اخبار تکنولوژی

ایکس احتمالاً در آینده دیگر یک شبکه اجتماعی رایگان نخواهد بود

به نظر می رسد ایلان ماسک می خواهد از تمامی کاربران X برای استفاده از خدمات این شبکه اجتماعی در آینده هزینه دریافت کند.

ایلان ماسک، مالک X (توئیتر سابق) می گوید این شبکه اجتماعی به سمت دریافت هزینه ماهانه از همه کاربران برای استفاده از خدمات X حرکت می کند. طبق گفته ماسک، این هزینه برای رفع مشکلات ناشی از ربات ها در پلتفرم پلتفرم ضروری است.

ماسک در مصاحبه ای اشاره کرد که ماهانه مقدار کمی پول از کاربران دریافت می کند:

این تنها راهی است که می توانم به آن فکر کنم تا با ارتش عظیمی از ربات ها مقابله کنم. “هزینه یک ربات کسری از یک پنی است – یک دهم پنی فکر کنید – اما حتی اگر مجبور باشید چند دلار برای ربات ها بپردازید، هزینه موثر ربات ها بسیار زیاد است.”

ایلان ماسک میزان هزینه دریافتی از کاربران را اعلام نکرده و تنها گفته است که مبلغ کمی خواهد بود.

تعداد کاربران ماهانه X

ایلان ماسک در این مصاحبه تعداد کاربران ماهانه X را ۵۵۰ میلیون نفر اعلام کرد که روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون پست ایجاد می کنند. البته نمی دانیم که ایلان ماسک ربات ها و میزان محتوایی که تولید می کنند را در محاسبات خود لحاظ کرده است یا خیر.

علاوه بر این، مقایسه مستقیم این آمار با اطلاعات منتشر شده توسط توییتر قبل از ورود ایلان ماسک امکان پذیر نیست. توییتر یک معیار ماهانه کاربر جدید به نام میانگین کاربران فعال روزانه درآمدزا یا mDAU ایجاد کرده است. این معیار برای کاربرانی اعمال می شود که ممکن است با مشاهده تبلیغات درآمد کسب کنند. توییتر در آخرین گزارش مالی عمومی خود برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۲۲۹ میلیون mDAU را گزارش کرد.

ایلان ماسک در این مصاحبه جزئیات بیشتری از برنامه خود برای شارژ کاربران X ارائه نکرد. با این حال، پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان به دنبال راه های متفاوتی برای کسب درآمد از کاربران است.

ماسک با افزودن ویژگی‌های مختلف به سرویس X Premium (تویتر آبی سابق) و اعمال محدودیت‌های مختلف برای کاربران عادی، مردم را به خرید این سرویس تشویق می‌کند. این سرویس با قیمت ۸ دلار در ماه یا ۸۴ دلار در سال به مصرف کنندگان فروخته می شود.

اگرچه X به طور عمومی تعداد کاربران سرویس X Premium را اعلام نکرده است، طبق برخی تحلیل ها تعداد این کاربران به کمتر از ۱ میلیون نفر می رسد.

در نهایت باید بگوییم که کسب درآمد از X برای ایلان ماسک ایده جدیدی نیست. طبق گزارشی که سال گذشته منتشر شد، صاحب X ایده قرار دادن توییتر را پشت یک دیوار پولی در نظر گرفته است. بنابراین به نظر می رسد که در آینده X یا توییتر دیگر یک شبکه اجتماعی رایگان نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا