شبکه های اجتماعی

برقراری ارتباط بی‌واسطه کاربران با پیام‌رسان‌های داخلی

قابلیت صوتی و تصویری در پیام رسان های داخلی یکی از اقداماتی بود که با حفظ و تامین زیرساخت های آن در دولت سیزدهم ایجاد شد و بر اساس اعلامیه حتی برای برخی از کاربران مقیم کشورهای دیگر که قصد ارتباط با اعضای خانواده خود را داشتند مشکلاتی را ایجاد کرد که باید حل شود.

به گزارش ایسنا، چند سالی است که پلتفرم های داخلی مورد حمایت دولت ها قرار گرفته اند، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اعمال محدودیت هایی برای دو سکوی خارجی بنا به دستور مراجع ذی صلاح، این موضوع شتاب بیشتری گرفته است. روشی که در آن مقامات ICT بارها اعلام کرده اند که بسترهای محلی در حال حفظ و تقویت هستند.

به عبارت دیگر پس از محدود شدن برخی از پیام رسان های خارجی در چند مرحله و در سال های اخیر، مهاجرت ۵۰ میلیون کاربر به پیام رسان های دیگر از جمله نمونه های مشابه خارجی و داخلی آغاز شد.

امکان پرداخت از طریق پیام رسان های بومی یکی از مواردی بود که مزیتی را برای این ابزارهای داخلی نسبت به پیام رسان های خارجی ایجاد کرد و امکان برقراری تماس صوتی و تصویری برای پیام رسان های بومی از دیگر ویژگی هایی بود که می توانست کاربران را به استفاده از این ابزار ترغیب کند.

بر این اساس، برقراری تماس صوتی و تصویری از سه پیام رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه اولین بار در سال گذشته توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد.

در واقع با توجه به شکایت برخی از کاربران ساکن در کشورهای دیگر که تمایل به ارتباط با اعضای خانواده داشتند، این قابلیت در سه پلتفرم داخلی ایجاد شد و در این مدت افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان از این سرویس استفاده کردند.

به تماس های ارتباطی تصویری در حین سفر به خارج از کشور او از پلتفرم های محلی استفاده کرده است که تجربه آنها نیز رضایت بخش است.

از این رو ارتباط صوتی و تصویری در پیام رسان های کشور برقرار شد و چندین میلیون تماس صوتی و تصویری از طریق پیام رسان ها انجام می شود به گونه ای که در ایام نوروز تصمیم بر این شد تا ارتباط مردم در این ایام، تردد چهار نفر تسهیل شود.

پیام رسان و دو نرم افزار ارتباط تصویری با همکاری اپراتورها از ۱ تا ۲۴ فروردین ماه رایگان خواهد بود و پس از پایان آن روزها، آمار رسمی اعلام شده از سوی مسئولان حاکی از آن است که در مدت اعلام شده میانگین در مجموع ۴٫۸ میلیون تماس صوتی و تصویری در بستر پیام رسان روبیکای داخلی، بله، ایگاپ و سروش پلاس آماده است.

از سوی دیگر معاون یک پیام رسان داخلی اخیرا از افزایش ۴۰ درصدی مکالمات روزانه در این پلتفرم خبر داده است. وی در این زمینه گفت: تعداد تماس های صوتی و تصویری در پیام رسان بله با حدود ۴۰ درصد افزایش در یک هفته خرداد به ۷۰۰ هزار تماس روزانه رسید.

با توجه به استفاده از این قابلیت و آغاز ایام حج، زائران ایرانی مجبور شدند برای ارتباط تصویری و صوتی با داخل ایران از سرویس پیام رسان استفاده کنند که قابلیت ارسال و دریافت کد ورود به عربستان را دارد.

بنابراین یک پیام رسان ایرانی برای حل این مشکل تلاش کرد و زائران توانستند وارد این پیام رسان در عربستان شوند و از طریق او ارتباط چندرسانه ای با کیفیتی با داخل کشور ایران و همچنین با سایر زائران عربستان برقرار کنند.

سپس آمار جدیدی از تعداد تماس های تصویری پیام رسان داخلی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران و بالعکس اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله