اخبار تکنولوژی

تفاوت‌های گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو

حتماً اصطلاح iPhone Active (Active) یا Inactive (Inactive) را شنیده اید. Active یعنی گوشی قبلاً یک بار فعال شده است. به عبارت ساده، تلفن همراه روشن است و به Wi-Fi یا یک شبکه متصل می شود. در مقابل، دستگاه نات اکتیو یا غیرفعال است، به این معنی که دستگاه هنوز روشن نشده است.

حساسیت نسبت به واردات کالاهای خارجی به ویژه کالاهای دیجیتال مانند تلفن همراه وجود دارد. شرکت سازنده، شرکت واردکننده، قوانین تجارت و دستورالعمل های گمرکی کشورهای مختلف در این فرآیند دخیل هستند. به دلیل تحریم ها علیه ایران، شرکت های بزرگ اجازه تجارت با ایران را ندارند. به همین دلیل واردکنندگان مجبور به خرید محصولات از کشورهای دیگر هستند.

به دلیل قوانین تجارت شرکت هایی مانند اپل، کشورها مجاز به فروش بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از محصولات سایر کشورها هستند. این کشورها برای اینکه بتوانند بدون ریسک با ایران تجارت کنند، ابتدا تعدادی محصول را در کشور خود افتتاح می کنند. به همین دلیل درصدی از گوشی های اپل قبل از ورود به ایران آنلاک و روشن می شوند. توجه داشته باشید که این به معنای استفاده یا دست دوم بودن گوشی ها نیست.

برای برخی از افرادی که آیفون می خرند، مهم است که بسته را خودشان باز کنند و برای اولین بار آن را روشن کنند. یک راه آسان برای اطلاع از تاریخ دقیق روشن شدن تلفن شما وجود دارد.

ابتدا باید به checkcoverage.apple.com مراجعه کنید. سپس شماره سریال (IMEI) جعبه تلفن را در قسمت مورد نظر وارد کنید.

اگر گوشی هنوز فعال نشده باشد، پیامی نمایش داده می شود که از شما می خواهد گوشی خود را فعال کنید. این پیام به این معنی است که گوشی برای اولین بار روشن می شود. اما اگر تصویر زیر را مشاهده کردید به این معنی است که گوشی روشن و فعال شده است.

blank

این پیام به معنای تقلبی یا دست دوم بودن گوشی نیست. تلفن های اکتیو از نظر عملکرد، تازگی، بسته بندی و سازنده تفاوتی با گوشی های غیرفعال ندارند. اگر می خواهید یک آیفون غیر فعال بخرید، باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین می توانید همین گوشی را به صورت فعال با قیمت کمتری تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا