اخبار تکنولوژی

خالی کردن حافظه داخلی آیفون و آیپد های اپل (۶ روش)

با نحوه پاک کردن حافظه در Apple iPhone و iPad آشنا شوید

به روش های مختلف و ویژه می توانید با مشکل پر شدن حافظه داخلی آیفون اپل مقابله کنید. در مقاله زیر با روش های خالی کردن حافظه داخلی آیفون و آیپد اپل آشنا می شویم. با ما بمان.

یکی از مشکلات و معضلات همیشگی کاربران آیفون و آیپاد اپل، پر شدن حافظه داخلی این دستگاه هاست. به خصوص زمانی که از نسخه پایه این دسته از محصولات اپل استفاده می کنند که معمولا ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند. عدم پشتیبانی آیفون و آیپد اپل از حافظه SD نیز مشکل پر شدن حافظه داخلی آیفون را بیش از پیش آزاردهنده می کند. اما آیا روش ها و ترفندهای خاصی برای خالی کردن حافظه داخلی آیفون و آیپد وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله خوشبختانه روش های مختلفی برای خالی کردن حافظه داخلی آیفون و آیپد اپل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که در این مقاله در مورد این روش ها و ترفندها و روش های تخلیه صحبت خواهیم کرد. حافظه داخلی در آیفون و ما آیپد اپل را بررسی می کنیم. با کمک این روش ها می توانید مشکل پر شدن حافظه داخلی دستگاه iOS خود را حل کنید. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. با ما بمان.

نحوه حذف فایل های ذخیره شده توسط برنامه iMessage

بسیاری از کاربران دستگاه های اپل از برنامه iMessage استفاده می کنند، اما آنها یا نمی دانند یا توجهی ندارند که برنامه iMessage آرشیو فیلم ها و عکس های ارسالی و دریافتی شما را تحت عنوان Data ذخیره می کند. بنابراین این مشکل باعث می شود که قسمت زیادی از حافظه داخلی دستگاه شما توسط این آرشیو ایجاد شده در برنامه iMessage اشغال شود. در این صورت حذف فایل های ذخیره شده توسط برنامه iMessage می تواند یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکل پر شدن حافظه داخلی آیفون و آیپد اپل باشد.

حال سوال این است که چگونه این آرشیو ایجاد شده توسط فایل های ارسالی و دریافتی در برنامه iMessage را حذف کنیم؟ برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن iMessage را اجرا کنید.
  • به یکی از کادرهای محاوره ای دسترسی پیدا کرده و گزینه Details را انتخاب کنید.
  • با این کار آرشیو فایل هایی که قبلا ارسال و دریافت کرده اید در این کادر محاوره ای قابل مشاهده خواهد بود.
  • انگشت خود را روی یکی از این فایل ها قرار دهید و مدتی آن را نگه دارید.
  • گزینه Delete و گزینه Delete attachment را انتخاب کنید.
  • این کار را برای همه فایل‌های موجود در آرشیو هر گفتگوی برنامه iMessage تکرار کنید. به این ترتیب فضای اشغال شده توسط این برنامه در حافظه داخلی آیفون یا آیپد آزاد می شود.
  • توجه داشته باشید که پاک کردن کش و فایل‌های موقت ذخیره شده در برنامه‌هایی مانند مرورگر سافاری نیز می‌تواند برای آزاد کردن حافظه داخلی آیفون یا آی‌پد شما مفید باشد.

بازی های غیر ضروری را حذف کنید

حذف برنامه‌ها و بازی‌های غیرضروری نیز راه خوبی برای آزاد کردن حافظه داخلی آیفون و آی‌پد اپل است. گاهی اوقات کاربر برنامه یا بازی خاصی را روی دستگاه اپل نصب می کند و بعداً وجود آن را فراموش می کند و برای مدت طولانی از آن استفاده نمی کند. این بازی یا برنامه ممکن است مقدار زیادی از حافظه داخلی آیفون یا آیپد شما را اشغال کند. بنابراین شناسایی و حذف این اپلیکیشن ها و بازی ها می تواند کمک بزرگی در تخلیه حافظه داخلی دستگاه باشد.

روش های خالی کردن حافظه داخلی آیفون یا آیپد

برای بررسی میزان فضای اشغال شده توسط برنامه ها، برنامه ها و بازی های نصب شده بر روی آیفون یا آیپد خود، به قسمت تنظیمات دستگاه بروید. ابتدا General و سپس iCloud & Storage را انتخاب کنید. در مرحله بعد با ضربه زدن بر روی گزینه Manage Storage می توانید لیستی از اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه و جزئیات حافظه داخلی اشغال شده توسط آن ها را مشاهده کنید. برنامه یا بازی مورد نظر برای حذف را از حافظه داخلی iPhone یا iPad خود انتخاب کنید، سپس روی Delete App ضربه بزنید تا برنامه یا بازی حذف شود. این می تواند کمک زیادی به پاکسازی حافظه داخلی آیفون و آی پد اپل کند.

داده های مربوط به برنامه های نصب شده بر روی iPhone یا iPad Apple را حذف کنید

حذف اطلاعات برنامه های مختلفی که روی دستگاه آیفون یا آیپد شما نصب شده اند، راه دیگری برای خالی کردن حافظه داخلی دستگاه شماست. برای انجام این کار، باید برنامه را به طور موقت از دستگاه خود حذف کرده و دوباره از اپ استور دانلود کنید. به این ترتیب آرشیوی که به عنوان فایل های موقت و کش توسط برنامه ذخیره شده بود از بین می رود. در برخی موارد، این می تواند کمک زیادی به فرآیند تخلیه حافظه داخلی آیفون و آیپد کند.

برای آزاد کردن حافظه داخلی، فایل های موسیقی ذخیره شده در iPhone یا iPad را حذف کنید

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که عاشق گوش دادن به موسیقی و ذخیره فایل های موسیقی زیادی در آیفون یا آیپد خود هستید، احتمالاً قسمت زیادی از حافظه داخلی دستگاه خود را با این نوع فایل ها پر کرده اید. بنابراین با حذف این فایل ها می توانید کمک زیادی به رفع مشکل پر شدن حافظه داخلی آیفون یا آیپد کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، یکی از آنها این است که به برنامه Apple Music و فایل های موسیقی دانلود شده بروید و هر یک از آنها را حذف کنید.

با انتقال عکس‌ها و ویدیوها به رایانه یا لپ‌تاپ، حافظه داخلی iPhone یا iPad را آزاد کنید.

آخرین و احتمالاً مؤثرترین روشی که در اینجا برای آزاد کردن حافظه داخلی دستگاه شما ارائه خواهیم کرد، انتقال عکس ها و فیلم ها به رایانه یا لپ تاپ است. برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که اغلب بسیار ساده و موثر هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتقال عکس و فیلم به کامپیوتر یا لپ تاپ، پیشنهاد می کنیم مقاله «همه روش های موجود برای انتقال عکس از آیفون به رایانه شخصی ویندوزی» را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کرده ایم به مشکل پر شدن حافظه داخلی آیفون و روش های موثر و کارآمد تخلیه آن بپردازیم. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا