اخبار تکنولوژی

حذف آرشیو فعالیت ها از اکانت گوگل (تغییر Topic)

نحوه حذف سابقه فعالیت از حساب Google

شاید ندانید که گوگل تعامل شما با موتورهای جستجو و سرورهای آنها را به شکل خاصی رصد می کند! گوگل تمام فعالیت های شما را در حساب شما بایگانی می کند و حتی موضوعات مورد علاقه شما را شناسایی می کند و بر اساس آن تبلیغات خاصی را به شما نشان می دهد. در این مقاله نحوه حذف سابقه فعالیت از اکانت گوگل و تغییر موضوعات مورد علاقه کاربر را توضیح خواهیم داد. تا آخر با ما باشید

ممکن است بسیاری از شما ندانید که Google فعالیت شما را ردیابی می کند و دقیقاً آنچه را که انجام می دهید در بخش «فعالیت من» حساب Google شما جمع آوری می کند. بنابراین وقتی به این بخش از منوی تنظیمات اکانت گوگل خود بروید، لیست یا گزارشی از فعالیت های خود را مشاهده خواهید کرد. اطلاعاتی مانند زمان دقیق بازدید از سایت‌های مختلف، نحوه ورود به آن سایت‌ها، زیرمجموعه‌هایی که سایت‌ها به آن‌ها تعلق دارند و سایر جزئیات توسط گوگل ردیابی می‌شوند. اینگونه است که گوگل متوجه می شود به چه موضوعاتی علاقه دارید. سپس از این تم ها برای نمایش تبلیغات استفاده کنید. به عبارت دیگر، گوگل با شناسایی موضوعات مورد علاقه شما سعی می کند مرتبط ترین تبلیغات را به شما نشان دهد.

بنابراین گوگل همیشه شما را دنبال می کند و فعالیت های شما را زیر نظر دارد. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید گوگل را از انجام این کارها منع کنید. در هر زمان، می‌توانید مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را از حساب Google خود حذف کنید و توانایی محافظت و ردیابی اطلاعات مورد نظر در Google را لغو کنید. همچنین می توانید موضوعات مورد علاقه خود را که توسط گوگل پیدا می شود مطابق با تجزیه و تحلیل دقیق و هوشمند آن سفارشی کنید یا از ردیابی موضوعات مورد علاقه شما و نمایش تبلیغات مرتبط توسط گوگل جلوگیری کنید. در این مقاله یاد می گیریم که چگونه تاریخچه فعالیت را از حساب گوگل حذف کنیم و موضوعات مورد علاقه کاربر را تغییر دهیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از موارد ذکر شده می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

سابقه فعالیت حساب Google خود را بررسی و حذف کنید

ابتدا، بحث خود را با بررسی و حذف سابقه فعالیت حساب Google آغاز می کنیم. با کلیک بر روی این تب به صفحه ای با آرشیو از فعالیت های ثبت شده در حساب Google شما هدایت می شوید. مشاهده می کنید که در این قسمت بر اساس تاریخ و روزهای آرشیو فعالیت های شما ارائه شده و در صورت امکان موضوع هر کدام مشخص شده است تا گوگل بتواند موضوعات مورد علاقه شما را بهتر درک کند.

به عنوان مثال همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید وب سایت های مختلفی به عنوان بخشی از جستجوها نمایش داده می شوند که گوگل متوجه می شود این سایت ها مربوط به موضوع اندروید هستند. بنابراین گوگل موضوعی را در اولویت قرار می دهد که زیرمجموعه تلفن های همراه است. به این ترتیب گوگل موضوعات مورد علاقه شما را بر اساس جستجوها، کلیک ها و بازدیدهای شما بر اساس سابقه فعالیت شما شناسایی می کند. اما چگونه می توانیم این سابقه فعالیت را از حساب گوگل خود حذف کنیم؟

حذف داده های فعالیت از حساب Google شما به هیچ وجه فرآیند پیچیده ای نیست. برای این کار روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پنجره آرشیو مورد نظر کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید. سپس در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، روی Delete کلیک کنید تا موضوع از سابقه فعالیت حساب Google شما حذف شود. در صورت تمایل می توانید قابلیت ردیابی و ذخیره فعالیت خود با Google را در حساب خود غیرفعال کنید. برای این کار باید Activity Control را مانند تصویر زیر انتخاب کنید و نوار لغزنده کنار هر تبی که می خواهید را غیرفعال کنید. در این صورت گوگل سابقه ای از فعالیت مورد نظر خود را حفظ نمی کند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

بنابراین از این طریق می توانید تاریخچه فعالیت ها در اکانت گوگل خود را بررسی و حذف کنید و یا حتی ردیابی و ذخیره فعالیت های خود توسط گوگل را غیرفعال کنید. اما چگونه می توانید موضوعاتی را که گوگل به عنوان موارد دلخواه برای شما انتخاب کرده است بررسی کنید یا در صورت لزوم آنها را تغییر دهید یا حتی امکان نمایش تبلیغات بر اساس آن موضوعات را غیرفعال کنید؟ در آینده با ما همراه باشید.

تم های مورد علاقه کاربر را برای نمایش تبلیغات از گوگل تغییر دهید

همانطور که گفته شد، گوگل موضوعات مورد علاقه شما را با ردیابی فعالیت های شما در فضای مجازی و ایجاد آرشیو از آنها شناسایی می کند. سپس سعی می کند تبلیغاتی را انتخاب کند که به شما نشان دهد به گونه ای که با علایق شما مطابقت دارد. می‌توانید این موضوعات و مضامین را در هر زمانی مرور کنید، آنها را تغییر دهید یا حتی این ویژگی را برای حساب Google خود غیرفعال کنید.

برای انجام این کار و بررسی موضوعاتی که گوگل برای شما جالب می داند، روی این تب کلیک کنید و به صفحه ای مانند تصویر بالا هدایت می شوید که به آن منوی تنظیمات تبلیغات می گویند. در وسط صفحه بخشی به نام موضوعات شما وجود دارد که حاوی لیستی از موضوعات مورد علاقه شماست که گوگل بر اساس فعالیت شما ذخیره کرده است. از این رو گوگل سعی می کند تبلیغاتی که به شما نشان داده می شود را با توجه به این موضوعات تطبیق دهد تا برای شما جذابیت بیشتری داشته باشد و مطابق سلیقه شما باشد. می توانید با کلیک بر روی علامت تیک کنار هر گزینه آنها را از لیست تم های مورد علاقه خود حذف کنید یا با کلیک بر روی گزینه + New Theme یک تم جدید به آرشیو مورد علاقه خود اضافه کنید.

اما اگر به دلایلی نمی خواهید گوگل این موضوعات را ذخیره کند و بر اساس آنها تبلیغات را به شما نمایش دهد، به بالای این صفحه رفته و گزینه سفارشی سازی تبلیغات را غیرفعال کنید. به این ترتیب تبلیغات نمایش داده شده توسط گوگل به سلیقه و علایق شخصی شما ارتباطی ندارد.

آخرین کلمه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نحوه پاک کردن تاریخچه فعالیت در اکانت گوگل و تغییر تم های مورد نظر کاربر را آموزش داده ایم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل ذکر شده می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره دقیق تری از آنها دریافت کنید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. از این رو، اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا در طرح ها و مدل های مختلف عرضه می شود نظرات، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند نوکیا تو نیاز داری

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز دست آزاد بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی شیشه سرامیک، چسب کامل و محافظ لنز دوربین و غیره. برای تمامی برندهای موبایل موجود در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله