می کند که برای توسعه زیرساخت ها حیاتی است.  سازه های فولادی قوی و بادوام باعث افزایش طول عمر و ایمنی دارایی های زیرساختی شده و به توسعه پایدار کمک می کند.

 

 

  1. ملاحظات زیست محیطی

 

در حالی که صنعت فولاد در طول تاریخ با چالش های زیست محیطی مواجه بوده است، اجرای پروژه های صنعت فولاد فرصتی برای رفع این نگرانی ها فراهم می کند.  کارخانه های فولاد مدرن از فناوری ها و فرآیندهای سازگار با محیط زیست استفاده می کنند که مصرف انرژی را به حداقل می رساند و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.  پروژه‌های صنعت فولاد از طریق اتخاذ تکنیک‌های تولید پاک‌تر، مانند کوره‌های قوس الکتریکی و شیوه‌های بازیافت، به آینده‌ای پایدارتر کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا