اخبار تکنولوژی

تصاویر مخفی شده در دستگاه‌های اندرویدی را بیابیم؟ (۲ روش)

تصاویر مخفی را در دستگاه های اندرویدی پیدا کنید؟

در دستگاه های هوشمند اندرویدی قابلیت مخفی سازی تصاویر تعریف شده است که در برخی مواقع قابلیت بسیار مفیدی است. برای مثال ممکن است عکسی داشته باشید که دوست نداشته باشید دیگران آن را بدانند و ببینند و آن را در حافظه گوشی اندرویدی خود ذخیره کرده باشید تا با استفاده از این قابلیت بتوانید آن را مخفی کنید. روش های مختلفی برای مخفی کردن فایل های تصویری در سیستم اندروید وجود دارد که کاربردی ترین و ساده ترین روشی که می توان به آن اشاره کرد تغییر نام فایل مورد نظر است!

سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان یک فایل عکس خاص را تنها با یک تغییر نام ساده مخفی کرد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. در سیستم عامل اندروید، اگر کاربر نقطه ای را در ابتدای نام فایل قرار دهد، سیستم عامل به گونه ای تعریف می شود که آن فایل را به صورت خودکار مخفی کند. به عنوان مثال، زمانی که با استفاده از برنامه دوربین دستگاه خود عکسی گرفتید و آن را با نام “image1.jpg” در حافظه داخلی گوشی هوشمند خود ذخیره کردید، اکنون اگر آن فایل را به عنوان “. .image1.jpg” نام گذاری کنید، فایل عکس . ذخیره کرده اید، از سیستم عامل اندروید پنهان می شود.

اما موضوعی که در این مقاله به آن می پردازیم نحوه یافتن و دسترسی و مشاهده تصاویری است که به صورت مخفیانه در اندروید در دستگاه های هوشمند اندرویدی ذخیره می شوند. برای این منظور دو روش مختلف را برای شما توضیح می دهیم، یکی روش مستقیم با استفاده از قسمت Gallery دستگاه و روش دیگر استفاده از اپلیکیشن File Manager.

روش اول: استفاده از بخش گالری

این روش بسیار ساده است و باید مستقیماً از تب گالری دستگاه های اندرویدی بروید و شروع به جستجوی فایل های مخفی موجود کنید.

برای این کار ابتدا باید وارد قسمت گالری دستگاه اندرویدی شویم.

آلبومی را انتخاب کنید که عکس مورد نظر در آن ذخیره شده است. توجه داشته باشید که انتخاب صحیح آلبوم مورد نظر کلید یافتن فایل های تصویری است که مخفی کرده اید. فرض می کنیم آلبوم مورد نظر پوشه دانلود در گوشی موبایل است، پس به پوشه مورد نظر رفته و این قسمت را بررسی می کنیم.

به محض ورود آلبوم انتخابی، تمامی تصاویر این قسمت به جز تصاویر مخفی برای شما قابل مشاهده خواهد بود. در این مرحله وارد قسمت منو شده و گزینه Settings را انتخاب کنید. به راحتی می توانید بخش منو را با سه نقطه عمودی در گوشه صفحه پیدا کنید. در دستگاه‌های تبلت اندرویدی، گزینه تنظیمات در سمت راست بالای تصویر کاربر ظاهر می‌شود، اما توجه داشته باشید که این بخش ممکن است در پایین صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی قرار داشته باشد.

در قسمت تنظیمات صفحه خود، گزینه «Show hidden items» را پیدا کرده و آن را فعال کنید، با فعال کردن این گزینه می توانید به تمامی فایل های مخفی پوشه انتخاب شده دسترسی داشته باشید.

  • اگر در این قسمت گزینه «نمایش موارد مخفی» را نمی بینید به این معنی است که هیچ تصویر مخفی در پوشه انتخاب شده وجود ندارد.
  • با فعال کردن این گزینه، فقط فایل های تصویری مخفی در همان پوشه انتخاب شده قابل مشاهده خواهند بود و باید همین روند را برای آلبوم های دیگر انجام دهید.

ممکن است بخواهید فقط برخی از این تصاویر را از حالت مخفی حذف کنید. برای این منظور باید به پوشه مورد نظر که حاوی تصاویر است بروید و تنها تصاویری را که می خواهید با نگه داشتن انگشت خود به مدت چند ثانیه از حالت مخفی حذف کنید انتخاب کنید و امکان انتخاب چندین تصویر را فراهم کنید تا همان تصاویر بیرون بیایند. حالت پنهان

پس از انتخاب تصاویر مورد نظر خود باید به منو برگردید و گزینه «نمایش آیتم ها» را انتخاب کنید تا تمامی فایل هایی که انتخاب کرده اید از حالت مخفی خارج شده و نمایش داده شوند.

روش دوم: استفاده از برنامه مدیریت فایل

در این روش کافی است از اپلیکیشن فایل منیجر که در تمامی دستگاه های اندرویدی وجود دارد برای تغییر وضعیت فایل های تصویری مخفی در دستگاه اندرویدی استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا برنامه مدیریت فایل را روی دستگاه اندرویدی خود راه اندازی کنید. اغلب، همه دستگاه‌های هوشمند اندرویدی به‌طور پیش‌فرض یک برنامه مدیریت فایل در برنامه‌های خود دارند، اما اگر این ویژگی در دستگاه شما موجود نیست، می‌توانید از فروشگاه Google Play برای پیدا کردن برنامه‌های مدیریت فایل مختلف استفاده کنید و یکی را انتخاب و نصب کنید (مانند ES) File Explorer) و سپس مراحل دیگر را انجام دهید.

وقتی وارد محیط برنامه مدیریت فایل شدید، در مرحله اول گزینه منو را انتخاب کنید.

سپس تب تنظیمات برنامه را باز کنید.

گزینه ای به نام «نمایش موارد پنهان» را فعال کنید تا تمام فایل های مخفی موجود در سیستم عامل دستگاه شما نمایش داده شود.

نکته! در برخی از نرم افزارهای مدیریت فایل برای دسترسی به قابلیت نمایش فایل های مخفی نیازی به تغییر در منوی تنظیمات نیست و در منوی اصلی نرم افزار می توانید گزینه نمایش موارد مخفی را مشاهده کنید که از طریق آن فایل های مخفی شده قوطی نشان داده شده است.

حال اگر به صفحه اصلی اپلیکیشن مدیریت فایل خود برگردید، تمامی فایل ها در دسترس شما خواهند بود.

به این نکته توجه کنید که در روش دوم تمامی فایل های سیستمی و غیر سیستمی مخفی شده در دستگاه اندرویدی شما نمایش داده می شود و این تغییرات فقط برای فایل های تصویری نیست. بنابراین، شما فقط به فایل های تصویری مخفی نیاز دارید، کافی است وارد پوشه تصویر دستگاه شوید و این مراحل را دنبال کنید. مراقب باشید که اگر به دنبال فایل مخفی در دستگاه دیگری هستید و مکان فایل را نمی دانید، فقط یک قسمت “مثلاً پوشه تصاویر” دستگاه را تیک نزنید، زیرا معمولاً افراد آنها را در آن قرار می دهند. پوشه ها برای یافتن فایل های مخفی دشوارتر، نامرتبط و مخفی تر هستند، بنابراین همه فایل ها را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله