اخبار تکنولوژی

چگونه جی پی اس گوشی شیائومی و سامسونگ را فعال کنیم؟

چگونه جی پی اس گوشی شیائومی و سامسونگ را فعال کنیم؟

بد نیست بدانید که کلمه GPS به سیستم موقعیت یاب جهانی خلاصه شده است که در اصل آن را GPS می نامیم. این ویژگی در دستگاه‌های هوشمند باعث می‌شود موقعیت مکانی همه افراد دقیقاً پیدا شود. در حال حاضر کاربردهای قابلیت خلاء GPS افزایش یافته است. برای مثال، فرض کنید تصمیم دارید از خانه به جایی بروید که آدرس آن را نمی دانید. در این شرایط می توانید با استفاده از عملکرد GPS مسیر منزل تا محل مورد نظر را پیدا کنید.

عملکرد GPS نیز توسط محصولات هوشمند اندروید پشتیبانی می شود و اپلیکیشن های مسیریابی برای این منظور ارائه شده است. یکی از بهترین این برنامه ها نقشه گوگل است که در شرایط خاص برای یافتن مسیر لازم به مکان انتخابی بسیار موثر و کاربردی است. اما در محصولات هوشمند اندرویدی تنها برنامه گوگل مپ از عملکرد GPS استفاده نمی کند و بسیاری از برنامه های دیگر نیز از این عملکرد استفاده می کنند. اما باید بدانید که قابلیت GPS همیشه روشن باتری گوشی را زودتر خالی می کند و به همین دلیل می تواند برای کاربران مشکل ایجاد کند.

در نتیجه برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از باتری، پیشنهاد می کنیم عملکرد GPS گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود را فقط در مواقع ضروری روشن کنید و سعی کنید بقیه زمان را خاموش کنید. در این مقاله سعی داریم نحوه خاموش کردن عملکرد GPS را در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی آموزش دهیم. با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید.

عملکرد GPS را خاموش کنید از طریق آیکون های میانبر

برای غیرفعال یا خاموش کردن ویژگی GPS در گوشی های هوشمند اندرویدی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا انگشت خود را بالای صفحه گوشی یا تبلت خود قرار دهید و آن را به پایین بکشید تا منوی اعلان هوشمند ظاهر شود. در این قسمت آیکون های مختلفی به عنوان میانبر وجود دارد که با کمک آنها می توانید بدون وارد شدن به قسمت تنظیمات برخی از ویژگی های آن را روشن و خاموش کنید. در این بخش، عملکردهای آیکون میانبر مانند اتصال بلوتوث، وای فای و … موجود است.

حال در میان آیکون های میانبر قابل انتخاب گزینه ای به نام GPS وجود دارد. با استفاده از این نماد می توانید عملکرد GPS گوشی هوشمند خود را روشن و خاموش کنید. این راحت ترین راه برای روشن و خاموش کردن عملکرد GPS است. باید توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است نماد اتصال GPS در بین نمادهای انتخابی قابل مشاهده نباشد. توجه داشته باشید که این آیکون ها توسط کاربر قابل شخصی سازی هستند. به عنوان مثال، می توانید نماد میانبر GPS را در این لیست قرار دهید یا آن را حذف کنید.

عملکرد GPS را خاموش کنید از طریق قسمت تنظیمات دستگاه

همچنین می توانید عملکرد GPS دستگاه هوشمند خود را از تنظیمات محصول هوشمند اندروید خاموش و روشن کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به منوی اپلیکیشن دستگاه خود بروید.

حالا نماد چرخ دنده مربوط به تنظیمات این قسمت را پیدا کنید. باید در نظر داشته باشید که در برخی از نسخه های سیستم عامل اندروید برای دسترسی به قسمت تنظیمات گوشی خود می توانید مستقیما از منوی اعلان ها این کار را انجام دهید. برای انجام این کار، باید این منو را به پایین بکشید و روی نماد تنظیمات کلیک کنید.

با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی هوشمند خود، لیست بلند بالایی را مشاهده خواهید کرد. در این لیست گزینه ای به نام Access Access را پیدا کنید. حالا روی آن کلیک کنید و به تنظیمات بروید.

برای روشن کردن ویژگی GPS باید گزینه GPS ماهواره ها را روشن کنید. با تیک زدن گزینه Access my location، به برنامه های گوشی خود اجازه دسترسی و استفاده از عملکرد GPS را می دهید. در نتیجه این برنامه ها می توانند موقعیت مکانی شما را پیدا کرده و با توجه به آن عملکردهای لازم را ارائه دهند. به عنوان مثال، برنامه Beetalk دارای راداری است که از عملکرد GPS برای جستجوی افراد اطراف شما استفاده می کند.

اما در تنظیمات قسمت GPS اساسا سه گزینه وجود دارد که کاربر می تواند بر اساس موقعیت مکانی خود انتخاب کند. سه گزینه به شرح زیر است.

  • گزینه دقت بالا: با روشن کردن این گزینه، دستگاه هوشمند شما از سرویس GPS و Wi-Fi و شبکه سیم کارت برای یافتن مکان دقیق شما استفاده می کند. در این شرایط لازم است که اتصال وای فای گوشی هوشمند یا تبلت شما نیز فعال باشد. علاوه بر این شبکه سیم کارت فاصله شما تا نزدیکترین دکل ارتباطی را تشخیص می دهد. این موارد باعث افزایش دقت گوشی از نظر موقعیت یابی می شود. باید در نظر داشته باشید که این دقت بیشتر و استفاده از سرویس های مختلف، شارژ باتری دستگاه شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
  • گزینه صرفه جویی در باتری: با انتخاب این گزینه دیگر از GPS و ردیابی ماهواره ای برای شناسایی مکان کاربر استفاده نمی شود و برای این منظور گوشی یا تبلت شما باید به وای فای و شبکه سیم کارت متصل باشد. در این شرایط دقت موقعیت یابی تقریباً متوسط ​​است و شارژ باتری تقریباً بالا خواهد بود.
  • گزینه فقط دستگاه: با انتخاب این گزینه، محصول هوشمند شما تنها از عملکرد مکان یابی GPS استفاده می کند. این گزینه نسبت به سایر گزینه ها باتری کمتری مصرف می کند. اما باید بدانید که دقت آن در مقایسه با گزینه با دقت بالا کمتر است. در این شرایط دیگر نیازی به اتصال به وای فای یا شبکه سیم کارت نیست. اگر می خواهید عملکرد GPS گوشی شما روشن باشد و باتری کمتری مصرف کند، توصیه می کنیم از این عملکرد استفاده کنید.

حال می خواهیم شما را با تاریخچه موقعیت مکانی گوگل آشنا کنیم. تنظیمات Google Location History اساساً در پایین منوی تنظیمات گوشی هوشمند شما قرار دارند، جایی که جزئیات مکان هایی که معمولاً بازدید می کنید ثبت می شود. ذخیره این داده ها Google را در آینده برای تخمین موقعیت مکانی شما یا نشان دادن آدرس مکان های انتخابی شما هوشمندتر و دقیق تر می کند. لطفا توجه داشته باشید که جزئیات ذخیره شده در این بخش بسیار مهم هستند و در درجه اول شخصی هستند. اگر به مقاصدی می‌روید که نمی‌خواهید دیگران آن‌ها را پیدا کنند، باید ویژگی Google Location History را خاموش کنید.

گاهی اوقات گزینه ای به نام E911 نیز در گوشی ها یا تبلت های اندرویدی قرار می گیرد. این گزینه در واقع به مراکز اورژانس این امکان را می دهد که بتوانند تلفن هوشمند شما را در شرایط بحرانی شناسایی کنند.

باید در نظر داشته باشید که با مراجعه به سایت می توانید قابلیت Google Location History را با دقت بیشتری مدیریت کنید و تاریخچه آن را حذف کنید. یک بار دیگر به خاطر داشته باشید که روشن کردن ویژگی GPS باعث تخلیه باتری می شود، بنابراین همیشه سعی کنید این قابلیت را در تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود فقط در مواقع ضروری روشن کنید تا باتری شما هدر نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله