اخبار تکنولوژی

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس دو ترابایت حافظه دارند!

به گفته یک منبع، آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس با ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه خواهند شد.

وبلاگ Korean Nave در گزارشی جدید به نقل از یک منبع گزارش داده است که آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس با ظرفیت ذخیره سازی دو برابر مدل های آیفون ۱۴ پرو تا ۲ ترابایت عرضه خواهند شد.

علاوه بر این، یک حساب کاربری Weibo نیز همین ادعا را مطرح کرد و اضافه کرد که مدل‌های Pro احتمالاً با حداقل ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به جای ۱۲۸ گیگابایت پایه فعلی در مدل‌های آیفون ۱۴ شروع می‌شوند.

بر این اساس، اپل ممکن است از چهار سطح ذخیره‌سازی پشتیبانی کند: ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترا و ۲ ترابایت.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ و جف پو، تحلیلگر فناوری، می گویند انتظار دارند قیمت مدل های پرو در سال جاری افزایش یابد. پو معتقد است که قیمت آیفون ۱۵ پرو می تواند از ۱۰۹۹ دلار شروع شود، در حالی که آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار شروع می شود.

آیفون ۱۵ با حافظه ۲ ترابایتی می‌آید؟

البته، این احتمال نیز وجود دارد که شایعه ۲ ترابایتی دور از واقعیت باشد و اپل صرفاً هزینه های سخت افزاری را برای افزایش درآمد در میان بازار کساد گوشی های هوشمند افزایش می دهد. سال گذشته نیز شایعاتی مبنی بر عرضه آیفون ۱۴ پرو با حافظه ۲ ترابایتی منتشر شد که این اتفاق رخ نداد.

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ گزینه ذخیره سازی ۱ ترابایتی را به آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس اضافه کرد و گزینه جدید عمدتاً به دلیل ویژگی های دوربین جدید مانند Video Pursue است که فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری نسبت به ویدیوهای معمولی اشغال می کند.

به عنوان مثال، برای ضبط ویدیوی ۴K ProRes با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، یک مدل آیفون ۱۴ پرو با فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت مورد نیاز است.

ضبط ویدیوی ProRes در مدل های آیفون ۱۴ پرو با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی به ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است.

اگر اپل ظرفیت ذخیره سازی اولیه آیفون ۱۵ پرو را به ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهد، همه مدل ها قادر به ضبط ۴K ProRes با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا