اخبار تکنولوژی

این زمان ها از گوشی استفاده نکنید!

یکی از مهم ترین زمان هایی که باید گوشی خود را چک نکنید، صبح است

از آنجایی که تلفن های هوشمند قادر به انجام کارهای زیادی هستند، بسیاری از مردم در تمام طول روز به تلفن های خود چسبیده اند! استفاده از گوشی هوشمند لزوماً چیز بدی نیست، تا زمانی که زمان زیادی را برای آن صرف نکنید که حواس شما را از کارهای اصلی در خانه یا محل کار منحرف کند.

یعنی بلافاصله بعد از بیدار شدن. دلایل علمی زیادی وجود دارد که چرا چک کردن تلفن در صبح می تواند بر بهره وری و سلامت روان شما در بقیه روز تأثیر منفی بگذارد. برای ادامه این مقاله، با ما در DJR همراه باشید تا درباره اینکه چرا باید از این کار اجتناب کنید و در عوض چه کاری باید انجام دهید، بیشتر بدانید.

شما مراحل حیاتی بیداری را از دست می دهید

وقتی به روند بیدار شدن در صبح فکر می کنید، ممکن است به چیز خاصی فکر نکنید. ما به راحتی از خواب بیدار می شویم و تمام! با این حال، گزارش Healium در مورد علوم اعصاب پشت خواب و مراحل بیداری چیز دیگری می گوید.

فرآیند بیدار شدن شامل امواج مغزی مختلفی است که همگی تأثیرات مهمی بر سلامت کلی شما دارند. به گفته جی ری، روانشناس توانمندسازی در مجله فوربس، هنگامی که برای اولین بار از خواب بیدار می شوید، امواج مغز شما از امواج دلتا که برای استراحت و بازسازی هستند، به امواج تتا که برای ایجاد خاطرات، یادگیری و پردازش اطلاعات مهم هستند تغییر می کند. ، اتفاق می افتد

متعاقباً، امواج تتا به آرامی به امواج آلفا تبدیل می‌شوند که به افزایش خلاقیت و حتی کاهش علائم افسردگی معروف هستند. امواج آلفا سپس به امواج بتا تبدیل می‌شوند و این امواج بتا همان چیزی است که مغز شما معمولاً در طول روز در هنگام رفتن به محل کار، معاشرت با مردم و انجام کارهای خانه یا آشپزی در آن باقی می‌ماند.

اگر صبح که از خواب بیدار می شوید بلافاصله گوشی خود را چک کنید، مغز خود را مجبور می کنید که مستقیماً از امواج دلتا به امواج بتا تغییر حالت دهد. این بدان معناست که مغز امواج آلفا و تتا مغز شما را از دست می دهد، که می تواند شما را مستعد بسیاری از عوارض جانبی منفی در طول روز کند.

ممکن است روز خود را با احساس بی ثمری شروع کنید

اگر تلفن خود را چک کنید و اعلان‌های دیروز را ببینید که از دست داده‌اید، یا ایمیلی از رئیستان که از شما می‌خواهد پروژه‌ای را به پایان برسانید، روز خود را با احساس عقب ماندن و بی‌ثمری شروع می‌کنید. ممکن است اعلانی مبنی بر سررسید صورت‌حساب، یادآوری برای تبریک تولد به شخصی یا حتی پیامی از طرف دوستی که شما را به شام ​​امشب دعوت کرده است، ببینید.

این اعلان‌ها لزوما بد نیستند و بسیاری از کارهای مرتبط با این اعلان‌ها احتمالاً در پنج دقیقه تکمیل می‌شوند. اما وقتی همه اینها را درست بعد از بیدار شدن از خواب می بینید، حتی قبل از اینکه از رختخواب بیرون بیایید، مغز شما مجبور می شود روی چندین کار مختلف تمرکز کند. این به این احساس منجر می شود که “زمان کافی نیست”، “دیروز می توانستم کارهای بیشتری انجام دهم” یا موارد منفی مشابه.

بنابراین، با چک نکردن گوشی خود هنگام بیدار شدن از خواب، به مغز خود فرصت می دهید تا رویدادهای روز قبل را پردازش کند و برای روز جدید آماده شود. حتی اگر مجبور هستید لیست کارهایتان را تغییر دهید و مثلاً پروژه ای را که رئیستان درخواست کرده است آماده کنید، مطمئن باشید که بعد از بیدار شدن از خواب، زمان کافی برای فکر کردن به دیروز و ایجاد یک برنامه کلی برای امروز خواهید داشت. بنابراین لازم نیست به محض بیدار شدن از خواب نگران عقب افتادگی باشید.

حال و هوای روز شما ممکن است در یک لحظه خراب شود

اگر بلافاصله پس از باز کردن چشمان خود تلفن خود را بررسی کنید، به احتمال زیاد اخبار منفی را خواهید دید و بنابراین خلق و خوی شما برای بقیه روز منفی خواهد بود. اگر اعلان های برنامه های خبری را روی گوشی خود تنظیم کرده اید، ممکن است ایده خوبی باشد که از حالت هواپیما یا حالت مزاحم نشوید استفاده کنید تا صبح آنها را نبینید یا حتی آنها را به طور کلی خاموش کنید.

این زمان ها از گوشی استفاده نکنید!

ما نمی گوییم که باید به طور کامل از اخبار دوری کنید، فقط می گوییم که نباید اخبار ناامید کننده را درست زمانی که مغزتان از خواب بیدار شده است بخوانید، زیرا می تواند در کل روز احساس بدی در شما ایجاد کند. درعوض، مطالعه محتوای اخبار مثبت را در نظر بگیرید یا به سادگی خواندن اخبار را به اواخر روز موکول کنید.

به همین ترتیب، اگر عادت دارید دائماً خود را با دیگران مقایسه کنید، مرور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به عزت نفس شما آسیب برساند و خلق و خوی شما را در چند دقیقه اول صبح کاهش دهد. تأثیر این احساسات منفی می تواند در صبح بدتر باشد زیرا شما هنوز هیچ چیز خوبی را در روز جاری برای تقویت اعتماد به نفس خود تجربه نکرده اید.

می توانید تمام روز را به دنبال یک ضربه جدید دوپامین بگذرانید!

پیمایش در رسانه های اجتماعی، انجام یک بازی موبایل یا گذراندن زمان در برنامه مورد علاقه دیگر در گوشی هوشمند، همگی باعث ترشح دوپامین در مغز شما می شود. وقتی اولین کاری که در صبح دارید تلفنتان را چک می‌کنید، مغزتان در طول روز به دنبال همان دوپامین خواهد بود.

اگر کار یا کلاسی که پیش روی شماست به اندازه کاری که قبلا در تلفن خود انجام می‌دادید جالب نیست، کنار گذاشتن تلفن و تمرکز روی کار در دستتان می‌تواند حتی سخت‌تر باشد. با این حال، راه‌های ساده‌ای برای دور ماندن از تلفن خود در حین کار وجود دارد. مانند خاموش کردن آن یا استفاده از حالت هواپیما، اما اگر معمولاً قبل از دریافت دوپامین از برنامه های مورد علاقه خود در اول صبح، کمتر به تلفن خود دسترسی دارید، در طول روز مشکلات کمتری خواهید داشت.

نکاتی در مورد اینکه چگونه هنگام بیدار شدن از خواب، گوشی خود را چک نکنید

شما احتمالاً مانند بسیاری از مردم هستید و چک کردن خودکار تلفن خود اولین کاری است که هنگام بیدار شدن از خواب انجام می دهید. یا می توانید از تلفن خود به عنوان ساعت زنگ دار استفاده کنید و هنگامی که زنگ ساعت خود را خاموش می کنید، به طور خودکار از روی کنجکاوی یا به عنوان راهی برای بیدار نگه داشتن خود، در اعلان های تلفن خود پیمایش کنید.

با این حال، جایگزین های بهتری برای بررسی گوشی خود در هنگام بیدار شدن از خواب وجود دارد. مانند بیرون رفتن، مدیتیشن، یادداشت روزانه و ورزش کردن. دوره بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب یکی از بهترین زمان ها برای فکر کردن به اهداف و افکارتان است. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا عادت بد چک کردن گوشی هوشمند خود را به محض باز کردن چشمان خود ترک کنید، اما ارزش آن را دارد و تأثیر مثبت آن را در طول روز احساس خواهید کرد.

ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما اگر به محض باز کردن چشمان خود گوشی خود را چک نکنید، ذهنیت سالم تری خواهید داشت و بهره وری بیشتری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا