لپ تاپ

اگر روي لپ‌تاپ آب ريخت چه کارکنيم؟

با ریختن آب روی لپ تاپ چه کنیم؟ آیا ریختن چای، روغن، نوشابه، الکل یا قهوه روی لپ تاپ به قطعات آسیب می رساند؟ برای پاسخ به این سوالات با آلوماگ همراه باشید.

اگر آب روی لپ تاپ شما ریخته است، فرصت را از دست ندهید. همین الان در حین خواندن این مقاله لپ تاپ را خاموش کنید و زیر و رو کنید تا تمام مایعات آن خارج شود سپس ادامه مطلب را بخوانید! حتی در صورت امکان باتری را خارج کنید. همین الان! هر ثانیه در چنین شرایطی واقعا حیاتی است!

اگر روي لپ‌تاپ آب ريخت چه کارکنيم؟

ریختن آب روی لپ تاپ خاموش یا حتی روشن یکی از حوادث خطرناکی است که اگر به موقع برطرف نشود، آسیب های جبران ناپذیری به سیستم شما وارد می کند. برخی افراد حتی از ریختن روغن، نوشابه، قهوه، چای یا حتی الکل روی صفحه کلید لپ تاپ خبر می دهند! و خبر خوب این است که اگر کارهای زیر را به درستی و به موقع انجام دهید، احتمالاً خطر از بین می رود!

نکاتی که بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ باید رعایت کنیم:

اتصال کوتاه تجهیزات الکترونیکی مایعات، بنابراین جدا کردن آن از پریز هنگام ریختن مایع روی لپ تاپ می تواند از این اتصالات جلوگیری کند. اگر لپ تاپ شما روشن است، آن را خاموش کنید. اگر لپ تاپ شما به برق وصل نیست، سریعا باتری آن را جدا کنید.

اگر مقدار مایع ریخته شده زیاد است، قطعات لپ تاپ را جدا کنید. اما هنگام جدا کردن مدارهای الکتریکی باید بسیار مراقب باشید. هنگام جدا کردن قطعات باید به پیچ های پنهان دقت کنید. همچنین مطمئن شوید که پیچ های برداشته شده گم نشوند.

پس از جداسازی قطعات، هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ، در صورتی که قطعات لپ تاپ دارای لکه و رطوبت باشد، باید لکه و رطوبت روی قطعات پاک شود. لکه های تخته گچی را می توان با یک پارچه الک، آب مقطر یا آب دیونیزه پاک کرد. آب لوله کشی می تواند باعث ایجاد رسوب بر روی قطعات شود. بنابراین برای خشک کردن قطعات بهتر است از هوا استفاده کنید. استفاده از پنکه یا سشوار یکی از راه های خشک کردن قطعه با هوا است. البته استفاده از سشوار سرد را فراموش نکنید. سشوار داغ می تواند به قطعات آسیب جدی وارد کند.

اگر روي لپ‌تاپ آب ريخت چه کارکنيم؟

اگر مقدار مایع ریخته شده تنها چند قطره باشد، می توانید با برداشتن چندین کلید از اطراف کلید مورد نظر و تمیز کردن مایع، مشکل خود را حل کنید. شما همچنین می توانید از باد سرد استفاده کنید، مانند سشوار با باد سرد، زمانی که مایع فقط چند قطره است.

پس از جدا کردن قطعات از خشک بودن قطعات از جمله درایو، رم، هارد و غیره مطمئن شوید. در صورت خشک بودن قطعات ذکر شده آسیب سطحی است. در این صورت باتری و آداپتور را از دستگاه خارج کرده و به مدت یک روز در جای خشک می گذاریم. بعد از این مدت دستگاه را به برق وصل کنید اگر روشن شد مشکلی ندارد.

برای خشک کردن قطعات بهتر است از هوا استفاده کنید. استفاده از پنکه یا سشوار یکی از راه های خشک کردن قطعه با هوا است. البته استفاده از سشوار سرد را فراموش نکنید. سشوار داغ می تواند به قطعات آسیب جدی وارد کند.

همچنین می توانید از سیلیکاژل یا برنج سفید برای خشک کردن قطعات پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ استفاده کنید. برای این کار باید قطعه را در بین این مواد قرار داد. صبر کنید تا قطعات کاملا خشک شوند. وقتی تمام قطعات خشک شدند، قطعات را در جای خود وصل کنید. قبل از جدا کردن قطعات برای اتصال صحیح پیچ ها، حتما به محل قرارگیری پیچ ها توجه کنید.

هزینه تعمیر لپ تاپ خیس شده چقدر است؟

اگر مایعی روی لپ تاپ ریخت، هزینه تعمیر این دستگاه موضوع مهمی است. تا زمانی که آسیب دیدگی لپ تاپ به طور کامل تعمیر نشود نمی توان در مورد هزینه تعمیر آن نظر قطعی داد. تکنسین باید بداند که سیستم چقدر آسیب دیده است و کدام قطعات را می توان تعمیر کرد یا نیاز به تعویض دارد.

بسته به قطعاتی که سوخته یا خراب شده اند، باید پول بیشتری برای تعمیر لپ تاپ خود خرج کنید. به عنوان مثال، اگر آسیب بسیار جزئی باشد، فقط باید هزینه تعمیر قطعات یا تعویض یک سری زنجیر را پرداخت کنید. اما اگر برخی از قطعات آسیب ببینند و نیاز به تعویض داشته باشند، جدا از هزینه تعمیر، باید هزینه قطعات جدید را نیز بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا