اخبار تکنولوژی

بهترین برنامه ریکاوری پیام های حذف شده

ممکن است به طور تصادفی برخی از پیام های مهم خود را حذف کرده باشید و به دنبال راهی برای بازیابی آنها باشید. روش های مختلفی برای بازیابی پیامک های حذف شده در تلفن همراه وجود دارد. بر خلاف جیمیل، که ایمیل های حذف شده در سطل زباله ذخیره می شوند، بازیابی پیامک های حذف شده از تلفن دشوارتر است. زیرا گاهی اوقات پیام های حذف شده ممکن است برای همیشه از بین بروند. با این حال، روش هایی وجود دارد که از طریق آن می توانید پیام های پاک شده را در آیفون و گوشی اندرویدی خود به طور کامل بازیابی کنید. در این مقاله نحوه بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی را به شما آموزش داده ایم.

بازیابی اس ام اس های پاک شده در گوشی اندروید

بسته به اینکه آیا قبل از حذف پیام ها یک نسخه پشتیبان ایجاد کرده اید، دو گزینه بازیابی دارید. اگر از پیام‌های خود با Google Drive یا برنامه‌های مشابه قبل از حذف آنها نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، می‌توانید به سادگی نسخه پشتیبان را بازیابی کنید. به این ترتیب تمام پیام های شما برگردانده می شود.

همچنین، اگر از پیامک خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، می توانید شانس خود را با استفاده از برنامه های شخص ثالث امتحان کنید. چندین برنامه بازیابی پیام های تلفنی وجود دارد که می توانید از آنها برای بازیابی پیام های متنی خود استفاده کنید.

۱٫ روش بازیابی نسخه پشتیبان

اگر پشتیبان‌گیری Google Drive را در تلفن هوشمند Android خود فعال کرده‌اید، می‌توانید نسخه پشتیبان را بازیابی کنید تا پیام‌های متنی حذف شده خود را بازیابی کنید. نکته اصلی و مهم این است که برای بازیابی نسخه پشتیبان باید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. شما در واقع تمام داده های گوشی را پاک می کنید تا بتوانید پیامک های از دست رفته خود را بازیابی کنید.

برای استفاده از نسخه پشتیبان Google Drive، ابتدا از فایل های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. سپس وارد تنظیمات دستگاه شوید و گزینه System را انتخاب کنید. روی Reset Options کلیک کنید. در صفحه بعد، با انتخاب Reset All Data، فرآیند ریست شروع می شود.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه ممکن است چند دقیقه طول بکشد. پس از روشن کردن گوشی، شروع به تنظیم آن کنید. وقتی تلفن از شما می‌خواهد با حساب Google خود وارد شوید، باید جیمیلی را که در اولین راه‌اندازی تلفن خود و برای پشتیبان‌گیری استفاده می‌کردید، وارد کنید. این به شما امکان می دهد به نسخه پشتیبان Google Drive خود دسترسی پیدا کنید. بازیابی اطلاعات را انجام دهید و گزینه پیام کوتاه را فعال کنید. پس از اتمام دانلود نسخه پشتیبان، می توانید تمام پیام های حذف شده را بازیابی کنید.

۲٫ روش بازیابی بدون پشتیبان

اگر قبلاً از پیام های خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، می توانید از برنامه های موجود در بازار استفاده کنید. یکی از این برنامه ها Dr. Fone Android Data Recovery و دیگری PhoneRescue است که تنظیمات مشابهی دارند. آنها تلفن را اسکن می کنند تا پیام های حذف شده را بیابند و سپس به شما اجازه می دهند که به طور انتخابی آن پیام ها را به تلفن خود بازیابی کنید. توجه داشته باشید که هیچ تضمینی برای بازگشت پیام ها از این طریق وجود ندارد، اما اگر نمی توانید از روش قبلی استفاده کنید، می توانید این راه حل را نیز تست کنید.

نحوه پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی اندروید

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی

هنگام خرید یک گوشی سامسونگ، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که یک ایمیل برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود ثبت کنید. اگر هنوز از اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، بهتر است همین حالا این گزینه را فعال کنید تا اطلاعات بیشتری را از دست ندهید.

ایجاد یک نسخه پشتیبان با استفاده از Google Drive یا سایر برنامه ها دشوار نیست، فقط به تنظیمات بروید و روی System ضربه بزنید. سپس گزینه Backup را انتخاب کنید. در نهایت با انتخاب Turn On، پشتیبان گیری گوگل درایو روی گوشی شما فعال می شود. با پیروی از دستورالعمل‌ها، Google Drive همیشه از محتویات تلفن شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و می‌توانید در صورت نیاز به پیام‌ها یا فایل‌های حذف شده، نسخه‌های پشتیبان را بازیابی کنید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده در آیفون

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی

۱٫ روش بازیابی نسخه پشتیبان

اگر از اطلاعات خود در آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید به راحتی آن را با استفاده از iCloud بازیابی کنید. همچنین iTunes راه دیگری برای بازیابی پیامک های حذف شده در آیفون است. کافیست گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و مراحل زیر را انجام دهید. برای این کار ابتدا برنامه iTunes را اجرا کنید. وقتی نماد دستگاه در iTunes ظاهر شد، روی آن کلیک کنید. در قسمت Backup، روی Restore Backup کلیک کنید تا مناسب ترین نسخه پشتیبان را انتخاب کنید و سپس Restore را انتخاب کنید.

۲٫ روش بازیابی بدون پشتیبان

اگر نمی توانید از راه حل های قبلی استفاده کنید، می توانید با نصب برنامه D-Back شانس خود را نیز امتحان کنید. D-Back را اجرا و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس Restore from iOS Device را انتخاب کنید. آیفون را به کامپیوتر وصل کنید و به محض اینکه برنامه دستگاه را تشخیص داد، Next را فشار دهید. در پنجره بعدی گزینه Message را انتخاب کرده و روی Scan کلیک کنید تا شروع به اسکن گوشی برای بازیابی پیام ها شود.

چگونه پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی

برای تهیه نسخه پشتیبان از پیام های متنی در برنامه iCloud به قسمت تنظیمات رفته و روی گزینه Apple ID در بالای صفحه کلیک کنید. سپس iCloud > Manage Storage > Backups را به ترتیب انتخاب کنید. اگر قصد استفاده از روش پشتیبان گیری iCloud را ندارید، می توانید از iTunes یا Finder برای بازیابی پیام های متنی حذف شده در آیفون خود استفاده کنید.

و با این روش مانند روش قبلی باید از پیام های پاک شده خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به یاد داشته باشید که پس از پشتیبان گیری، تمام اطلاعات خود را از دست خواهید داد. بنابراین، هر فایلی که برای شما مهم است و می خواهید ذخیره کنید، در جایی جداگانه ذخیره کنید.

برای بازیابی پیام های متنی حذف شده آیفون با استفاده از این روش، ابتدا دستگاه خود را به رایانه مک متصل کنید. سپس، برنامه Finder را در Mac خود یا اگر از رایانه شخصی استفاده می کنید، باز کنید. iTunes را باز کنید. در iTunes، یک نماد آیفون در گوشه سمت چپ بالا ظاهر می شود که باید آن را انتخاب کنید. در Finder، نماد دستگاه خود را از نوار منو سمت چپ انتخاب کنید. اکنون بر روی گزینه Restore Backup ضربه بزنید. لازم به ذکر است که این گزینه را در Finder در زیر تب General خواهید یافت.

پس از تکمیل مراحل، تمام اطلاعات و داده هایی که قبلاً از آنها نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، جایگزین داده های فعلی آیفون شما می شود. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد، بنابراین تا زمانی که فرآیند بازیابی اس ام اس های حذف شده آیفون کامل شده و پیام مورد نظر در لیست پیام های آیفون ظاهر شود، صبور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا