اخبار پزشکی

بهترین سرم های شب برای بهبود پوست در هنگام خواب

سرم ها ممکن است به شما کمک کنند تا مشکلات پوستی خاص را هدف قرار دهید، اما آنها بخشی ضروری از یک روال مراقبت از پوست نیستند.

اگر از سرم استفاده می‌کنید، به دنبال سرم‌هایی باشید که مواد فعالی دارد که به شما در رسیدن به اهداف مراقبت از پوست کمک می‌کند.

برخی از مواد مانند آلفا هیدروکسی اسیدها یا رتینول بهتر است در شب استفاده شوند زیرا می توانند پوست شما را به آفتاب حساس کنند.

سرم خود را بعد از تمیز کردن صورت و قبل از استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر محو شدن تغییر رنگ یکی از اهداف شماست، سرم پوستی نیاسینامید را با ترکیبی از ۵ اسید و آنتی اکسیدان های بالینی تست شده و ضد لکه های تیره امتحان کنید.

در حالی که شما کاملاً خواب هستید، بدن شما برای ترمیم و احیای خود در داخل و خارج وقت اضافه کار می کند. استراحت شبانه خوب می‌تواند به شما کمک کند جوان‌تر به نظر برسید، بنابراین جای تعجب نیست که برخی از افراد سعی می‌کنند با سرم‌های شبانه برای صورت، پوست خود را تقویت کنند تا در طول فرآیند بازسازی شبانه‌اش از آن حمایت کنند.

آماده‌اید تا روتین مراقبت از پوست شبانه خود را ارتقا دهید؟ ارتقاء سطح با فرمول سفارشی که فقط برای اهداف پوست شما ساخته شده است.

سرم ها برای هدف قرار دادن مشکلات خاص پوست، مانند آکنه و پیری، فرموله شده اند، اما آنها یک مرحله کاملا اختیاری در روتین مراقبت از پوست شما هستند. در سرم پوستی نیاسینامید، ما بر این باوریم که بهترین روتین‌های مراقبت از پوست ساده‌ترین روش‌ها هستند – پاکسازی، مرطوب‌کردن و محافظت با SPF در ابتدای روز، و تمیز کردن، درمان و مرطوب کردن پوست قبل از خواب. استفاده از سرم ها خوب است، اما باز هم، آنها بخش مهمی از سفر مراقبت از پوست شما نیستند.

آیا باید از سرم های مختلف در روز و شب استفاده کنم؟

به طور کلی، استفاده از سرم در هر زمانی از روز، چه روز و چه شب، اشکالی ندارد. اما برخی از سرم‌های صورت حاوی موادی هستند که می‌توانند حساسیت پوست شما را به اشعه ماوراء بنفش افزایش دهند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی  مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک یا رتینول. وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، پوست شما ممکن است بیشتر دچار سوختگی شود. پوشیدن محصولاتی با این مواد

سرم های دیگر، با موادی مانند اسید هیالورونیک یا سرم ویتامین C، به عنوان سرم های شب یا روز به بازار عرضه می شوند، اما حقیقت این است که واقعاً مهم نیست – شما می توانید هر زمان که از محصولات حاوی این مواد استفاده کنید. برای ثبت، نه هیالورونیک اسید و نه ویتامین C شناخته شده اند که پوست را نسبت به خورشید حساس تر می کنند.

سرم شب چه کار می کند؟

سرم ها برای درمان یا کمک به پیشگیری از مشکلات و لکه های پوستی خاص به بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال، برای خنثی کردن علائم پیری، یک سرم غنی از اسید هیالورونیک می تواند به حفظ رطوبت پوست شما کمک کند، که می تواند به بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.

سرم های شب ممکن است حاوی اجزای زیادی باشند، اما آنچه که در واقع انجام می دهند به مواد فعال بستگی دارد. اما آن را از ما بگیرید چند جنبه کلیدی در هر روتین مراقبت از پوست در شب عبارتند از: پاکسازی، اعمال درمان و مراقبت از خواب زیبایی خود.

مواد فعال برای استفاده در شب

سرم ها حاوی مواد فعال قوی هستند و اینکه کدام سرم صورت شب را انتخاب می کنید به اهداف مراقبت از پوست شما بستگی دارد. بنابراین، در اینجا ما به شما در مورد نیروگاه های مواد تشکیل دهنده ای که می توانید استفاده کنید و اینکه کدام یک را باید بر اساس نتایجی که می خواهید انتخاب کنید، خواهیم گفت.

AHA ها لایه بردارهای شیمیایی هستند که می توانند به آرامی تجدید سلول های پوست را تقویت کنند. با گذشت زمان، AHA ها می توانند ظاهر بافت، رنگدانه، خطوط ریز و چین و چروک پوست شما را بهبود بخشند. با این حال، AHA ها می توانند پوست شما را به اشعه ماوراء بنفش حساس کنند. به همین دلیل است که AHA ها یک سرم عالی برای شب می سازند. نمونه هایی از AHA ها عبارتند از اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک، اسید مالیک، اسید تارتاریک و اسید سیتریک.

رتینول مشتقی از ویتامین A است که بدون نسخه برای کمک به رفع علائم پیری در دسترس است. رتینول به عنوان یک ماده ضد پیری، گردش سلول های پوست را تقویت می کند، تولید کلاژن را تحریک می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. رتینول همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند علائم پیری نوری را بهبود بخشد. رتینول ماده دیگری است که باید فقط در شب، زیرا می تواند پوست را نسبت به خورشید حساس تر کند.

نیاسینامید، شکلی از ویتامین B3، یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند عملکرد سد اپیدرمی پوست را بهبود بخشد و به کاهش هایپرپیگمانتاسیون، خطوط ریز و چین و چروک کمک کند. تا حدودی با افزایش سنتز چربی ها و سایر چربی ها که به شکل گیری پوست طبیعی کمک می کنند، عمل می کند. مانع می شود و قدرت و عملکرد خود را حفظ می کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان و پاک کننده رادیکال های آزاد است. به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید، کاهش علائم پیری و حتی رنگ پوست کمک می کند. سرم ویتامین C همچنین می تواند به تقویت کلاژن سازی کمک کند، که می تواند به بهبود ظاهر کمک کند. چین و چروک. ویتامین C حساسیت به نور را افزایش نمی دهد، بنابراین استفاده از آن در طول روز خوب است.

اسید هیالورونیک (HA) آب را حفظ می کند و برای حفظ رطوبت پوست حیاتی است. نشان داده شده است که سرم های هیالورونیک اسید با افزایش رطوبت و رطوبت پوست ظاهر چین و چروک و زبری را بهبود می بخشد. برای پوست های حساس و مانند ویتامین عالی است. C، باعث حساسیت به نور نمی شود، بنابراین استفاده از آن در طول روز نیز اشکالی ندارد.

بهترین ترکیبات سرم شب

البته، ما به عنوان ارائه دهندگان پوست، سرم های مورد علاقه خود را داریم. اما اگر

شما می خواهید ترکیب و هماهنگ کنید، در اینجا چند ترکیب وجود دارد که باید در سرم شب به دنبال آنها باشید:

اسید گلیکولیک و اسید هیالورونیک به آرامی بدون اینکه پوست شما را خشک کنند لایه برداری می کنند. این ترکیب برای هر نوع پوستی به خوبی کار می کند.

رتینول و نیاسینامید یک ترکیب عالی برای کمک به بهبود بافت پوست و محو شدن لکه های تیره هستند.

اسید هیالورونیک و ویتامین C علائم پیری نوری را کاهش می دهند و هیدراتاسیون را افزایش می دهند، که برای افرادی که در آب و هوای خشک یا محیط های زمستانی خشن زندگی می کنند ایده آل است.

اسید هیالورونیک و رتینول می تواند گزینه خوبی برای افرادی با پوست خشک باشد که به دنبال مزایای ضد پیری هستند.

نحوه استفاده از سرم های شب

معمولا تعجب می کنیم که آیا از سرم صورت قبل یا بعد از مرطوب کننده استفاده می کنید. پاسخ این است: به طور معمول قبلا! سرم صورت بعد از شستن صورت (و بعد از استفاده از تونر در صورت استفاده از یک تونر) اما قبل از مرطوب کننده استفاده می شود. راه دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که محصولات خود را از نازک ترین قوام به ضخیم ترین اعمال کنید.

بنابراین، با شروع با یک صورت تمیز، تونر در ردیف بعدی قرار می گیرد (اگر از یکی استفاده می کنید – لازم نیست)، و سپس یک سرم. با مرطوب کننده تمام کنید، که معمولاً غنی ترین (ضخیم ترین) محصولی است که استفاده می کنید. فراموش نکنید، در طول روز نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که بهترین محصول ضد پیری شماست.

در اینجا چند نکته دیگر برای استفاده از سرم وجود دارد.

در شب اعمال شود. مواد موجود در سرم ها برای استفاده در روز یا شب مناسب هستند، به جز آنهایی که می توانند پوست شما را به آفتاب حساس کنند مانند AHA ها و رتینول. اما اگر به دنبال این هستید که استفاده از سرم خود را تا حد ممکن بدون استرس نگه دارید، به استفاده از آن ادامه دهید. آنها را در شب و اجازه دهید آنها کار خود را در حالی که شما خوابید.

از مقدار مناسب استفاده کنید. این می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، به اندازه کافی استفاده کنید تا یک لایه نازک روی صورت خود پخش کنید. به یاد داشته باشید که مقدار کمی به شما کمک می کند، بنابراین فقط با چند قطره یا یک پمپ شروع کنید – به اندازه یک نخود.

هیدراتاسیون را قفل کنید. پس از استفاده از سرم، با استفاده از یک مرطوب کننده برای نوع پوست خود، هیدراتاسیون را قفل کنید.

در مورد نتایج صبور باشید. این طبیعت انسان است که سریع نتیجه بخواهد، اما زمان می برد. حداقل ۴-۶ هفته به خود فرصت دهید تا نتایج را مشاهده کنید. هر کاری انجام می دهید، تسلیم نشوید.

آیا نمی دانید که آیا می توانید از یک سرم پوستی هیالورونیک اسید شخصی خود استفاده کنید؟ تو می توانی! وقتی با فرمول خود بدون خشکی یا سوزش سازگار شدید، از سرم استفاده کنید. سرم اختیاری است اما ضروری نیست – فقط به اهداف مراقبت از پوست شما بستگی دارد. برای مثال، اگر نگران لکه‌های تیره هستید، می‌توانید صبح‌ها یک سرم ویتامین C اضافه کنید تا لکه‌های تیره را برطرف کرده و محافظت در برابر آفتاب را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله