آشپزی

طرز تهیه خوراک فیله مرغ و قارچ به روش رستورانی؛ یک شام لذیذ و سریع جدید ۱۴۰۳

طرز پخت فیله مرغ

طرز پخت فیله مرغ

فیله مرغ با قارچ و هویج غذایی است که با روح است.غذاهای سنتی» ترکیبی و مرتبط با سلیقه های مدرن. ترکیب آب پرتقال و عسل طعمی متفاوت و کاملاً خاص به این غذا می دهد که با هر سروینگ تجربه جدیدی را ایجاد می کند. در این آموزش طرز پخت فیله مرغ را به روشی بسیار خاص و خوشمزه با دستوری ساده اما جامع به شما نشان می دهیم.

برای تهیه فیله مرغ با قارچ و هویج ابتدا مرغ ها را با مخلوطی از سس سویا، آب پرتقال، سیر، فلفل و عسل مزه دار کنید و بگذارید ۱ تا ۲ ساعت در یخچال بماند. هویج را دم کرده و قارچ ها را سرخ کنید. سپس فیله های طعم دار شده را سرخ کرده و با قارچ و هویج سرو کنید. برای گزینه ای متفاوت، فیله ها را می توان در فر پخت و با سبزیجات مورد علاقه مانند بروکلی یا کدو تنبل سرو کرد.

عناصراندازه ی
فیله مرغشماره ۴
شیر نر۳ قاشق غذاخوری
آب پرتقال۲ قاشق غذاخوری
سس سویا۱٫۵ قاشق غذاخوری
فلفل۱ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق چایخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
سیر۳ قرص
قارچ۱۰ عدد
هویج۱ قطعه

طرز پخت فیله مرغ

مرحله ۱: آماده سازی مرغ

ابتدا فیله های مرغ را با دقت بشویید و در آبکش بریزید تا آب آن ها کاملا گرفته شود. سپس فیله ها را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و سس سویا، آب پرتقال، سیر له شده، فلفل و عسل را اضافه کنید.

مرحله ۲: فیله را مزه دار کنید

با دست مواد را با فیله ها خوب مخلوط کرده و به آرامی ماساژ دهید. در نهایت روی ظرف را با درب یا کیسه پلاستیکی بپوشانید و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا مرغ ها خوش طعم شوند.

مرحله ۳: آماده سازی هویج

در این مرحله هویج ها را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید. یک قابلمه متوسط ​​را با کمی آب پر کنید و یک سبد بخارپز را روی آن قرار دهید. حلقه های هویج را در سبد قرار دهید و درب قابلمه را ببندید. هویج ها را بخارپز کنید تا نرم شوند اما هنوز کمی ترد شوند. این فرآیند معمولا بین ۵ تا ۷ دقیقه طول می کشد.

مرحله ۴: قارچ ها را سرخ کنید

قارچ ها را بعد از شستن و خشک کردن، ورقه ای برش دهید. یک ماهیتابه بزرگ را با کمی روغن زیتون گرم کنید و سپس یک قاشق غذاخوری سیر له شده را به آن اضافه کنید. قارچ های خرد شده را به تابه اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا تفت دهید تا آب آن ها کاملا تبخیر شود. در این مرحله نمک و آویشن را اضافه کنید و در آخر شیر را به تابه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. سپس حرارت را خاموش کنید.

مرحله ۵: پخت فیله مرغ

پس از طعم دار شدن فیله ها را از یخچال خارج کرده و به همراه همه محصولات ترشی شده به تابه داغ منتقل کنید. فیله ها را روی حرارت زیاد سرخ کنید تا کاملا پخته و طلایی شوند. دقت کنید که فیله ها خوب پخته شده و دو طرف آن طلایی شود.

مرحله ۶: غذا را سرو کنید

پس از پخت کامل فیله های مرغ، آنها را در بشقاب سرو بچینید. برای داشتن یک غذای متعادل و خوش طعم، قارچ و هویج تفت داده شده را به فیله ها اضافه کنید.

مرحله هفتم: پخت فیله مرغ در فر

اگر می خواهید فیله های مرغ را در فر بپزید، در سینی یا گریل بریزید و فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. فیله ها را به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که بپزند در فر قرار دهید و در حین پخت یک بار آن ها را بچرخانید تا مطمئن شوید که از دو طرف خوب پخته شده اند. پس از پخته شدن، آنها را با قارچ و هویج سرو کنید.

مرحله ۸: سبزیجات بیشتری اضافه کنید

به عنوان یک پیشنهاد می توانید “کلم بروکلییا کدو تنبل را به عنوان سبزی با این غذا اضافه کنید. می توانید این سبزی ها را همزمان با هویج بخارپز کنید یا در کنار فیله ها در فر بپزید تا طعمی متنوع و لذیذ ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا