اخبار تکنولوژی

آیا خبر سیم کارت بدون فیلتر ایرانسل برای رونالدو و تیم فوتبال النصر صحت دارد؟

به گزارش خبرکو به نقل از دیجیاتو پس از انتشار خبر ورود کریستیانو رونالدو و یارانش به ایران، برخی رسانه ها مدعی شدند طبق اعلام ایرانسل، سیم کارت های بدون فیلتر در اختیار بازیکنان تیم فوتبال نصر قرار گرفته است. ردیابی دیجیاتو با ایرانسل نشان می دهد که این موضوع صحت ندارد. از سوی دیگر واقعیت این است که سیم کارت های خارجی با رومینگ بین المللی که در ایران فعال می شوند، اساسا فیلتر نشده هستند و بازیکنان نیازی به سیم کارت نامحدود ایرانی ندارند.

ارائه اینترنت بدون فیلتر به ستاره های معروف فوتبال که به ایران سفر می کنند یکی از موضوعات داغ در یک ماه گذشته بوده است. علیرغم ادعاهای متناقض در این باره، همشهری، رسانه آنلاین وابسته به شهرداری تهران، از ارائه سیم کارت ایرانسل بدون فیلتر به رونالدو و سایر بازیکنان نصر عربستان خبر داد.

آیا خبر سیم کارت بدون فیلتر ایرانسل برای رونالدو و تیم فوتبال النصر صحت دارد؟ 1

شرکت ایرانسل نیز اعلام کرد که سیم کارت های بدون فیلتر در اختیار اعضای تیم نصر قرار گرفته است تا اقامتی راحت در ایران داشته باشند.» این ادعای این رسانه است. مدیرعامل پرسپولیس اخیرا در برنامه فوتبال برتر گفت: اسپانسر مالی این تیم – ایرانسل، سیم کارت های بدون فیلتر را به تیم النصر می دهد.

ردیابی ایرانسل توسط دیجیاتو نشان می دهد که در هیچ یک از کانال های رسمی ایرانسل چنین چیزی اعلام نشده است و اساساً چنین اتفاقی رخ نداده است. این پیگیری ها نشان داد برخلاف آنچه منبع خبری عنوان کرده، هیچ یک از کارکنان ایرانسل در این خصوص با رسانه ها صحبت نکرده اند. همچنین نباید فراموش کرد که طبق قوانین رومینگ بازیکنان تیم فوتبال نصر عربستان می توانند از سیم کارت خود در ایران استفاده کنند و قوانین فیلترینگ اینترنت آنها نیز طبق قوانین کشور خودشان است نه ایران! موضوعی که پیش از این در دیجیاتو به آن پرداخته بودیم که شایعه سیم کارت بدون فیلتر ۹۰ میلیون تومانی داغ شد.

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات سابق نیز طی روزهای گذشته با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود، به اینترنت رومینگ اشاره کرد و نوشت:

«هر خارجی که به ایران سفر می‌کند، می‌تواند از خدمات رومینگ بهره ببرد. در حالت رومینگ، اینترنت او از طریق کشوری‌ که سیم‌کارت او را صادر کرده است راهیابی می‌شود که فاقد فیلترینگ است. لذا دغدغه‌مند و نگران فیلترشکن یا پیام رسان بازیکنان مطرح فوتبال در مدت اقامت در ایران نباشند. به جای آن توصیه می‌کنم کسانی که مسئولیت دارند به فکر مصیبت مردم ایران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی باشند.»

آیا خبر سیم کارت بدون فیلتر ایرانسل برای رونالدو و تیم فوتبال النصر صحت دارد؟ 2
وزیر ارتباطات فعلی اگرچه واکنشی به این شایعات نشان نداد، اما این موضوع دستمایه شوخی یکی دیگر از اعضای کابینه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد. او که یکی از طرفداران اینترنت بدون فیلتر برای گردشگران است، هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: اگر رونالدو بخواهد با همسر و فرزندانش تماس بگیرد، بله و ایتا را اینجا نصب کند.ضرگامی نیز با کنایه گفت: , “رونالدو واقعا می خواهد ایتا و دا را نصب کند.”

در نهایت باید گفت که اظهارنظرهای جنجالی درباره سیم کارت های بدون فیلتر برای بازیکنان و گردشگران خارجی در ایران، حساسیت زیادی در افکار عمومی ایجاد کرده است، اما پاسخ روشنی وجود ندارد. این مشکل مردم را به این فکر انداخته که مسئولان کشور بیش از دسترسی میلیون ها کاربر و کسب و کار ایرانی به این شبکه محبوب فیلتر شده نگران دسترسی دو روزه رونالدو به اینستاگرام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا