شبکه های اجتماعی

آموزش رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام

اگر از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید، باید بدانید که می توانید از طریق قسمت دایرکت برای سایر کاربران پیام متنی، صوتی و تصویری ارسال کنید.

این بخش روز به روز پیشرفته تر می شود و با هر به روز رسانی این برنامه ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود. البته طبق گزارش هایی که کاربران ارسال می کنند، گاهی محدودیت هایی برای ارسال پیام در اینستاگرام وجود دارد.

ممکن است در حین ارسال پیام با خطاهایی مانند تلاش مجدد، عدم ارسال و غیره مواجه شده باشید.

البته جای نگرانی نیست و برای حل آن می توانید از روش های مختلف کمک بگیرید. در ادامه با یادگیری نحوه رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام با ما همراه باشید.

آموزش رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام

در ادامه بهترین راه حل های رفع محدودیت پیام در اینستاگرام را ارائه می دهیم.

بلاک شدن شما توسط مخاطبان

از آنجایی که این مشکل می تواند برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد، بررسی برخی از علل این مشکل ضروری است. یکی از دلایل این مشکل بلاک شدن شما توسط مخاطب است.

در واقع اگر این مشکل فقط برای یک اکانت خاص رخ دهد، این امکان وجود خواهد داشت. برای بررسی این موضوع می توانید نام کاربری اکانت را جستجو کنید و در صورتی که اکانت در این قسمت نمایش داده نشد، توسط کاربر مسدود شده اید.

البته شاید این کاربر دایرکت خود را طوری تنظیم کرده باشد که افراد غریبه نتوانند دایرکت ارسال کنند.

در چنین شرایطی پیام شما به عنوان درخواست برای شخص ارسال می شود و احتمال نخواندن آن توسط شخص وجود دارد. برای حل این مشکل، ابتدا باید اکانت را دنبال کرده و پیام خود را مجددا ارسال کنید.

اگر شما هم می خواهید مستقیماً این محدودیت را برای خود اعمال کنید، وارد صفحه تنظیمات اینستاگرام شوید و روی Privacy کلیک کنید. سپس گزینه Messages را انتخاب کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام 1

علاوه بر این، این احتمال نیز وجود دارد که به دلیل ارسال پیام های متعدد توسط اینستاگرام محدود شده باشید. در چنین مواقعی برای حذف محدودیت دایرکت  اینستاگرام کافیست تا پایان محدودیت خود صبور باشید.

این زمان معمولا ۲۴ ساعت است، اما اگر دوباره بخواهید پیام را ارسال کنید، این زمان افزایش می یابد. یکی از مواردی که باعث می‌شود اینستاگرام حساب کاربری شما را محدود کند، ارسال بیش از ۷۰ تا ۸۰ پیام دایرکت در روز است.

البته این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد، اما در هر صورت پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از این اتفاق، فاصله زمانی بین ارسال پیام های دایرکت در نظر بگیرید.

استفاده از روش دیگر برای ارسال پیام دایرکت

استفاده از روش دیگری برای ارسال پیام: فرض می کنیم مشکل شما به نحوه ارسال اولین پیام در ابتدای مکالمه در دایرکت مربوط می شود.

در چنین شرایطی باید از روش دیگری برای ارسال پیام استفاده کنید.

رایج ترین روشی که مردم با سایر کاربران چت می کنند، رفتن به تب دایرکت، انتخاب یک مکالمه و ورود به آن است. یا بعد از زدن آیکون مداد مکالمه را شروع می کنند. بهتر است از روش دیگری استفاده کنید. برای این کار یک پست را انتخاب کرده و از طریق نماد اشتراک گذاری برای کاربر مورد نظر ارسال کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام 2

علاوه بر این روش می توانید از طریق قسمت دوربین اینستاگرام یک عکس را ذخیره کنید و سپس Send to را بزنید تا بتوانید آن را برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید.

پس از انجام این کار، وارد دایرکت فرد شوید و مشکل را بررسی کنید.

بررسی وضعیت سرور: گاهی اوقات قطع شدن سرور اینستاگرام نیز می تواند باعث این مشکل شود، عمدتاً در این حالت اکثر کاربران یا همه آنها باید درگیر مشکل باشند.

برای بررسی سرور اینستاگرام به وب سایت downdetector بروید. اگر این یک مشکل رایج است، باید تا رفع آن توسط مدیران اینستاگرام صبور باشید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام 3

استفاده از نسخه وب اینستاگرام

گاهی اوقات استفاده از نسخه تحت وب نیز می تواند مشکل را حل کند. برای رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام کافی است از طریق مرورگر وارد وبسایت اینستاگرام شوید و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری خود وارد شوید.

همچنین از آنجایی که احتمال مسدود شدن آدرس IP دستگاه شما وجود دارد، می توانید از اینستاگرام در رایانه خود نیز استفاده کرده و مشکل را بررسی کنید.

رفع محدودیت ارسال پیغام در اینستاگرام از طریق پیام دادن به پشتیبانی اینستاگرام

شما می توانید این کار را از طریق راه اندازی مجدد گوشی، بررسی اتصال به اینترنت، روشن و خاموش کردن حالت هواپیما، ورود مجدد به حساب کاربری و غیرفعال کردن آن، آپدیت اینستاگرام و به روز رسانی سیستم عامل گوشی، نصب مجدد برنامه، پاک کردن کش اینستاگرام انجام دهید.

و استفاده از vpn نیز می تواند مشکل را حل کند.

اما اگر هیچ یک از روش های ذکر شده برای رفع محدودیت پیام اینستاگرام جواب نداد و مطمئن هستید که اسپم ارسال نکرده اید و کاری خلاف قوانین اینستاگرام انجام نداده اید، می توانید با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.

برای این کار وارد اینستاگرام شوید و روی پروفایل خود ضربه بزنید. در مرحله بعد از طریق منوی سه خطی سمت راست صفحه وارد تنظیمات شوید. سپس Help را انتخاب کنید و روی گزارش مشکل کلیک کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام 4

سپس گزینه Something Isn’t Working را بزنید و مشکل خود را به طور کامل شرح دهید. همچنین امکان گرفتن اسکرین شات از خطاهایی که دریافت می کنید وجود دارد و آنها را به پیام خود پیوست می کنید. در نهایت روی Submit کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله