اخبار تکنولوژی

اپل سیستم حرارتی آیفون ۱۶ را تغییر می‌دهد

به گزارش کافه نیوز افشاگر معروف «Kosutami» امروز فاش کرده که اپل قصد دارد یکی سیستم حرارتی جدید را برای کاهش گرمای بیش از آیفون ۱۶ معرفی کند.

کالبد شکافی آیفون ۱۵ پرو مکس

این شخص در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، توضیح داده که اپل در حال کار بر روی یک سیستم حرارتی از جنس گرافن برای سری آیفون ۱۶ است، در حالی که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو می‌توانند پوشش فلزی باتری را برای کاهش بیش از حد داشته باشند، چیزی که سری استاندارد از آن محروم خواهد بود. به نظر می‌رسد این اقدام در پاسخ به مشکلات گرمای بیش از حد معمول آیفون ۱۵ پرو باشد که اپل پس از عرضه آیفون ۱۵ پرو به وسیله یک آپدیت نرم افزاری آن را برطرف کرد.

گرافن رسانایی حرارتی بالایی دارد و از مس که در حال حاضر در هیت سینک آیفون استفاده می‌شود، بسیار کارامدتر است. اپل مدتی است که به گرافن برای مدیریت حرارتی علاقه‌مند شده و حق ثبت اختراع مربوط به اکتشاف مواد جدید برای دفع گرما در دستگاه‌های قابل حمل را ثبت کرده است. این شرکت پیش‌تر باتری اپل واچ را در سری ۷ از محفظه‌های فویل مشکی به باتری‌های ساخته شده از فلز تغییر داد، بنابراین یک تغییر مشابه این بار در آیفون کاملا امری محتمل به نظر می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا