اخبار تکنولوژی

اسکرین شات در ویندوز ۱۱ کجا ذخیره می شود؟

اسکرین شات در ویندوز ۱۱ کجا ذخیره می شود؟

شما می توانید به روش های مختلفی در رایانه شخصی ویندوزی اسکرین شات بگیرید. می توانید این کار را از طریق دکمه PrintScreen، با استفاده از میانبرهای صفحه کلید، ابزار Snipping یا نوار بازی انجام دهید. با این حال، مکان ذخیره اسکرین شات ها بسته به نحوه گرفتن آن ها تغییر می کند. بیایید سناریوهای مختلف را بررسی کنیم تا بفهمیم کجا می توانید اسکرین شات های ذخیره شده در ویندوز ۱۱ و ۱۰ را پیدا کنید.

اسکرین شات در ویندوز ۱۱ و ۱۰

باید در نظر داشته باشید که برخی از روش های گرفتن اسکرین شات آنها را به صورت خودکار ذخیره نمی کنند. شما باید آنها را به صورت دستی در رایانه خود ذخیره کنید. اما نگران نباشید، ما آن را نیز پوشش داده ایم. بیا شروع کنیم.

روش ۱: اسکرین شات ها کجا می روند (PRNTSC) در WINDOWS.
اگر از روش قدیمی فشار دادن کلید Print Screen (PrntSc) روی صفحه کلید خود برای گرفتن اسکرین شات در رایانه خود استفاده کرده اید، اسکرین شات ها به طور خودکار ذخیره نمی شوند. با این حال، آنها در کلیپ بورد شما کپی می شوند.

بنابراین، برای گرفتن اسکرین شات از کلیپ بورد، باید از هر برنامه ویرایش عکس (حتی Paint) استفاده کنید. اینگونه است:

مرحله ۱: برنامه MS Paint را در رایانه خود باز کنید و دکمه Ctrl + V را فشار دهید تا اسکرین شات در برنامه جایگذاری شود.

مرحله ۲: روی File و سپس Save As کلیک کنید. سپس فرمت فایل را برای ذخیره تصویر انتخاب کنید. کادر محاوره ای Save As باز می شود. اسکرین شات را در مکان دلخواه خود ذخیره کنید.

از میانبر صفحه کلید Windows + V برای مشاهده سایر موارد در کلیپ بورد رایانه خود استفاده کنید.

روش ۲: کجا می توان اسکرین شات های گرفته شده با Win + PrntSc را پیدا کرد

اگر از میانبر صفحه کلید Win + PrntSc برای گرفتن اسکرین شات استفاده می کنید، اسکرین شات های تمام صفحه شما به طور خودکار در رایانه شما ذخیره می شوند. آنها را در پوشه Pictures > Screenshots پیدا خواهید کرد که می‌توانید از مسیر This PC > Pictures یا از C:Users[your username]PicturesScreenshots به آن دسترسی داشته باشید.

blank

اگر از میانبرهای زیر استفاده می کنید، می توانید از همان مکان برای دسترسی به اسکرین شات ها استفاده کنید:

(Windows+Fn+Print Screen در رایانه های شخصی Surface قدیمی)

ویندوز + کاهش صدا (لپ تاپ های صفحه لمسی)

پاور + کاهش صدا (لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی)

روش ۳: جایی که ابزار برش تصاویر را ذخیره می کند

قبلاً، Snipping Tool اسکرین شات ها را به صورت خودکار ذخیره نمی کرد. اما اکنون آنها را در رایانه شما ذخیره می کند.

پس از گرفتن اسکرین شات با استفاده از ابزار snipping (یا Shift + Windows key + s)، اگر اعلان «Screenshot copied to clipboard and saved» ظاهر شد، به این معنی است که اسکرین شات شما در کلیپ بورد کپی شده و همچنین به طور خودکار در حافظه شما ذخیره می شود. ذخیره شده است.

blank

آن را در پوشه My Pictures > Screenshots پیدا خواهید کرد، که می توانید از “This PCPicturesScreenshots” یا از “C:Users[نام کاربری شما]PicturesScreenshots” به آن دسترسی داشته باشید.

اما اگر پیام «Snippet has been copied to the clipboard» ظاهر شد، به این معنی است که شما نسخه قدیمی ابزار snipping را دارید یا ذخیره خودکار اسکرین شات ها غیرفعال است.

blank

آن را در پوشه My Pictures > Screenshots پیدا خواهید کرد، که می توانید از “This PCPicturesScreenshots” یا از “C:Users[نام کاربری شما]PicturesScreenshots” به آن دسترسی داشته باشید.

با این حال، اگر می بینید که Snip در اعلان کلیپ بورد کپی شده است، به این معنی است که نسخه قدیمی ابزار snip را دارید یا ذخیره خودکار اسکرین شات غیرفعال است.

بنابراین باید اسکرین شات ابزار برش را به صورت دستی ذخیره کنید که به دو صورت می توانید این کار را انجام دهید. بیایید نحوه ذخیره و یافتن اسکرین شات های ابزار برش را بررسی کنیم.

یک اسکرین شات از اعلان ذخیره کنید

مرحله ۱: با استفاده از Snipping Tool یک اسکرین شات بگیرید و روی اعلان نمایش داده شده کلیک کنید.

blank

اسکرین شات در ویرایشگر Snipping Tool باز می شود که در آن می توانید تصویر را حاشیه نویسی کنید.

مرحله ۲: روی نماد ذخیره در بالا کلیک کنید تا اسکرین شات در رایانه شما ذخیره شود.

blank

مرحله ۳: پوشه مقصد را در کادر محاوره ای Save As انتخاب کنید و دکمه Save را کلیک کنید. سپس اسکرین شات را در همان پوشه ای که آن را ذخیره کرده اید پیدا خواهید کرد.

blank

توجه: با نحوه رفع مشکل کار نکردن ابزار snipping در ویندوز آشنا شوید.

اسکرین شات را از کلیپ بورد جایگذاری کنید

از آنجایی که اسکرین شات های ابزار برش به طور خودکار در کلیپ بورد کپی می شوند، می توانید اسکرین شات را در Paint یا برنامه ویرایش عکس دیگری قرار دهید، درست مانند روش ۱ از دکمه Print Screen. یعنی با ابزار برش اسکرین شات بگیرید و اپلیکیشن Paint را باز کنید و دکمه Ctrl + V را بزنید سپس روی File و سپس Save As را بزنید.

نکته حرفه ای: اسکرین شات های شما ممکن است به طور موقت در پوشه C:Users[نام کاربری شما]AppDataLocalPackagesMicrosoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewyTempStateScreenClip ذخیره شوند.

نحوه ذخیره خودکار اسکرین شات ها با استفاده از ابزار Snipping

اگر اسکرین‌شات‌ها به‌طور خودکار توسط ابزار برش ذخیره نمی‌شوند، مطمئن شوید که تنظیمات آن مطابق تصویر زیر در برنامه فعال است.

مرحله ۱: Snipping Tool را در جستجوی ویندوز تایپ کنید و از نتایج جستجو روی آن کلیک کنید.

blank

مرحله ۲: برنامه Snipping Tool باز می شود. روی نماد سه نقطه در بالا کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

blank

مرحله ۳: کلید کنار گزینه Automatically save screenshots را فعال کنید.

blank

پوشه ONEDRIVE را بررسی کنید

اگر از OneDrive در رایانه شخصی ویندوزی خود استفاده می کنید، ممکن است اسکرین شات های شما از Win + Print Screen یا Snipping Tool به جای رایانه شخصی شما در پوشه OneDrive ذخیره شوند. برای یافتن اسکرین شات ها به C:Users[نام کاربری خود]OneDrivePicturesScreenshots بروید.

اگر می خواهید از ذخیره اسکرین شات های OneDrive جلوگیری کنید، روی نماد OneDrive در نوار وظیفه کلیک کنید. سپس روی نماد تنظیمات و سپس تنظیمات کلیک کنید. به برگه پشتیبان‌گیری بروید و علامت «Automatically save screenshots I take to OneDrive» را بردارید. اکنون اسکرین شات های شما در پوشه Pictures در رایانه شما ذخیره می شود.

blank

از کجا می توانم اسکرین شات های بازی را پیدا کنم؟

اگر از نوار بازی Xbox برای گرفتن اسکرین شات استفاده می کنید، این مراحل را دنبال کنید تا ببینید اسکرین شات ها کجا ذخیره شده اند:

مرحله ۱: تنظیمات را در رایانه شخصی خود باز کنید و به Gaming و سپس Captures بروید.

blank

مرحله ۲: محل پوشه ذکر شده را در زیر Captures خواهید دید. روی Open Folder کلیک کنید تا پوشه حاوی اسکرین شات باز شود.

blank

نحوه پیدا کردن اسکرین شات ها در صورتی که در پوشه تصاویر نیستند

اگر پوشه Screenshots در رایانه شما وجود نداشته باشد، ممکن است به مکان دیگری منتقل شده باشد. با استفاده از روش های زیر می توانید اسکرین شات های خود را پیدا کنید:

از جستجوی ویندوز استفاده کنید

روی نوار جستجو یا نماد ویندوز در پایین صفحه کلیک کنید و یک اسکرین شات تایپ کنید. اسکرین شات اخیر گرفته شده را خواهید دید. روی آن کلیک راست کرده و Open file location را انتخاب کنید. با این کار مکان پوشه اسکرین شات باز می شود.

blank

از برنامه Photos استفاده کنید

برنامه Microsoft Photos را باز کنید و اسکرین شات اخیراً گرفته شده را خواهید دید. روی اسکرین شات کلیک راست کرده و Open in File Explorer را انتخاب کنید تا پوشه اسکرین شات را مشاهده کنید.

blank

از جستجوی Explorer استفاده کنید

File Explorer را در رایانه خود باز کنید و C Drive را انتخاب کنید. datemodified:today را در نوار جستجو تایپ کنید. شما باید اسکرین شات خود را ببینید. روی اسکرین شات کلیک راست کرده و Open file location را انتخاب کنید.

blank

از این کامپیوتر استفاده کنید
This PC یا My PC را باز کنید و روی Start یا Quick Access کلیک کنید و بخش Recents را پیدا خواهید کرد. جستجو برای اسکرین شات ها سپس روی آن راست کلیک کرده و Open file location را انتخاب کنید

blank

خلاصه

امیدواریم با استفاده از روش های بالا توانسته باشید اسکرین شات های خود را در ویندوز پیدا کنید. همچنین، یاد بگیرید که چگونه یک اسکرین شات را به صورت PDF ذخیره کنید و چگونه به طور خودکار در رایانه شخصی ویندوزی اسکرین شات بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا