خودرو

تولید نیسان آبی و بنز مایلر سرانجام در ایران متوقف می‌شود

به گزارش کافه نیوز مدیرکل دفتر صنایع خودرویی، از توقف تولید نیسان آبی و بنز مایلر خبر داد و گفت به‌زودی محصولات جدید جایگزین خودروهای باری قدیمی خواهند شد.

تولید نیسان آبی و بنز مایلر متوقف خواهد شد! در جدیدترین اظهار نظر مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، عبدالله توکلی لاهیجانی گفت که بالاخره این محصولات قدیمی از چرخه تولید خارج خواهند شد و طی دو سال آینده خط تولید خودروهای جدید هم‌کلاس، جایگزین خواهد شد.

با توجه به این اظهارات، تولید کامیون بنز مایلر ۱۹۲۴ ایران خودرو متوقف خواهد شد؛ اما هنوز مشخص نیست که چه محصولی جایگزین این خودرو سنگین خواهد شد. با در نظر گرفتن رویکردهای قدیمی و تحولات جدید بازار به‌نظر می‌رسد که قرار است خط تولید محصولات چینی هم‌کلاس در ایران راه‌اندازی شود.

توقف تولید نیسان وانت و بنز مایلر در قالب بخشی از طرح تحول در صنعت خودرو خواهد بود. بر اساس این طرح، محصولات قدیمی تولید شده در داخل که نتوانسته‌اند به ویژگی‌های به‌روز مجهز شوند با محصولات جدید جایگزین خواهند شد و خودروهایی با پلتفرم جدید تولید خواهند شد. واضح است که یکی از قربانیان اصلی این طرح، خودروی بنز واگن هود ایران خودرو دیزل است که در حدود ۵ دهه در داخل کشور بدون ارتقا و حتی با کاهش کیفیت مونتاژ در داخل کشور تولید می‌شود.

زمان جایگزینی خط تولید نیسان وانت و بنز مایر با محصولات جدید

به‌گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت زمانی می‌توان محصولات جدید را جایگزین خودرویی سنگین مانند بنز مایلر کرد که توجیه اقتصادی وجود داشته باشد. توکلی در ادامه افزود برای جایگزینی خودروهای تجاری و باری مقیاس اقتصادی تولید عامل توجیه سرمایه‌گذاری برای محصولات جدید است و تا زمانی که خط تولید محصولات جدید در داخل ایجاد نشود و قطعه‌سازان، توانایی مونتاژ قطعات جدید را پیدا نکنند، خط تولید محصولات قدیمی برچیده نخواهد شد؛ پروسه‌ای که برای آن ۲ سال زمان لازم است.

در حال حاضر خودروسازان خصوصی، گزینه‌های متعددی را برای جایگزینی بنز مایلر اعلام کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد کامیون شکموتو X5000L از آرین دیزل بیشترین شانس برای برگزیده شدن را داراست. کامیون‌های باری آمیکو و سی اند سی نیز جزو محصولاتی هستند که به آن‌ها اشاره شده است.

blank

اما کماکان به‌دلیل وجود قطعات یدکی فراوان و تسلط تعمیرکاران روی تعمیرات بنز قدیمی، مشتریان این محصول را به خودروهای جدید بازار ترجیح می‌دهند.

blank

نظر شما در خصوص توقف تولید نیسان آبی و بنز مایلر چیست؟ محصولات قدیمی یا تولیدات جدید، کدام را ترجیح می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا