اخبار تکنولوژی

جزئیات فنی اسنپدراگون ۷ نسل سه: تراشه جدید ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو!

علی‌رغم آن که گوشی پرچمدار و پرمیوم محصولات اصلی بازار موبایل محسوب می‌شوند، دستگاه‌های میان‌رده نیز فروش قابل توجهی را تجربه می‌کنند. در بازار میان‌رده‌ها، دو برند کوالکام و مدیاتک بازیگران اصلی بخش سخت‌افزار به شمار می‌روند. این دو تولیدکننده تراشه‌هایی را توسعه می‌دهند که در عین قیمت پایین، قدرت پردازشی کافی را برای گوشی‌های اقتصادی به ارمغان می‌آورند.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد کوالکام در حال آماده‌سازی برای عرضه یک تراشه جدید از سری اسنپدراگون ۷ است که اسنپدراگون ۷ نسل سه نام دارد و احتملا به گوشی‌های میان‌رده پرمیوم اختصاص خواهد یافت.

افشاگر شناخته‌شده چینی به نام Digital Chat Station به تازگی مشخصات فنی اسنپدراگون ۷ نسل سه (شناسه مدل SM7550) را در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته است. طبق ادعای این افشاگر، تراشه جدید کوالکام در حال گذارندن مراحل آزمایشی است و برپایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده می‌شود.

blank

اسنپدراگون ۷ نسل سه از یک هسته اصلی با فرکانس ۲٫۶۳ گیگاهرتزی، سه هسته پردازشی (احتمالا کورتکس A720) با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز آدرنو ۷۲۰ خواهد بود. در صورت درست بودن این اطلاعات، اسپندراگون ۷ نسل سه از نظر قدرت پردازشی در بین تراشه‌های اسنپدراگون ۷s نسل دو و اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو قرار می‌گیرد.

در حالی که انتظار می‌رفت تراشه جدید کوالکام به عنوان نسخه بروز‌شده اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو عرضه شود، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه از هسته اصلی ضعیف‌تری بهره می‌برد. همچنین پردازنده گرافیکی این تراشه توان پایین‌تری در مقایسه با پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۲۵ موجود در اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو خواهد داشت.

افشاگری به نام Yogesh Brar درباره قدرت پردازشی اسنپدراگون ۷ نسل سه بسیار خوش‌بین است و ادعا کرده که اولین گوشی مجهز به این تراشه از سوی برند ردمی و در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که این گوشی روانه بازارهای جهانی نیز می‌شود و یا تنها در اختیار بازار چین خواهد بود.

blank

شایان ذکر است که تراشه‌های سری میان‌رده اسنپدراگون ۷ به دلیل برچسب قیمتی بالا، مشتریان کمتری در مقایسه با تراشه‌های سری اسنپدراگون ۸ داشته‌اند. در واقع، سیستم قیمت‌گذاری کوالکام باعث شده که تولیدکنندگان برای محصولات میان‌رده خود به سراغ برند مدیاتک بروند تا قیمت گوشی‌های خود را در حد مناسب حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا