اخبار تکنولوژی

ترفند چند برابر کردن سرعت اینترنت وای فای

کارشناسان وای فای چند ترفند جدید و آسان را معرفی کرده اند که می تواند به حل مشکلات کند اینترنت کمک کند. راه هایی برای افزایش سرعت وای فای بدون پرداخت هزینه بیشتر برای بسته های سرعت اینترنت بالاتر وجود دارد.

با توجه به آنچه در وب سایت مایکروسافت، غول فناوری نوشته شده است، ۳ روش وجود دارد که می تواند وبگردی بهتر و سریع تری را در اختیار شما قرار دهد.

دوری از اجسام بزرگ

برای استفاده حداکثری از Wi-Fi، باید روتر را از اشیایی که با سیگنال ها تداخل دارند دور نگه دارید. وسایل برقی، وسایل آهنی بزرگ و وسایل تزئینی حجیم مواردی هستند که می توانند سرعت وای فای را کاهش دهند. برخی از وسایل الکترونیکی مانند اجاق‌های مایکروویو و تلویزیون نیز باید از روتر دور نگه داشته شوند زیرا سیگنال‌های خود را نیز منتشر می‌کنند.

به گفته مایکروسافت، بسیاری از دستگاه های الکترونیکی بی سیم مانند تلفن های بی سیم، اجاق های مایکروویو، مانیتورهای کودک و درب های گاراژ از این فرکانس ها استفاده می کنند. در نتیجه، نویز سیگنال می تواند در اتصال بین دستگاه شما و روتر اختلال ایجاد کند.

ترفند چند برابر کردن سرعت اینترنت وای فای

سیستم عامل را به روز کنید

روتر خود را به طور منظم به روز کنید تا به خوبی کار کند. دریافت جدیدترین نرم افزارهای امنیتی نیز مهم است. اساساً باید آدرس IP روتر خود را پیدا کرده و در مرورگر تایپ کنید تا به صفحه دامنه آن دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به تنظیمات از نام کاربری و رمز عبور روتر استفاده کنید. از به روز رسانی های نرم افزار آگاه باشید و در صورت امکان آنها را دانلود کنید. جدیدترین نرم افزار امنیتی را دانلود کنید که می تواند سرعت شما را افزایش دهد و از دستگاه شما در برابر هکرها محافظت کند.

مایکروسافت می گوید که سازندگان روتر به طور منظم به روز رسانی رایگان ارائه می دهند. گاهی اوقات این به روز رسانی ها می توانند عملکرد روتر شما را بهبود بخشند. وب سایت سازنده را بررسی کنید تا آخرین به روز رسانی سیستم عامل روتر خود را دریافت کنید.

تکرار کننده بی سیم

یک تکرار کننده بی سیم نیز می تواند به افزایش سرعت وای فای کمک کند. Repeater ها دستگاه هایی به اندازه جیبی هستند که سیگنال های بی سیم را ارسال می کنند و سیگنال ها را از روتر به سایر قسمت های خانه تقویت می کنند.

به گفته مایکروسافت، می‌توانید یکی از این دستگاه‌های کوچک را در هر جایی از خانه قرار دهید، اما بهتر است به دنبال نقطه‌ای بین روتر، مودم یا نقطه دسترسی و دستگاهتان باشید. بهتر است قبل از سرمایه گذاری روی این دستگاه ها به طور کامل تحقیق کنید. پیکربندی برخی از تکرارکننده های بی سیم ممکن است دشوار باشد و شبکه شما را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا