اخبار تکنولوژی

تراشه تنسور G4 گوگل احتمالاً تفاوت چندانی با تنسور G3 نخواهد داشت

در حالی که انتظار می رود تراشه Tensor G3 با پیشرفت های قابل توجهی وارد بازار شود، ظاهرا تراشه G4 تفاوت چندانی با G3 نخواهد داشت.

مدت‌هاست که می‌دانستیم گوگل در حال کار بر روی یک تراشه کاملاً اختصاصی خانواده تنسور برای سال ۲۰۲۵ است، اما اکنون گزارشی در مورد سلف آن، تراشه Tensor G4 گوگل می‌بینیم. این تراشه در سری پیکسل ۹ استفاده خواهد شد.

نسل سوم تراشه گوگل یعنی Tensor G3 به زودی با سری پیکسل ۸ معرفی می شود.بر اساس گزارش ها این تراشه با پیشرفت های خوبی نسبت به نسل قبلی خود همراه خواهد بود.

انتظار می‌رود که Tensor G3 دارای سخت‌افزار مدرن‌تر باشد، با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شود و همچنین عملکرد بهتری از نظر اتلاف گرما داشته باشد. بنابراین باید منتظر بروزرسانی مناسب برای تراشه های خود گوگل باشیم. با این حال ظاهرا نسل بعدی تغییرات زیادی نخواهد داشت.

بر اساس گزارشی که توسط Android Authority منتشر شده است، تانسور G4 که در سری پیکسل ۹ استفاده خواهد شد نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت چندانی نخواهد داشت.

تراشه Tensor G4 گوگل تغییرات کمی خواهد داشت

Tensor G3 با اسم رمز زوما و نسل بعدی آن با نام رمز زوما پرو ظاهراً در حال توسعه است. با توجه به اسم رمز این تراشه ها، G4 نسخه به روز شده Tensor G3 محسوب می شود.

تراشه Tensor G4 هنوز با کمک سامسونگ در حال ساخت است و ظاهراً بر اساس برد توسعه Ripcurrent 24 است. لازم به ذکر است که Tensor G3 بر اساس برد توسعه Ripcurrent ساخته شده است.

بدیهی است که گوگل می خواهد با ایجاد چند تغییر در G4 کاربران را تشنه نسل بعدی خود کند. Tensor G5 با طراحی کاملا انحصاری. گوشی های سری پیکسل ۱۰ به تراشه G5 مجهز خواهند شد. بر اساس گزارش ها، برخلاف نسل های قبلی، این تراشه با همکاری TSMC و نه سامسونگ ساخته خواهد شد.

با توجه به اینکه تا معرفی تراشه های Tensor G4 و G5 راه زیادی در پیش داریم، باید منتظر گزارش های بیشتری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله