اخبار تکنولوژی

حذف پیامک تبلیغاتی برای همیشه

ممکن است برخی از کاربران تمایلی به دریافت پیامک های تبلیغاتی از اپراتورهای تلفن همراه نداشته باشند، بنابراین هر اپراتور راه هایی برای غیرفعال کردن این نوع پیامک ها برای کاربران خود اندیشیده است.

به گزارش ایسنا، دریافت پیامک های تبلیغاتی می تواند برای کاربران آزاردهنده و آزاردهنده باشد، بنابراین اکثر کاربران به دنبال راهی برای غیرفعال کردن پیامک های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن شماره‌های پیامک، شرکت‌ها از شماره‌های خصوصی برای ارسال پیامک استفاده کردند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، سامانه *۸۰۰* را برای شناسایی و مسدود کردن این شماره‌ها راه‌اندازی کرد. ضمن اینکه همچنان برخی از پیامک های تبلیغاتی توسط خود اپراتورهای تلفن همراه ارسال می شود و البته راهکاری برای غیرفعال سازی این پیامک ها وجود دارد.

روش عدم دریافت پیامک تبلیغاتی از اپراتور همراه اول

برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری *#۸۹۹۹، تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰، به یکی از روش های ارسال رقم “۱” به “۸۹۹۹” مراجعه کنند. سیستم موبایل (پرتال و اپلیکیشن) سرویس پیام تبلیغاتی خود را متوقف کنید.

چگونه پیامک‌های مزاحم را لغو کنیم؟

البته همراه اول اشاره کرد که پیامک اطلاع رسانی اپراتور و سرویس های پهن باند و پایه همراه اول پیامک تبلیغاتی محسوب نمی شوند، بنابراین در صورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام ها را دریافت خواهند کرد. همچنین برخی از مشترکین با عضویت در یک باشگاه خاص و یا ارائه شماره خود به فروشگاه ها از این منابع پیامک های تبلیغاتی دریافت می کنند و اپراتور نیز در این موضوع دخالتی ندارد.

نحوه فعال و غیرفعال کردن پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

کاربران اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) نیز می توانند تصمیم بگیرند که کدام گروه پیامکی را دریافت کنند و سپس به دریافت یا عدم دریافت هر گروه پیامک ادامه دهند. این کار را می توان با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسلمن و انتخاب گزینه “مدیریت پیامک های تبلیغاتی”، شماره گیری کد ۵۰۰۶#* و دریافت لیست کامل گروه های پیامک و پیامک به شماره ۵۰۰۶ و انتخاب کلمه کلیدی مربوط به دریافت هر دسته از پیامک ها.

سرویس پیامک در اپراتور رایتل چگونه مدیریت می شود؟

با اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) کاربر می تواند از نرم افزار رایتلمن نیز استفاده کرده و به منوی «مدیریت خدمات پیامک انبوه و ارزش افزوده» رفته، کد دستوری *#۸۰۰ یا کد دستوری *۱۹۵ را شماره گیری کرده و توقف را انتخاب کند. برای غیرفعال کردن و جلوگیری از دریافت پیامک های تبلیغاتی ارسالی از مراکز پیام مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره های مشابه از کد *۸۰۰*#۳ یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰ استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا