اخبار تکنولوژی

انتقال حافظه گوشی به رم در سامسونگ j7، a11، j5

انتقال حافظه گوشی به رم در سامسونگ

یکی از مزیت های اکثر تبلت ها و گوشی های اندرویدی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی است. در حال حاضر اکثر محصولات اندرویدی از اتصال رم microSD پشتیبانی می کنند. به این معنی که کاربر می تواند فایل های مورد نظر اعم از تصویر و فایل های عکس ذخیره شده در حافظه داخلی دستگاه را به حافظه خارجی خود انتقال دهد. اما چگونه این اتفاق می افتد؟

فرآیند انتقال تصویر و فایل های عکس از حافظه داخلی دستگاه اندرویدی به حافظه خارجی بسیار ساده است. در این مقاله تصمیم داریم مراحل انجام این کار را به شما آموزش دهیم. اگر در هر یک از این مراحل به مشکلی برخوردید یا سؤالی داشتید، لطفاً به ما اطلاع دهید.

مرحله اول: مطالعات اولیه

ابتدا باید چند نکته را در نظر داشت. اولین مسئله به پشتیبانی دستگاه شما از حافظه خارجی و در دسترس بودن حافظه microSD مربوط می شود. همچنین باید بررسی کنید که چه مقدار فضای ذخیره سازی در رم میکرو اس دی دستگاه شما باقی مانده است.

برای انجام این کار، به تب تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید و Storage را انتخاب کنید. این بخش حاوی اطلاعات دقیق در مورد وضعیت حافظه دستگاه شما است. در زیر پوشه کارت SD، می توانید برگه ای به نام فضای عمومی را مشاهده کنید. این تب کل فضای ذخیره سازی باقی مانده در حافظه خارجی دستگاه را نشان می دهد. در گوشی هوشمند مورد نظر ما حدود ۲۹ گیگابایت فضای ذخیره سازی روی حافظه خارجی دستگاه وجود دارد.

دومین موردی که باید بررسی کنید قسمت File Manager دستگاه است. اکثر گوشی ها و تبلت های اندرویدی دارای یک فایل منیجر پیش فرض هستند. با کمک این اپلیکیشن می توانید به قسمت های مختلف حافظه داخلی و خارجی دستگاه دسترسی داشته باشید. اگر گوشی یا تبلت شما فایل منیجر پیش فرض ندارد، می توانید برای دانلود یک فایل منیجر مناسب مانند برنامه ES File Explorer به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید.

مرحله دوم: انتقال تصاویر از حافظه داخلی به حافظه خارجی

حال نوبت به شروع مراحل اولیه و انتقال فایل های تصویری و عکس ها از حافظه داخلی دستگاه به رم میکرو اس دی است.

ابتدا برنامه مدیریت فایل را روی دستگاه اندرویدی خود راه اندازی کنید.

به بخش ذخیره سازی دستگاه مراجعه کنید. این قسمت فقط محتویات حافظه داخلی تبلت یا گوشی اندرویدی شما را نشان می دهد.

حال باید به مسیر حافظه داخلی دستگاه که فایل های تصویری مورد نظر شما در آن ذخیره شده است بروید. توجه داشته باشید که بسیاری از برنامه های شخص ثالث نصب شده در دستگاه شما یک پوشه جداگانه در حافظه داخلی محصول برای ذخیره تصاویر ایجاد می کنند. بنابراین، اگر می خواهید فایل های تصویری یک برنامه شخص ثالث را به حافظه خارجی دستگاه اندرویدی خود منتقل کنید، به دنبال پوشه خاصی مرتبط با نام آن برنامه باشید.

انتقال حافظه گوشی به رم در سامسونگ a11

 

با این حال، تصاویر گرفته شده با دوربین دستگاه در پوشه ای به نام DCIM ذخیره می شوند. این پوشه را می توان به راحتی در بین پوشه های حافظه داخلی دستگاه پیدا کرد.

وارد پوشه مورد نظر شوید، لیست تصاویر موجود در آن نمایش داده می شود. در این قسمت باید تصویری که می خواهید از حافظه داخلی به حافظه خارجی دستگاه منتقل شود را انتخاب کنید. روی Select All کلیک کنید، تمام تصاویر موجود در پوشه مورد نظر انتخاب می شوند.

انتقال حافظه گوشی به رم در سامسونگ j5

حالا آیکون را به صورت سه نقطه عمودی در بالا و سمت راست تصویر انتخاب کرده و گزینه Move to را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بسته به نوع فایل منیجر نصب شده روی دستگاهتان، گزینه Move to ممکن است متفاوت باشد. پس وقتی عکس های مورد نظر خود را انتخاب کردید، به دنبال گزینه Move to بگردید.

حال با استفاده از دکمه Back از حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود خارج شده و وارد مسیر ذخیره سازی خارجی (کارت SD) جایی که می خواهید فایل های تصویری را منتقل کنید، شوید.

انتقال حافظه گوشی به رم در سامسونگ j7

می توانید در هر قسمت از حافظه خارجی دستگاه یک پوشه جدید ایجاد کنید و تصاویر مورد نظر را به آن قسمت منتقل کنید. کاملا واضح است که امکان انتقال این فایل ها به پوشه های موجود در حافظه خارجی دستگاه وجود دارد.

اکنون فقط گزینه Move Here را انتخاب کرده و تمامی فایل های انتخاب شده را از حافظه داخلی دستگاه به حافظه خارجی انتقال دهید. توجه داشته باشید که بسته به فایل منیجر نصب شده روی دستگاهتان، گزینه Move Here نیز ممکن است متفاوت به نظر برسد. همچنین به یاد داشته باشید که می توانید از گزینه Cut برای انتقال فایل های تصویری از حافظه داخلی به حافظه خارجی در دستگاه های اندرویدی نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله