آشپزی

خواص خربزه برای کلیه + دفع سنگ و آرامش بخش کلیه ها جدید ۱۴۰۳

خواص خربزه برای کلیه ها

خربزه با طعم شیرین و خنکی که دارد نه تنها یکی از میوه های محبوب تابستانی است، بلکه راه حلی طبیعی و کامل برای مشکلات سلامتی از جمله درمان سنگ کلیه است. در این مقاله به بررسی خواص خربزه برای کلیه می پردازیم، میوه ای که از زمان های قدیم به دلیل خواص آن ارزش زیادی داشته است.

خریزا سنگ شکن طبیعی کلیه است

۱٫ خربزه: شفا دهنده سنگ کلیه

یکی از بارزترین خواص خربزه برای کلیه، آبرسانی و تحریک ادرار آن است که برای رفع مشکل سنگ کلیه و مثانه ضروری است. تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که عصاره هیدرواتانولی دانه خربزه به لطف دو پروتئین استئوپونتین و لیتواستاتین قادر به کنترل و مهار تشکیل سنگ کلیه در سیستم ادراری است. این عصاره حتی از سیترات پتاسیم (یک درمان رایج برای سنگ کلیه) موثرتر است.

۲٫ خربزه: کلیه ها را در دیابت آرام می کند

طالبی همچنین می تواند به پیشگیری از نفروپاتی دیابتی (بیماری کلیوی که باعث آسیب جدی به سلول های کلیه می شود) کمک کند. آب خربزه به نام «اکسی کوین» نیز قادر به کنترل این بیماری است. علاوه بر این، طالبی دارای شاخص گلیسمی (GI) پایینی است، به این معنی که فروکتوز و گلوکز آن قندهای ساده محسوب می شوند. این خاصیت خربزه را برای بیماران دیابتی و کسانی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند کاملا ایمن می کند.

۳٫ خربزه و طب سنتی: مزاج و زمان مناسب مصرف

طعم خربزه به میزان رسیده بودن آن بستگی دارد – اغلب سرد و مرطوب است، اما با خربزه های بسیار شیرین و رسیده گرم است. از نظر طب سنتی بهترین زمان مصرف خربزه بین وعده های غذایی است. مصرف آن با معده خالی یا بلافاصله بعد از غذا توصیه نمی شود.

۴٫ خربزه: سرشار از ویتامین

خربزه منبع غنی ویتامین C، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک و پتاسیم است. این مواد مغذی نقش موثری در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و خون رسانی بدن دارند. بنابراین، اگر نمی خواهید در فصل تابستان با ضعف سیستم ایمنی ناشی از گرما مواجه شوید، ما در کافه نیوز به شما توصیه می کنیم که خربزه را به عنوان میان وعده عصرانه به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۵٫ نتیجه گیری

در خاتمه می توان گفت که خربزه نه تنها یک میوه خوشمزه و تقویت کننده است، بلکه می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان و پیشگیری از مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه و نفروپاتی دیابتی عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا