اخبار تکنولوژی

انتقال ویدیو از آیفون به کامپیوتر (۲ روش)

نحوه انتقال ویدئو از آیفون به کامپیوتر

گوشی های آیفون اپل در مقایسه با سایر گوشی های اندرویدی ساختار نسبتا پیچیده تری دارند. شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چگونه فایل ویدئویی را از آیفون به کامپیوتر منتقل کنیم!؟ در این مقاله می خواهیم ۲ روش آسان برای این کار را به شما آموزش دهیم. با ما بمان.

متأسفانه اپل معتقد است که آیفون های این شرکت نیازی به حافظه خارجی و اتصال رم Micro SD ندارند. هیچ یک از آیفون های این شرکت از جمله آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و … از حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند. بنابراین حافظه داخلی این محصولات در واقع تمام فضای موجود برای ذخیره اطلاعات کاربران خواهد بود. تا یک سال پیش، اپل نسخه پایه گوشی های آیفون خود را با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی تولید می کرد. به همین دلیل، تعداد زیادی از کاربران با چالش پر کردن حافظه گوشی خود و داشتن فضای خالی کمی برای ذخیره اطلاعات مواجه شدند.

در این میان کسانی که از آیفون خود بیشتر برای عکس و فیلم مخصوصا ویدیوهای ۴K استفاده می کنند، نسبت به سایرین با مشکل کمبود فضا مواجه هستند. عکس ها و فایل های ویدئویی تولید شده توسط دوربین آیفون کیفیت بالایی دارند. به همین دلیل این نوع فایل ها حجم بالایی دارند و حافظه داخلی گوشی را خیلی سریع پر می کنند. این مشکل باعث می شود که دارندگان این نوع محصولات دائما فایل های تصویری خود را از آیفون به کامپیوتر منتقل کنند. اما چگونه فایل های تصویری را از آیفون به کامپیوتر منتقل کنیم؟

روش ۱: انتقال ویدئو از آیفون به کامپیوتر

برای انتقال فایل های ویدئویی از آیفون به کامپیوتر می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. اما در این مقاله می خواهیم شما را با ۲ روش بسیار ساده آشنا کنیم. با استفاده از این ۲ روش می توانید به راحتی فایل های ویدئویی خود را به کامپیوتر انتقال دهید و از پر شدن حافظه آیفون خود جلوگیری کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد هر یک از مطالب ارائه شده، می توانید با کارشناسان ما در تلفن های ذکر شده تماس گرفته و از راهنمایی آنها بهره مند شوید. با ما بمان.

در این روش از کابل USB برای انتقال فایل ویدئویی از آیفون به کامپیوتر استفاده می شود. از مزایای این روش می توان به سادگی، راحتی، ارزانی و کاربردی بودن آن توسط هر کاربر مبتدی اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای این کار می توانید از برنامه های مختلفی در سیستم عامل ویندوز استفاده کنید که قابلیت انتقال فایل های ویدئویی از آیفون به کامپیوتر را دارند. اما در این مقاله نمی خواهیم از هیچ یک از این برنامه ها استفاده کنیم. در اینجا فایل ویدئویی را از آیفون به کامپیوتر فقط با کابل USB منتقل می کنیم.

برای انتقال فایل های ویدئویی از آیفون به کامپیوتر مراحل زیر را دنبال کنید:

– آیفون خود را با استفاده از کابل مناسب به کامپیوتر ویندوزی متصل کنید.

کلیدهای Windows و E را همزمان روی صفحه کلید کامپیوتر فشار دهید.

– قفل صفحه آیفون خود را باز کنید.

روی گزینه Trust this Computer در پنجره پاپ آپ آیفون خود کلیک کنید.

– به قسمت This PC کامپیوتر خود بروید و دستگاه مربوط به آیفون را انتخاب کنید.

– پس از انتخاب دستگاه متصل به آیفون، در صفحه باز شده بر روی حافظه داخلی گوشی که به صورت Internal Storage نشان داده شده است کلیک کنید. در این حالت به حافظه داخلی گوشی که شامل پوشه های مختلفی مانند ۱۰۰APPLE، ۱۰۱APPLE، ۱۰۲APPLE و غیره است دسترسی پیدا می کنید.

اگر می خواهید آخرین فایل های ویدئویی ضبط شده توسط آیفون خود را بیابید، از بین فایل های موجود، فایلی را که بیشترین تعداد را در سمت چپ نام خود دارد، انتخاب کنید. به عنوان مثال، بزرگترین عدد در بین اعداد موجود ممکن است ۱۰۶ باشد و فایل مربوطه به صورت ۱۰۶APPLE نمایش داده شود. بنابراین آخرین فایل های ویدئویی ضبط شده در این پوشه قرار دارند.

این پوشه ها حاوی فایل هایی مانند اسکرین شات، فیلم و عکس های گرفته شده توسط دوربین گوشی هستند. برای انتخاب هر کدام از این فایل ها روی آن ها کلیک کنید. اگر می خواهید چندین فایل را انتخاب کنید، کلید Ctrl را روی صفحه کلید کامپیوتر فشار دهید و همزمان روی فایل های مربوطه کلیک کنید. اما اگر می خواهید تمام فایل های موجود در پوشه را انتخاب کنید، از میانبر صفحه کلید Ctrl+A استفاده کنید.

پس از انتخاب فایل های مورد نظر، بر روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Copy را انتخاب کنید. برای این منظور می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl+C نیز استفاده کنید. حالا به پوشه حافظه رایانه خود که می خواهید فایل ها را در آن جا انتقال دهید بروید و روی فضای خالی کلیک راست کرده و سپس روی گزینه Paste کلیک کنید. برای این منظور می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl+V نیز استفاده کنید. پس از اتمام مراحل کپی فایل ها در کامپیوتر، به حافظه داخلی آیفون خود رفته و فایل های کپی شده را پاک کنید.

توجه داشته باشید که برای راحتی شما پس از انتخاب فایل های مربوطه در آیفون خود می توانید با کلیک راست و استفاده از گزینه Cut آنها را به طور کامل از حافظه گوشی خود حذف کنید. سپس به فایل مقصد در رایانه خود بروید و کلیک راست کرده و Paste را انتخاب کنید. به این ترتیب فایل ها از آیفون به کامپیوتر منتقل می شوند و دیگر در حافظه داخلی گوشی شما وجود ندارند.

روش دوم: انتقال فایل ها با استفاده از iCloud Photo Library

در این روش از قابلیت جدید iCloud Photo Library سیستم عامل iOS استفاده می کنیم. برای این کار باید برنامه iCloud for Windows را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر ویندوزی خود نصب کنید. از طریق لینک زیر می توانید این برنامه را دانلود کنید:

نسخه جدیدی از کنترل پنل iCloud به نام iCloud برای ویندوز وجود دارد که با ویژگی iCloud Photo Library در آیفون سازگار است. به دلیل قابلیت Photo Library در آیفون ها، تمامی فایل های تصویری، از جمله عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دوربین گوشی، با حساب کاربری iCloud کاربر همگام سازی می شوند. توجه داشته باشید که استفاده از این روش تنها زمانی رایگان است که حجم فایل های مبادله شده کمتر از ۵ گیگابایت باشد، زیرا سرویس iCloud تنها ۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار هر کاربر قرار می دهد. اگر از این نظر با محدودیت مواجه هستید، تا زمانی که از قابلیت iCloud Photo Library استفاده نکنید، با خطای محدودیت فضا در صفحه نمایش خود مواجه خواهید شد.

توجه داشته باشید که برای انتقال فایل های ویدئویی از آیفون به کامپیوتر با استفاده از قابلیت iCloud Photo Library، ابتدا باید این قابلیت را در گوشی خود فعال کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات آیفون رفته و روی گزینه Photos and Camera کلیک کنید. در این قسمت می توانید قابلیت iCloud Photo Library را مشاهده کنید.

پس از انجام کارهای ذکر شده، باید برنامه iCloud for Windows را روی رایانه خود راه اندازی کنید. برای انجام این کار، iCloud را برای ویندوز دانلود کرده و آن را روی رایانه خود نصب کنید. پس از راه اندازی این برنامه بر روی Options کلیک کنید. حال با تیک زدن گزینه Download photos and videos to my computer آن را فعال کنید و مسیر مورد نظر را به پوشه دانلود فایل های ایمیج آیفون مشخص کنید.

با استفاده از برنامه iCloud برای ویندوز، می توانید عملیات توصیف شده را نیز انجام دهید. برای انجام این کار، به برنامه iCloud برای ویندوز اجازه می‌دهید تا عکس‌ها و فایل‌های ویدیویی را در پوشه‌ای در حافظه داخلی رایانه شما در حساب iCloud آپلود کند. سپس به دلیل وجود iCloud Photo Library در آیفون خود می توانید به این فایل ها دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که برای همگام سازی فایل ها با اکانت iCloud باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و آپلود فایل ها با این روش حجم اینترنت شما را مصرف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا