اخبار تکنولوژی

آنلاک قفل آیکلود آیفون iCloud Activation (حذف قفل iCloud)

قفل iCloud را باز کنید فعال سازی iCloud iPhone Lock iCloud را حذف کنید

راه های خاصی وجود دارد که می توانید برای باز کردن قفل iCloud و حذف آن استفاده کنید. در این مقاله تصمیم گرفتیم نحوه باز کردن قفل iCloud در آیفون، فعال کردن iCloud یا حذف iCloud از روی آن را بیاموزیم.

اپل در iOS 7 Find My iPhone را به عنوان یکی از ویژگی های امنیتی سیستم عامل خود معرفی کرد. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا از طریق Apple ID خود گزینه های امنیتی ویژه ای برای محافظت از آیفون یا آی پد خود داشته باشد. iCloud Lock یا iCloud Activation یکی از این گزینه هاست.

توجه داشته باشید که قفل iCloud تفاوت قابل توجهی با قفل Apple ID دارد و با مشخص کردن جزئیات مربوط به آن به این موضوع و تفاوت قفل iCloud و Apple ID پی خواهید برد. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد نحوه حذف یا غیرفعال کردن قفل Apple ID، از مقاله “چگونه قفل Apple ID را باز کنیم” استفاده کنید.

بنابراین، در ادامه این مقاله سعی می کنیم به طور مفصل در مورد قفل iCloud یا iCloud Activation و راه های حذف این قفل از آیفون و آی پد اپل صحبت کنیم.

iCloud Lock چیست و iCloud Activation چگونه کار می کند؟

iCloud Lock یک ویژگی امنیتی است که به مشتریان این اطمینان را می دهد که با ثبت Apple ID خود در دستگاه و فعال کردن Find My iPhone، هیچ کس دیگری نمی تواند تحت شرایط خاص از دستگاه استفاده کند! به عنوان مثال، اگر یک آیفون یا آی پد مجهز به سیستم عامل iOS 9 تهیه کنید و Apple ID خود را روی آن تنظیم کنید و سپس Find My iPhone را برای آن فعال کنید، حتی اگر دستگاه گم یا دزدیده شود و دزد محتویات آن را بازنشانی کند، شما هنوز نمی توانید از دستگاه خود استفاده کنید و با قفل iCloud روبرو خواهید شد.

به این حالت حالت فعال سازی iCloud می گویند. حتی به عنوان صاحب این آیفون یا آیپد، به لطف عملکرد ذکر شده، این امکان را خواهید داشت که در صورت وجود شرایط مناسب، اطلاعات دستگاه را از راه دور پاک کنید و با صفحه فعال سازی iCloud و به سارق یا جستجوگر آیفون خود را نشان دهید. پیام مورد نظر وارد این صفحه شوید و از او بخواهید با شما تماس بگیرد. زمانی که یابنده یا سارق با قفل iCloud یا صفحه فعال سازی iCloud مواجه می شود، باید یک شناسه اپل و رمز عبوری را وارد کند که فقط شما می دانید، در غیر این صورت نمی تواند به درستی از آیفون یا آی پد استفاده کند و تا حدی که بسیاری از دستگاه ها به آن کمک نمی کنند. اصلا

اما همیشه آیفون دزدیده یا گم نمی شود. در برخی مواقع، ممکن است یک آیفون یا آی پد قدیمی خریداری کنید که در آن کاربر قدیمی Apple ID خود را با Find My iPhone فعال گذاشته است و پس از پاک کردن اطلاعات از دستگاه، با صفحه فعال سازی iCloud یا صفحه قفل iCloud مواجه می شوید. در این شرایط اگر نتوانید قفل iCloud را باز کنید یا قفل iCloud را باز کنید، دستگاهی که خریداری کرده اید هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت! پس لازم است با روش های باز کردن قفل iCloud در آیفون، فعال سازی iCloud یا باز و حذف قفل iCloud آشنا شوید.

قبل از شروع موضوع اصلی مقاله، پیشنهاد می کنیم در صورتی که برای فعال سازی قابلیت Find My iPhone در آیفون، آیپد یا مک بوک خود به کمک نیاز دارید، می توانید از مقاله «نحوه فعال سازی Find My iPhone در iPhone، iPad، Apple Watch» استفاده کنید. و مک بوک ” انجام دهید. همچنین در مقاله “آموزش ردیابی آیفون با استفاده از Find My iPhone” توضیحات جامعی در مورد روش ردیابی آیفون با استفاده از قابلیت ذکر شده ارائه شده است.

بنابراین، هنگامی که با قفل iCloud مواجه می شوید، دو موقعیت ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. در حالت اول شما به صاحب آیفون و شخصی که اپل آیدی و رمز عبور دارد دسترسی دارید اما در حالت دوم به هر دلیلی نمی توانید به آن شخص دسترسی داشته باشید. در زیر روش های حذف یا باز کردن iCloud و دور زدن فعال سازی iCloud در هر دو مورد ذکر شده را ذکر خواهیم کرد.

حالت اول: اگر به مالک قبلی دستگاه دسترسی دارید

اگر به صاحب قبلی آیفون یا آیپد دسترسی دارید، یا اگر آیفون را به‌عنوان یک کالای مستعمل از فروشنده‌ای که می‌شناسید خریداری کرده‌اید، برای باز کردن قفل iCloud باید مراحل زیر را از آن‌ها انجام دهید:

ابتدا باید به وب سایت iCloud مراجعه کنید. با کلیک بر روی این تب به صفحه اصلی این سایت هدایت می شوید.

سپس مشخصات اپل آیدی فعال در آیفون یا آیپد خود را وارد کرده و با آن وارد شوید.

اکنون باید به بخش Find My iPhone بروید.

گزینه All Devices را انتخاب کنید. در این شرایط لیستی از دستگاه های مرتبط با این Apple ID نمایش داده می شود.

اکنون باید آیفون مورد نظر خود را در لیست پیدا کنید و روی گزینه Remove from Account کلیک کنید.

به این روش آسان قفل فعال سازی آیکلاد حذف می شود و می توانید بدون هیچ مشکلی از دستگاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که مشکل فوق زمانی رخ می دهد که فروشنده آیفون اطلاعات خود را از دستگاه حذف کرده باشد اما Apple ID آنها همچنان با آیفون مرتبط است که با انجام مراحل بالا می توان مشکل را برطرف کرد.

مورد دوم: اگر به صاحب قبلی دستگاه دسترسی ندارید!

اما اگر به دلایلی به صاحب قبلی دستگاه دسترسی ندارید و نمی دانید اپل آیدی در دستگاه چه فعال است، هنوز راه هایی برای باز کردن قفل iCloud در آیفون یا حذف قفل iCloud وجود دارد. که ممکن است انجام آن کمی سخت باشد. در این شرایط می توانید از چندین الگوریتم مختلف استفاده کنید که هر کدام باید شرایط خاصی داشته باشند. در زیر این راه حل ها یا سبک ها را برای باز کردن قفل iCloud (فعال سازی iCloud) توضیح می دهیم.

روش ۱: از مراکز خدمات بازگشایی iCloud کمک بخواهید

مراکز خاصی وجود دارند که با دریافت مبلغ مشخصی می توانند قفل iCloud را حذف کنند. برای انجام این کار معمولاً نیاز به صرف هزینه گزافی است که البته بستگی به نوع آیفون دارد. این شرکت ها یا مراکز خدمات بازگشایی iCloud از شما می خواهند که کد IMEI دستگاه را برای آنها ارسال کنید و سپس مبلغ مورد نیاز برای انجام این عملیات را مشخص می کنند.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اکثر این مراکز فقط می توانند قفل آیفون یا آیپدی را باز کنند که کاربر اصلی هنوز دستگاه را پاک نکرده و با استفاده از گزینه Lost Mode این ویژگی Find My iPhone را قفل نکرده است. تنها در صورت مشاهده Linked to Apple ID در صفحه فعال سازی iCloud یا قفل iCloud، این مراکز می توانند قفل iCloud دستگاه شما را باز کنند.

روش دوم: ترفندهایی برای باز کردن یا حذف قفل iCloud

اما روش هایی نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها قفل iCloud را از طریق روش های خاص حداقل به طور موقت از روی دستگاه حذف کنید.

قفل iCloud Lock را در iOS 8.3 تا iOS 9 باز کنید

یکی از این روش‌ها روش زیر است که فقط برای آیفون‌ها و آیپدهایی که از iOS 8 تا iOS 9.3 استفاده می‌کنند کاربرد دارد:

  • هنگامی که روی صفحه نمایش فعال آیفون هستید و iCloud Lock فعال است، دکمه Home دستگاه را فشار دهید تا بخش تنظیمات Wi-Fi نمایش داده شود.
  • در لیست شبکه های Wi-Fi موجود، روی علامت «i» در کنار شبکه مورد نظر ضربه بزنید.
  • شماره وارد شده برای گزینه DNS را حذف کنید و عدد ۱۰۴، ۱۵۵، ۲۲۰، ۵۸ را وارد کنید، اگر در آسیا زندگی می کنید از این شماره استفاده می شود.
  • گزینه Back را بزنید.
  • روی گزینه Done ضربه بزنید.
  • گزینه Activation Help را بزنید.
  • در این شرایط پیامی با محتوای “شما با موفقیت به سرور من متصل شدید” ظاهر می شود.

اکنون می توانید از برخی از عملکردهای اساسی آیفون یا آی پد خود استفاده کنید. راه دیگری برای باز کردن قفل iCloud آیفون وجود دارد که فقط در شرایط خاص قابل استفاده است. برای این منظور مراحل زیر باید انجام شود:

  • گزینه Menu و سپس Apps و سپس Crash را انتخاب کنید تا آیفون ریستارت شود.
  • زبان و شهر محل اقامت را مشخص کنید.
  • روی دکمه Home ضربه بزنید و تنظیمات بیشتر Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • روی نماد “i” ضربه بزنید.
  • تب HTTP PROXY را ببینید و گزینه را از منو انتخاب کنید.
  • آدرس موجود را حذف کرده و نماد کره زمین را از صفحه کلید مجازی دستگاه انتخاب کنید.
  • در قسمت Port عدد ۸۸۸۸ را وارد کرده و در قسمت Server هر عددی از ۱۵ تا ۳۰ رقم را وارد کنید.
  • گزینه Back را انتخاب کنید.
  • گزینه Next را انتخاب کرده و سایر مراحل را دنبال کنید تا به صفحه اصلی آیفون یا آیپد خود برسید.

قفل iCloud Lock را در iOS 10 باز کنید

اما روش خاصی برای باز کردن قفل iCloud یا Erase iCloud lock در iOS 10 وجود دارد که کارایی آن را تضمین نمی کنیم. این روش در برخی شرایط قابل استفاده است. در این روش از یک نرم افزار رایگان به نام Doulci Activator استفاده می شود. برای استفاده از این سبک مراحل زیر را دنبال کنید:

با کلیک بر روی این تب به صفحه دانلود برنامه مذکور هدایت خواهید شد. نسخه مناسب سیستم عامل خود را دانلود و بر روی سیستم نصب کنید.

اکنون باید فایل های Hosts را در رایانه خود ویرایش کنید تا تصحیح DNS فعال شود. بنابراین، باید محل دقیق فایل های Hosts را پیدا کنید. در ویندوز XP، ۲۰۰۳، ویستا، ۲۰۰۸، ویندوز ۷، ۸ و ۱۰، فایل های Host در مسیر “c: \windows\system32\drivers\etc” قرار دارند.

اگر اسکریپت را روی سرور محلی نصب می‌کنید، “#۱۲۷٫۰٫۰٫۱ albert.apple.com” را قرار دهید. اما اگر اسکریپت را روی وب سرور نصب می کنید، در جای خالی که آدرس IP سرور خود را وارد می کنید، “۰٫۰٫۱ ……………” را قرار دهید.

آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید. در این شرایط نرم افزار مذکور به صورت خودکار آیفون شما را شناسایی می کند.

کد IMEI دستگاه را صحیح وارد کرده و روی گزینه Start Activation کلیک کنید.

مدتی صبر کنید تا اقدامات لازم توسط برنامه انجام شود. پس از انجام مراحل، آیفون یا آیپد شما به طور خودکار ریستارت می شود و از شما خواسته می شود تا کد IMEI را از نرم افزار Doulci Activator تایید کنید. سپس کد IMEI دستگاه را وارد کرده و مجدداً تأیید کنید.

سپس پس از حدود ۱۰ دقیقه، قفل iCloud را در آیفون خود باز می بینید.

به همین دلیل، اگر آیفون یا آی‌پد شما دارای iOS 10 باشد، می‌توانید از دستگاه‌های مذکور برای باز کردن قفل iCloud (فعال‌سازی iCloud) یا حذف قفل iCloud استفاده کنید.

نتیجه

همانطور که می بینید، در این مقاله به نحوه باز کردن قفل iCloud آیفون، فعال سازی iCloud یا حذف قفل iCloud پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا