خودرو

صدای پمپ بنزین در سمند و ۴۰۵ چیست آپدیت ۱۴۰۳


صدای پمپ بنزین در سمند و ۴۰۵ یکی از دغدغه های فراوان صاحبان این دو خودرو است. ماشین های پژو ۴۰۵ GLX و سمند دو خودروی بسیار محبوب و پرطرفدار در بازار ایران هستند. این دو خودرو از یک خانواده که از دو پلتفرم متفاوت استفاده می کنند، از نظر فنی بسیار شبیه به هم هستند و به همین دلیل باگ ها و ایرادات زیادی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. یکی از مشکلاتی که صاحبان خودروهای پژو با آن مواجه هستند ۴۰۵ جی ال ایکس و سمند در این امر دخیل هستند. صدای پمپ بنزین از داخل باک این خودروها بسیار بلند است.

مقالات زیر را حتما بخوانید

تغییر شماره ثبت

راهنمای خرید دست دوم

استعلام تخلفات وسیله نقلیه موتوری

این صدا که شبیه زوزه است در برخی خودروها غیر قابل تحمل و بسیار بلند است و راننده را مجبور به تعویض این قطعه می کند. برخی از رانندگان نیز سعی می کنند با صدایی مانند صدای رادیو خود را سرگرم کنند و صدای پمپ بنزین خودروی خود را نادیده بگیرند.

در ادامه مطلب در مورد صدای پمپ بنزین در سمند و ۴۰۵ به بررسی انواع پمپ بنزین در خودروها و همچنین علت صدای زیاد برخی از پمپ بنزین ها می پردازیم. در زیر راه حل هایی وجود دارد که می توانند از خرابی زودهنگام پمپ بنزین جلوگیری کنند.

انواع پمپ بنزین

صدای پمپ بنزین در سمند و 405صدای پمپ بنزین در سمند و 405

مدل های مختلفی از پمپ بنزین در خودروها استفاده می شود که با توجه به شرایط و مشخصات فنی خودرو و همچنین سال ساخت خودروها متفاوت است..

پمپ بنزین داخلی

این نوع پمپ بنزین که در داخل باک بنزین قرار می گیرد و در گاز شناور می شود یکی از بهترین انواع پمپ بنزین است که معمولا در خودروها یافت می شود. پمپ بنزین داخلی در داخل سوخت قرار می گیرد و توسط خود سوخت خنک می شود. بنابراین به دلیل عدم گرمایش صدای آن نسبت به مدل های دیگر ضعیف تر خواهد بود. ضمناً با توجه به اینکه این نوع پمپ بنزین در داخل مخزن گاز قرار می گیرد و در خود گاز شناور می شود، اکسیژنی برای احتراق و آتش سوزی در آن وجود ندارد و ایمنی این مدل پمپ بنزین بیش از سایرین است. مدل ها.
بنابراین با توجه به مشخصات فنی این نوع پمپ بنزین، بهتر است سعی کنید باک بنزین خود را کمتر از نصف پر نکنید تا هم خنک شدن در گاز انجام شود و هم خطر آتش سوزی بسیار کاهش یابد. نکته دیگر در مورد میزان بنزین موجود در باک این است که وقتی میزان بنزین در باک کمتر از نصف باشد، امکان مکش خاک از کف باک و همچنین لجن جدا شده از باک به پمپ بنزین وجود دارد. افزایش. این مشکل علاوه بر آسیب رساندن به پمپ بنزین، دمای آن را بالا برده و برای خودرو خطرناک می شود
.


پمپ سوخت خارجی

مدل پمپ بنزین که در خارج از باک قرار دارد و تماس مستقیمی با بنزین موجود در باک ندارد از سه نوع تشکیل شده است. نوع اول این پمپ های سوخت خارجی مربوط به مدل های خودروهای کاربراتوری است که سیستم الکتریکی ندارند و حرکت خود را از میل بادامک موتور گرفته و با یک حرکت کاملاً مکانیکی مکش گاز را فراهم می کنند. این نوع پمپ بنزین مشکلات خود را دارد و در نیسان وانت های ساخت سایپا یافت می شود. دومین نوع پمپ سوخت خارجی در خودروهای مختلف مانند پاژان دوکابین ساخت شرکت مربت مزدا ۲۰۰۰ و … در بازار ایران موجود است، استفاده می شود آنها شامل یک سیستم الکتریکی هستند. عملکرد این نوع پمپ بنزین به این صورت است که دیافراگم موجود در پمپ بنزین توسط آهنربا به عقب کشیده شده و مکش گاز را انجام می دهد.


سومین نوع پمپ بنزین در فضای باز را می توان پمپ بنزین خودرو پژو دانست ۴۰۵ GLX و سمند نصب شده است. این پمپ بنزین که به پمپ بنزین Blow نیز معروف است یکی از پر سر و صداترین مدل های پمپ بنزین است.
این پمپ که بعد از صافی قرار می گیرد، از آنجایی که سیستم آن مکش نیست و فقط بنزین را به انژکتورها می دمد، سطح بنزین باید توسط آن کنترل شود و به همین دلیل معمولاً زیر باک نصب می شود. نصب این پمپ در زیر مخزن دلیل قرار گرفتن این پمپ در خارج از محفظه است و همچنین به دلیل عدم وجود سیستم خنک کننده اختصاصی، صدای اضافی در این پمپ تولید می شود.
.

عوامل خرابی پمپ بنزین

صدای پمپ بنزین در سمند و 405صدای پمپ بنزین در سمند و 405

در این قسمت از مقاله صدای پمپ بنزین سمند و ۴۰۵ چیست؟ در ادامه به بررسی علل خرابی پمپ بنزین در این دو خودرو می پردازیم. یکی از دلایل اصلی خرابی پمپ بنزین در خودروها را می توان پایین بودن بنزین دانست. این مورد علاوه بر فشار اضافی روی سیستم پمپ بنزین باعث می شود که رسوبات و کثیفی از کف باک وارد پمپ بنزین شده و به آن آسیب برساند. به علاوه پایین بودن میزان بنزین در باک باعث می شود که رطوبت مخصوص بنزین دیواره داخلی باک را پوسیده و این پوسیدگی ها وارد محفظه پمپ بنزین شود.

داغ شدن بیش از حد پمپ بنزین

یکی دیگر از دلایل اصلی خرابی پمپ بنزین را می توان گرم شدن بیش از حد این قطعه دانست. برای پمپ های بنزینی که داخل باک نصب می شوند و دارای سیستم مکش غوطه ور در بنزین هستند بهتر است. بنابراین سعی کنید همیشه به خصوص در فصول گرم باک خود را با بنزین پر کنید تا خنک شدن پمپ به درستی انجام شود و از آسیب جدی به این قطعه جلوگیری شود.. نصب نادرست پمپ بنزین و همچنین سیستم الکتریکی آن می تواند آسیب جدی به پمپ بنزین وارد کند پس سعی کنید برای نصب پمپ بنزین خودرو از کارشناسان و کارگاه های مجاز کمک بگیرید.



برای خنک سازی در فصل تابستان، توصیه می شود سیستم پمپ را با یک فن که معمولاً در بیرون قرار می گیرد، جدا کنید. این کار را می توانید با برداشتن پوشش پمپ بنزین در فصول گرم و تابستان انجام دهید. حتماً در فصول مرطوب سال و در زمستان درپوش را دوباره سر جای خود قرار دهید تا رطوبت هوا به پمپ بنزین آسیب نرساند و وارد مخزن بنزین نشود.

علائم خرابی پمپ بنزین

صدای پمپ بنزین در سمند و 405صدای پمپ بنزین در سمند و 405

یکی از نشانه های خرابی پمپ بنزین کاهش قدرت موتور خودرو در هنگام شتاب گیری است. این مشکل به دلیل نرسیدن سوخت کافی به موتور خودرو رخ می دهد و همچنین می تواند به دلیل خرابی پمپ بنزین باشد. اگر پمپ بنزین شما خراب شود، ماشین شما خاموش می شود. یکی از نشانه های خرابی پمپ بنزین خودرو را می توان گنجاندن لامپ کنترلی در نظر گرفت، زیرا در صورت عدم سوخت مناسب موتور، چراغ کنترل روشن می شود.

برای اینکه مطمئن شوید پمپ بنزین شما کار می کند یا نه، می توانید کلید ماشین را باز کنید و قبل از استارت زدن صدای پمپ بنزین را بشنوید. اگر صدایی از پمپ بنزین خودرو شما نمی آید، به احتمال زیاد پمپ بنزین سوخته است. با بازکردن شیلنگ بنزینی که به ریل انژکتور خودرو متصل است می توانید میزان سوخت را بررسی کنید. برای این کار، شخصی باید سوئیچ ماشین را باز کند. اگر بنزین وارد این شلنگ فشار نشود، احتمالاً پمپ بنزین شما به درستی کار نمی کند.

کار را به یک همکار بسپارید

اگر علائم و عوامل خارجی نشان دهنده خرابی پمپ بنزین خودروی شماست، باید برای معاینه فنی به مرکز خدمات مراجعه کنید. این آزمایش ها ممکن است شامل تست آمپر پمپ گاز یا آزمایش ولتاژ پمپ بنزین در میدان الکتریکی پمپ باشد. فشار پمپ بنزین را می توان با فشار سنج نیز اندازه گیری کرد. اگر فشار پمپ بنزین بین ۳۰ در حالی که ۸۰ اگر کمتر باشد نشان دهنده نقص در عملکرد پمپ بنزین خودرو است.

مقالات مرتبط زیر را حتما بخوانید

  • خودروها با چراغ بنزین روشن تا کجا پیش خواهند رفت؟
  • روش های کاهش استهلاک خودرو
  • دلیل روشن نشدن ماشین چیست؟
  • چه عواملی باعث کاهش قدرت خودرو می شود؟
  • درباره مشکلات انژکتور خودرو بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا