اخبار تکنولوژی

آموزش عکاسی با موبایل سامسونگ (۸ ترفند)

آموزش عکاسی با موبایل سامسونگ

ترفند بهتر عکاسی با دوربین گوشی هوشمند

راه حل های مختلفی برای بهبود کیفیت تصاویر گوشی های هوشمند وجود دارد. از بین تمامی این ترفندها ۸ نمونه از بهترین و موثرترین ترفندها را انتخاب کرده ایم و در ادامه به یادگیری آنها خواهیم پرداخت. با ما بمان.

امروزه کیفیت دوربین های دیجیتال و همچنین گوشی های هوشمند به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. این مورد کاربران گوشی های هوشمند را راضی کرده است. در سال های اخیر استفاده از دوربین هایی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بسیار خاص و خارق العاده تلقی می شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از پرچمداران شرکت های مختلف دارای دوربین هایی با کیفیت بسیار بالاتر هستند. این بهبود تنها به تعداد پیکسل های لنز دوربین محدود نمی شود، بلکه بهبود قابل توجهی در همه جنبه ها قابل مشاهده است. امروزه دوربین گوشی های مطرح مانند سامسونگ، آیفون، ال جی و … آنقدر قدرتمند و با کیفیت هستند که می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای برخی دوربین های دیجیتال باشند.

دوربین این گوشی ها به راحتی می تواند نقش یک دوربین دیجیتال قدرتمند را ایفا کند اما گرفتن درست و صحیح و البته ترفندهای خاصی را می طلبد. با در نظر گرفتن برخی از این ترفندها هنگام عکس گرفتن با گوشی، می توانید عکس های باکیفیت و زیبایی ثبت کنید. همچنین در این بخش قصد داریم چند ترفند عکاسی و تصویربرداری مرتبط را به شما آموزش دهیم. با انجام این ترفندها مطمئنا تصاویر ثبت شده کیفیت بالاتر و وضوح بهتری خواهند داشت. با ما بمان.

ترفند اول: تشخیص قانون یک سوم!

شاید با قانون یک سوم در عکاسی آشنا نباشید. قانون یک سوم یا نسبت یک سوم در تصاویر بسیار مفید و مهم است. با رعایت این اصل، کیفیت تصویر خود را به میزان قابل توجهی بهبود خواهید داد. طبق اصل قاعده یک سوم، قرار دادن شی تصویر اصلی و صحنه مورد نظر در محل تلاقی خطوط عمودی و افقی مجازی که تصویر جلویی را به ۹ مستطیل کوچک تبدیل می کند، بهترین کارایی ممکن را در افزایش وضوح کیفی به همراه خواهد داشت. .

این قوانین عمودی و افقی خطوط یک سوم در نسخه های جدیدتر سیستم عامل iOS اپل و اندروید اصلی موجود است.

شرکت ها و شرکت های تولید کننده محصولات به روز اندروید نیز این گزینه را به صورت پیش فرض در لیست تنظیمات دوربین گوشی های خود قرار داده اند. اگر این ویژگی در دستگاه های اندرویدی موجود نیست، می توانید از ویژگی دوربین ثانویه مانند برنامه Stick Camera استفاده کنید.

ترفند دوم: جلوگیری از لرزش و ثابت نگه داشتن گوشی!

جلوگیری از لرزش و ثابت نگه داشتن تلفن همراه در دست کاربر باعث افزایش کیفیت تصاویر و وضوح بالاتر تصاویر ثبت شده می شود. لرزش دست عکاس یا فیلمبردار کیفیت تصاویر ثبت شده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین بهتر از همیشه، قبل از گرفتن عکس، گوشی خود را در یک موقعیت ثابت قرار دهید. برای این منظور می توانید از پایه های پشتیبانی استفاده کنید. در سال های اخیر، پیشرفت های تکنولوژی برای جلوگیری از لرزش دست نیز اعمال شده است. برای این منظور، ویژگی هایی مانند OIS یا لرزشگیر اپتیکال عملکرد جالبی داشتند، اما توجه داشته باشید که دوربین همه گوشی ها از ویژگی OIS پشتیبانی نمی کنند.

ترفند سوم: به محل تمرکز توجه کنید!

امروزه با گوشی های هوشمند جدید به راحتی می توانید محل دقیق فوکوس تصویر را با ضربه زدن روی محل آن بر روی صفحه نمایش دستگاه تعیین کنید. تعیین فوکوس دستگاه به ویژه برای کیفیت تصویر موثر است. اثر عملکرد فوکوس زمانی مشخص می شود که شما قصد عکاسی صحنه هایی با اجسام دور و نزدیک را دارید و تنها یکی از این اشیاء مورد توجه شما قرار می گیرد. با لمس این نقطه از صفحه، وضوح آن شی بسیار افزایش می یابد و آن شی در تصویر مشخص تر می شود. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید از منظره ای پر از گل عکس بگیرید. با لمس نقاط خاصی، قسمت های پشت گل ها را محو می کنید و وضوح و دقت گوشی دقیقا روی گل ها متمرکز شده و تصویر آن ها با وضوح بسیار بالاتری دیده می شود. در این نوع تصاویر قابلیت تعیین دستی محل فوکوس بسیار حائز اهمیت است و یکی از ترفندهای موثر برای افزایش کیفیت از طریق تلفن همراه به حساب می آید.

ترفند چهارم: استفاده از ماشه فیزیکی گوشی!

اکثر گوشی های هوشمند دارای یک دکمه شاتر فیزیکی داخلی هستند. این دکمه معمولا در لبه سمت راست گوشی قرار می گیرد تا کاربر گوشی به راحتی با در دست گرفتن گوشی از این قابلیت استفاده کند. با توجه به تجربه کارشناسان، استفاده از دکمه شاتر گوشی، تصویری بهتر و با کیفیت تر از دکمه لمسی دستگاه ارائه می کند. استفاده از دکمه لمسی دستگاه اغلب باعث لرزش دست و خطاهای جزئی در تصاویر می شود. در نتیجه استفاده از زندان معمولاً می تواند نتایج دلپذیرتر و بهتری را به همراه داشته باشد. لرزش دست هنگام استفاده از شاتر بسیار کمتر از هنگام استفاده از دکمه لمسی برای عکاسی است.

ترفند پنجم: تابع را وارد کنید HDR در حالت اتوماتیک!

در گوشی هایی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند، ویژگی HDR را روی Auto HDR تنظیم کنید. معمولا گوشی های هوشمندی که از نسخه های بالاتر سیستم عامل اندروید و همچنین iOS استفاده می کنند، از ویژگی منحصر به فرد HDR یا High Dynamic Range که به معنای محدوده دینامیکی بالا است، پشتیبانی می کنند. با فعال سازی این عملکرد فیلترهای شخصی به صحنه اضافه می شود و بین نقاط سیاه و سفید تصویر تعادل ایجاد می شود.

بنابراین، زمانی که با دوربین گوشی خود عکس می گیرید، ویژگی HDR را به صورت خودکار تنظیم کنید. استفاده صحیح و به موقع از این قابلیت یکی از موثرترین ترفندها برای افزایش کیفیت تصاویر از طریق دوربین گوشی به حساب می آید.

ترفند ششم: حداکثر استفاده از نور طبیعی در محیط!

بهترین و موثرترین نور برای عکاسی همیشه نور طبیعی محیط است. گاهی اوقات ممکن است استفاده از فلاش LED لازم باشد، اما سعی کنید از آن استفاده نکنید و نور طبیعی محیط را در بهترین شرایط ممکن تنظیم کنید. تنظیم نور طبیعی برای کیفیت تصاویر بسیار مهم است و در عین حال به دقت و تجربه بالایی نیاز دارد.

ترفند هفتم: از توانایی استفاده کنید حالت پشت سر هم!

اکثر گوشی های هوشمند امروزی دارای حالت Burst Mode هستند. زمانی که از این عملکرد استفاده می کنید، با فشردن دکمه شاتر دستگاه و اجرای دستور ثبت محیط مورد نظر، دوربین دستگاه چندین عکس از صحنه را به صورت متوالی می گیرد. بنابراین می توانید این تصاویر ذخیره شده را بررسی کنید و پس از پایان تصویربرداری بهترین نمونه را از بین عکس ها انتخاب کنید.

امروزه در اکثر دستگاه های هوشمند از جمله دستگاه های اندروید و آیفون، می توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه شاتر دستگاه برای مدت زمان لازم، یک سری عکس ضبط کنید. تا زمانی که دکمه شاتر روی دستگاه را نگه دارید، تصویربرداری مداوم ادامه خواهد داشت.

این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است، اما در صورت غیرفعال بودن، می توانید به تنظیمات دستگاه خود رفته و گزینه Burst Mode را فعال کنید.

هشتمین ترفند: تمیز کردن لنز دوربین گوشی!

شاید شایع ترین و مهم ترین علت کاهش کیفیت تصویر، لکه های روی لنز دوربین باشد. همیشه سعی کنید با تمیز نگه داشتن لنز دوربین خود عکس های خوبی بگیرید. برای این کار و جلوگیری از افتادن خطوط روی لنزهای حساس دوربین، از پنبه یا پارچه بسیار نرم استفاده کنید تا به لنز آسیب نرسانید. پاک کردن لنز دوربین یک ترفند اساسی اما ضروری در عکاسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله