اخبار تکنولوژی

بهترین روش های نصب کیبورد فارسی آیفون بدون جیلبریک (۳ روش)

آموزش بهترین روش های نصب کیبورد فارسی آیفون بدون جیلبریک

برای نصب کیبورد فارسی روی آیفون و آیپد اپل و امکان تایپ به این زبان می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مقاله کامل ترین روش های نصب کیبورد فارسی بر روی آیفون بدون نیاز به جیلبریک را می آموزیم.

یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون و آیپد اپل با آن مواجه هستند، نبود صفحه کلید استاندارد فارسی در دستگاه های خود است. این بدان معناست که به طور پیش فرض نمی توانند از طریق آیفون یا آی پد خود فارسی تایپ کنند. اما این مشکل با راه حل های ویژه به راحتی قابل حل است. در این مقاله بر آن شدیم تا کامل ترین راه های حل مشکل تایپ فارسی یا نصب کیبورد فارسی آیفون را به شما آموزش دهیم.

روش هایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم بهترین روش ها یا روش هایی هستند که می توانید برای مقابله با مشکل ورودی فارسی در آیفون و آی پد اپل استفاده کنید.

روش اول: استفاده از کیبورد عربی به جای نصب کیبورد فارسی

اگر به دنبال راهی بی دردسر هستید، این راه حل کامل ترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. تا حدودی تمامی نسخه های سیستم عامل آی او اس اپل به صورت پیش فرض از کیبورد عربی استفاده می کنند و شما می توانید به جای کیبورد ایرانی از این کیبورد استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که به این ترتیب نمی توانید تعداد مشخصی از حروف فارسی را که در عربی وجود ندارد بنویسید. برای فعال کردن صفحه کلید عربی در آیفون خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • منوی تنظیمات دستگاه را ببینید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • از لیست گزینه Keyboard را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Add New Keyboard ضربه بزنید.
  • از لیست کیبوردها، Arabic را انتخاب کنید.

روش فوق ساده ترین روش است که با استفاده از آن فرآیند نصب کیبورد ایرانی در آیفون را دور زده و به جای آن از کیبورد عربی استفاده می کنید.

روش دوم: صفحه کلید فارسی را فعال کنید iOS با نرم افزار iBackupBot

شاید برای شما تعجب آور باشد که بدانید سیستم عامل iOS در دل خود یک صفحه کلید فارسی اختصاصی دارد، اما با انتشار رسمی، به دلیل عدم فعالیت رسمی اپل در کشورمان، این کیبورد از لیست حذف خواهد شد. کیبوردهای پیش فرض سیستم حتی در نسخه های بتای iOS اکثر کیبوردهای فارسی به صورت پیش فرض موجود هستند، اما به محض انتشار نسخه اصلی، از لیست کیبوردها حذف می شود.

جالب است بدانید که با کمک نرم افزاری به نام iBackupBot قادر خواهید بود صفحه کلید فارسی پیش فرض را بدون جیلبریک کردن سیستم فعال کنید. بنابراین این روش روش دیگری برای نصب کیبورد فارسی بر روی آیفون بدون جیلبریک است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید برنامه iBackupBot را روی سیستم خود نصب کنید.
  • حال با انجام مراحلی که در «روش اول» این مقاله توضیح داده شد، صفحه کلید عربی را به لیست کیبوردهای آیفون یا آیپد خود اضافه کنید.
  • حالا آیفون یا آیپد خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل کنید و از اطلاعات آن از طریق iTunes بک آپ بگیرید و گزینه Backup Now را بزنید. (توجه: مطمئن شوید که تیک گزینه Encrypt iPhone (یا iPad) پشتیبان گیری را بردارید).
  • اکنون برنامه iBackupBot را حذف کنید و در صورت برخورد با پیام های هشدار، گزینه OK را برای همه آنها کلیک کنید. در این شرایط برنامه iBackupBot به طور خودکار مسیر پیش فرض فایل های پشتیبان iTunes را شناسایی می کند.
  • از منوی کشویی در سمت چپ برنامه روی نام سیستم خود کلیک کنید.
  • منوی کشویی دستگاه خود را باز کرده و پوشه System Files را انتخاب کنید.
  • حالا از لیستی که در سمت راست محیط نرم افزار iBackupBot ظاهر می شود، پوشه HomeDomain را انتخاب کنید.
  • حالا به تب Library رفته و روی گزینه Preferences کلیک کنید. در این شرایط لیستی پیش روی شما قرار می گیرد. برای یافتن گزینه GlobalPreferences لیست را به پایین اسکرول کنید. این فایل را اجرا کنید.
  • به دنبال کد دستوری در فایل بگردید و آن را پیدا کنید. این عبارت احتمالا در وسط صفحه است.
  • حال کلمات و نوشته های این قسمت را تغییر دهید. تغییراتی که باید انجام شود به جای عربی برای معرفی فارسی و به جای ar برای معرفی فا است. توجه داشته باشید که هیچ تغییر بیشتر، کمتر یا متفاوتی نباید در این فایل اعمال شود.
  • پس از اعمال تغییرات ذکر شده، Ctrl+S را در ویندوز و یا Command+S را در مک بوک فشار دهید تا وضعیت فعلی ذخیره شود.
  • حال از منوی بالای نرم افزار iBackupBot گزینه Restore را انتخاب کنید.

صفحه کلید فارسی آیفون یا آیپد شما به راحتی فعال می شود. این کیبورد ظاهری کاملاً سازگار با دستگاه شما خواهد داشت و این مشکل یکی از مزیت های اصلی آن محسوب می شود. بنابراین این روش یکی از بهترین روش ها برای نصب کیبورد فارسی بر روی آیفون بدون جیلبریک است.

روش سوم: استفاده از صفحه کلیدهای شخص ثالث

آخرین روشی که توضیح می دهیم در واقع در مورد نصب کیبورد فارسی در آیفون است! بسیاری از نرم افزارهای صفحه کلید شخص ثالث وجود دارد که می توانید آنها را بر روی آیفون یا آی پد خود نصب کنید تا از صفحه کلید فارسی استفاده کنید. به عنوان مثال، برنامه Gboard گوگل از این ویژگی پشتیبانی می کند.

علاوه بر برنامه Gboard، کیبوردهای شخص ثالث دیگری برای سیستم عامل iOS وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. یکی دیگر از این برنامه ها Medad Keyboard است که به صورت رایگان در اپ استور موجود است و کیفیت خوبی را ارائه می دهد.

نتیجه

بنابراین، سه روش فوق به عنوان بهترین روش برای نصب کیبورد فارسی بر روی آیفون که نیازی به جیلبریک دستگاه ندارد، در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا