اخبار تکنولوژی

استفاده از Low Power Mode آیفون (کاهش مصرف باتری)

استفاده از حالت کم مصرف آیفون

یکی از قابلیت های مفیدی که اپل در iOS 9 ارائه کرده است مربوط به Low Power Mode یا حالت کاهش مصرف باتری در آیفون است. در این بخش سعی می کنیم نحوه فعال سازی و استفاده از حالت کم مصرف در آیفون را بیاموزیم. با ما بمان

حالت کم مصرف یکی از ویژگی هایی است که اپل در iOS 9 معرفی کرده است. با استفاده از این حالت، مصرف باتری آیفون یا آیپد شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و به گفته اپل، با فعال کردن حالت کم مصرف آیفون، باتری دستگاه می تواند تا ۳ ساعت بیشتر از حد معمول شارژ شود. هنگامی که حالت ذخیره باتری را در آیفون فعال می کنید، محدودیت های خاصی در عملکرد آن وجود دارد. به عنوان مثال، جلوه‌های بصری دستگاه غیرفعال می‌شود، فرکانس هسته‌های پردازنده محدود می‌شود یا به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه متوقف می‌شود.

اپل ادعا می کند که با فعال کردن حالت کم مصرف در آیفون، تغییراتی در برخی از تنظیمات عملکرد دستگاه ایجاد می شود که حتی کاربران از آن اطلاعی ندارند! در بررسی های انجام شده مشخص شد که فعال سازی و استفاده از حالت کم مصرف در افزایش قدرت شارژ دستگاه بسیار موثر است. در این بخش سعی می کنیم نحوه فعال سازی و استفاده از حالت کم مصرف در آیفون و آیپد را بیاموزیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید با کارشناسان ما در تلفن های ذکر شده تماس بگیرید.

چگونه حالت کم مصرف را در آیفون فعال کنیم؟

فعال کردن حالت کم مصرف در آیفون آسان است. لطفاً توجه داشته باشید که به‌طور پیش‌فرض، به محض اینکه ظرفیت باتری آیفون یا آی‌پد شما به زیر ۲۰ درصد کاهش یابد، حالت Low Power به‌طور خودکار روشن می‌شود. با این حال، برای فعال یا غیرفعال کردن این حالت به صورت دستی، فقط این مراحل را دنبال کنید:

به بخش تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید.

روی گزینه Battery ضربه بزنید.

برای فعال کردن حالت کم مصرف در آیفون، کافی است نوار لغزنده کنار این گزینه را سبز یا روشن کنید.

سپس در پنجره باز شده روی Continue ضربه بزنید.

با انجام مراحل بالا حالت کم مصرف دستگاه شما فعال می شود و به این ترتیب مصرف باتری دستگاه تا حد زیادی کاهش می یابد. یک بار دیگر اشاره می کنیم که حالت Low Power زمانی که شارژ باتری دستگاه به زیر ۲۰ درصد می رسد به طور خودکار فعال می شود.

چگونه بفهمم که حالت کم مصرف آیفون یا آیپد فعال است؟

با فعال کردن حالت کم مصرف در آیفون یا آیپد خود به راحتی می توانید این مشکل را تشخیص دهید. زمانی که این ویژگی فعال باشد، احتمالاً روشنایی صفحه نمایش آیفون شما کاهش می یابد، اما جدای از آن، دو راه دیگر برای اطلاع از فعال بودن حالت کم مصرف آیفون وجود دارد. اولین مورد نماد باتری است که در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش دستگاه شما زرد می شود. این نماد اساساً میزان شارژ باتری دستگاه را نشان می دهد. زمانی که حالت کم مصرف فعال باشد، بدون توجه به شارژ باقیمانده، رنگ این باتری به زرد تغییر می کند.

دومین تغییر ظاهری که می توانید برای تشخیص فعال بودن حالت کم مصرف آیفون یا آیپد خود استفاده کنید مربوط به نمایش میزان شارژ و قدرت در کنار نماد باتری است. وقتی حالت کم مصرف دستگاه شما فعال است، درصد باتری همیشه در کنار نماد باتری نمایش داده می شود. در نتیجه، از طریق این روش‌ها می‌توانید مشخص کنید که حالت کم مصرف در دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS 9 یا نسخه‌های بعدی آن فعال است.

چرا باید از حالت کم مصرف آیفون استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد نمی خواهند از حالت کم مصرف آیفون یا سایر حالت های صرفه جویی در باتری در دستگاه خود استفاده کنند، اما در برخی مواقع باید از این ویژگی استفاده کنید. برای مثال فرض کنید در جایی هستید که شارژر در دسترس نیست و منتظر تماس یا پیامک بسیار مهمی هستید. در این شرایط، اگر دستگاه خاموش شود، می تواند منجر به ناامیدی شود. در این مواقع استفاده از این حالت یا حالت های دیگر برای کاهش مصرف باتری آیفون شما می تواند نجات دهنده باشد. در نتیجه، در برخی موارد مانند مواردی که ذکر کردیم، استفاده از حالت کم مصرف بسیار مهم است.

نتیجه

در این بخش با نحوه فعال کردن و استفاده از حالت کم مصرف در آیفون آشنا شدیم. توجه داشته باشید که این حالت در iOS 9 و نسخه های بعدی آن ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا