شبکه های اجتماعی

تلگرام در گوشی‌های شیائومی غیرقابل نصب شد

غول آسیایی گوشی‌های هوشمند شیائومی از نصب تلگرام بر روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MIUI و رابط میان‌افزار خود در چین جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، نرم افزار MIUI یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که شیائومی در گوشی های هوشمند و موبایل های خود از آن استفاده می کند. با انتشار MIUI 13 در سال ۲۰۲۲، شیائومی یک ویژگی امنیتی جدید برای شناسایی و جلوگیری از اجرای برنامه های مخرب در دستگاه ها اضافه کرد.

با این حال، این ویژگی در گذشته با انتقادات و سوء ظن مواجه شده بود و کاربران گمان می‌کردند که این ویژگی ممکن است تلاشی پنهانی توسط شیائومی با همکاری حزب کمونیست چین (CCP) برای کنترل فعالیت‌های کاربران و سانسور برنامه‌ها باشد.

این سوء ظن پس از اینکه MIUI شروع به مسدود کردن برنامه هایی کرد که به کاربران اجازه می داد تنظیمات شبکه را فراتر از تنظیمات پیش فرض تغییر دهند، تقویت شد. اگر برنامه ای مخرب یا خطرناک به نظر برسد، MIUI سعی می کند برنامه را از دستگاه حذف کرده و نصب آن را مسدود کند.

افشاگری های اخیر نشان می دهد که MIUI شیائومی اکنون پلتفرم پیام رسان محبوب تلگرام را به عنوان یک برنامه خطرناک در چین شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در کانال‌های تلگرام، هنگامی که MIUI شیائومی تلگرام را شناسایی می‌کند، هشداری را نشان می‌دهد که می‌گوید «این برنامه توسط بررسی امنیتی شیائومی تأیید نشده است. به دلایل امنیتی، توصیه می شود اقدامات امنیتی برای اطمینان از ایمنی انجام شود.” فعال سازی برنامه و محافظت در برابر برنامه های کاربردی خطرناک.”

Haikari Calix، طراح موبایل چینی، در گفتگو با وب‌سایت رایانه‌ای Bliping، گزارش‌های مذکور مبنی بر جلوگیری از نصب تلگرام و سایر اپلیکیشن‌ها از سیستم عامل MIUI شیائومی را تایید کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت Bleeping Computer، مقامات چینی در طول تاریخ محدودیت‌ها یا ممنوعیت‌هایی را برای چندین پلتفرم جهانی از جمله فیس‌بوک، توییتر، واتس‌اپ و گوگل اعمال کرده‌اند و دسترسی و ارتباط رایگان میلیون‌ها نفر را محدود کرده‌اند. همچنین با گذشت زمان، پلتفرم های شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب هدف قرار گرفتند و جایگزین های چینی آنها اهمیت پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا