اخبار تکنولوژی

آشنایی با انواع تتر و برسی ویژگی های آن‌ها

در سال‌های آغازین پیدایش ارزهای دیجیتال، نوسانات شدید این بازار، سرمایه‌گذاران را با چالش‌های زیادی روبرو می‌کرد. زمانی که قیمت‌ها صعودی می‌شد، سرمایه‌گذاران نمی‌توانستند به سرعت سود خود را به دلار تبدیل کنند و زمانی که قیمت‌ها نزولی می‌شد، نمی‌توانستند به سرعت از بازار خارج شوند.Top of Form

استیبل کوین تتر (USDT) به عنوان پاسخی به این نیاز، پایه‌گذاری شد تا ارزش خود را به دلار آمریکا متصل کند و از سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات بازار محافظت کند.

تتربا قیمت ثابت خود یک دارایی با ثبات و ایمن است که روزانه توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانستید که تتر انواع مختلفی دارد؟ شناخت انواع مختلف USDT برای استفاده صحیح از آن ضروری است.

تتر USDT چیست؟

تتریک استیبل کوین با قیمت ثابت ۱ دلار آمریکا، در سال ۲۰۱۴ توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز، سه عضو بنیاد اومنی، بر روی بلاک چین بیت کوین راه‌اندازی شد. این استیبل کوین همواره برابر با ۱ دلار آمریکا باقی می‌ماند.

تتر برای سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و کاربران امور مالی غیرمتمرکز بسیار مفید است، زیرا به آنها امکان می‌دهد تا به‌جای دلار، از آن استفاده کنند. تتر به عنوان یک استیبل کوین مبتنی بر دلار، در سال‌های اخیر به دلیل ثبات و نقدشوندگی بالای خود، مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قرار گرفته و به سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار تبدیل شده است.

استقبال گسترده از تتر باعث شد که بنیان‌گذاران این پروژه، آن را در شبکه‌های ارزدیجیتال مختلف راه‌اندازی کنند تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. هنگام ارسال، دریافت و ذخیره تتر، انتخاب شبکه انتقال بسیار مهم است. این موضوع نه تنها بر سرعت و کارمزد تراکنش تأثیر می‌گذارد، بلکه در انتخاب صرافی ارز دیجیتال نیز اهمیت دارد.

تتر ERC-20 و تتر TRC-20

استاندارد ERC-20 و استاندارد TRC-20 برای صدور توکن تتر در شبکه‌های اتریوم و ترون می باشد. برخی از ویژگی های تتر ERC-20 و تتر TRC-20 :

  • سرعت انتقال در این ۲ شبکه

سرعت انتقال تتر در شبکه ترون نسبت به شبکه اتریوم یکی از تفاوت های این ۲ شبکه می باشد. شبکه اتریوم از مشکل مقیاس‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیری رنج می‌برد و گاهی تراکنش‌های آن ساعت‌ها طول می‌کشند. در عوض، شبکه ترون به‌عنوان رقیبی برای اتریوم معرفی شده و امکان پردازش تراکنش‌هایی با سرعت بسیار بالاتر را فراهم می‌کند.

از نظر تئوری، تراکنش‌های تتر ERC-20 باید حدود ۱۵ دقیقه طول بکشند. با این حال، در عمل، ممکن است این مدت زمان به ساعت‌ها نیز برسد. در سوی مقابل، تراکنش‌های تتر TRC-20 تنها حدود ۳ دقیقه طول می‌کشند.

  • کارمزد تراکنش تتر ERC-20 و TRC-20

کارمزد تراکنش‌های تتر ERC-20 و TRC-20 یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی بین این دو نوع تتر است. در شبکه اتریوم، کارمزد تراکنش‌ها به‌طور پویا تعیین می‌شود. این بدان معناست که کارمزد تراکنش‌ها بسته به میزان ترافیک شبکه می‌تواند تغییر کند.

در زمان‌های شلوغی شبکه اتریوم، کارمزد تراکنش‌ها ممکن است بسیار بالا باشد. در واقع، کارمزد تراکنش‌های تتر ERC-20 در زمان‌های شلوغی شبکه اتریوم ممکن است به چند ده دلار نیز برسد. در شبکه ترون، کارمزد تراکنش‌ها ثابت است و برای هر تراکنش، تنها ۱٫۳ دلار است.

این بدان معناست که فرقی نمی‌کند که حجم انتقال شما چقدر باشد، بلکه برای انتقال هر میزان تتر TRC-20 شما فقط ۱٫۳ دلار می‌پردازید. بنابراین، اگر به دنبال گزینه‌ای با کارمزد تراکنش پایین هستید، تتر TRC-20 گزینه بهتری است.

  • امنیت این ۲ شبکه

در بین کاربران کریپتو، اعتقاد بر این است که تتر ERC-20 از امنیت بالاتری برخوردار است. این باور به دلیل وجود تعداد بالای توکن‌های استاندارد ERC-20 و اعتماد بیشتر کاربران به شبکه اتریوم شکل گرفته است. با این حال، کارشناسان معتقدند که تفاوتی بین امنیت این دو استاندارد وجود ندارد و هر دو شبکه را به یک اندازه امن می‌دانند.

  • سایر ویژگی های ۲ بلاک چین

تتر ERC-20 یک توکن استاندارد ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. تتر TRC-20 نیز یک توکن استاندارد TRC-20 است که بر روی شبکه ترون ساخته شده است. هر یک از این تترها قابلیت ادغام با برنامه‌ها و نرم‌افزارهای شبکها‌ی خود را دارند.

تتر ERC-20 با طیف وسیعی از نرم‌افزارهای مبتنی بر اتریوم سازگار است. بر خلاف شبکه اتریوم، شبکه ترون تعداد نرم‌افزارهای کمتری دارد. بنابراین، تتر TRC-20 در این زمینه محدودیت‌هایی دارد.

خرید تتر فوریخرید تتر آنلاین

 

چگونه نوع شبکه را از آدرس تتر تشخیص بدهیم؟

تتر (USDT) در شبکه‌های مختلفی وجود دارد. هر شبکه آدرس منحصربه ‌فرد خود را دارد. برای انتقال تتر از یک شبکه به شبکه دیگر، باید آدرس‌های هر شبکه را بدانید. اگر در هنگام انتقال، شبکه مبدأ و مقصد را اشتباه انتخاب کنید، ممکن است USDT خود را از دست بدهید.

علامت آدرس تتر در شبکه بیت کوین

آدرس‌های بیت کوین از ۲۷ تا ۳۴ کاراکتر تشکیل شده‌اند. این آدرس‌ها معمولاً با ۱، ۳ یا bc1 شروع می‌شوند و همه‌ این فرمت‌ها با یکدیگر سازگار هستند. بنابراین، فرقی نمی‌کند که آدرس توکن شما با کدام‌ یک از این فرمت‌ها مطابقت داشته باشد. شما می‌توانید آن‌ها را به آدرس‌هایی با هر یک از این فرمت‌ها ارسال کنید.

آدرس تتر در بلاک چین اتریوم

آدرس‌های اتریوم ۴۰ کاراکتر و بر اساس عدد نویسی هگزادیسیمال هستند. این آدرس‌ها با “۰x” آغاز می‌شوند و با قراردادهای هوشمند اتریوم تعامل دارند. کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس نام اتریوم (ENS) برای تبدیل این آدرس‌ها به عباراتی کوتا و جذاب تر مانند “pmxchange.eth” استفاده کنند. برای تشخیص تتر ERC-20، باید به تعداد کاراکتر و کاراکترهای آغازین آدرس توجه کنید.

آدرس تتر در شبکه ایاس

آدرس‌های شبکه ایاس برخلاف شبکه‌های دیگر، در همان ابتدا توسط کاربران شخصی‌سازی می‌شوند و از ۱۲ کاراکتر تشکیل می‌شوند. آدرس‌های کوتاه‌ تر تنها برای کاربرانی با اکانت پریمیوم در دسترس هستند. بنابراین، هنگام انتقال تتر مبتنی بر ایاس، باید دقت کنید که آدرس را به ‌درستی وارد کرده باشید و متعلق به مقصد مورد نظر شما باشد.

آدرس تتر در شبکه آوالانچ

شبکه آوالانچ از فرمت آدرس‌دهی Bech32 استفاده می‌کند. این آدرس‌ها ۲۰ بایت هستند و با “X” یا “P” آغاز می‌شوند. در آدرس تترهای مبتنی بر آوالانچ معمولاً عبارت “avax1” مشاهده می شود.

آدرس تتر در شبکه ترون (TRC-20)

تترهای مبتنی بر ترون از استاندارد TRC-20 استفاده می‌کنند. آدرس‌های تترهای TRC-20 با “Tx” آغاز می‌شوند. این یک ویژگی منحصربه ‌فرد شبکه ترون است. بنابراین، اگر در ابتدای آدرس کیف پول خود “Tx” را مشاهده کردید، می‌توانید مطمئن باشید که تتر شما از نوع TRC-20 است و می‌توانید آن را به ‌راحتی به کیف پول‌های دیگر که از تتر به روی شبکه ترون پشتیبانی می کنند، ارسال کنید.

آدرس تتر در زنجیره هوشمند بایننس

زنجیره هوشمند بایننس (BSC) یکی از سریع‌ترین و ارزان ‌ترین شبکه‌های بلاک چین است که از استاندارد BEP-20 برای توکن‌های خود استفاده می‌کند. این استاندارد مخصوص BSC است و تمام توکن‌های این شبکه بر اساس آن کار می‌کنند.

آدرس‌های تتر BSC با “۰x” آغاز می‌شوند و ۴۲ کاراکتر دارند. این آدرس‌ها شباهت زیادی به آدرس‌های اتریوم دارند، اما باید به تعداد کاراکترها توجه داشته باشید. اکثر کیف پول‌ها، پیش از انجام تراکنش، نام شبکه را به شما نشان می‌دهند و برخی از آن‌ها، مغایرت مبدأ و مقصد را نیز اعلام می‌کنند. با این حال، شناخت آدرس‌های BSC ضروری است، زیرا اشتباه در وارد کردن آدرس می‌تواند منجر به از دست رفتن تتر شما شود.

سخن پایانی

تتر (USDT) محبوب ‌ترین استیبل کوین دنیا است که در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. حتی افرادی که در بازار کریپتو فعالیت ندارند، تتر را به‌جای دلار خریداری می‌کنند. به همین دلیل، شناخت انواع تتر برای همه مهم است، به خصوص برای افرادی که با دنیای کریپتو آشنا نیستند. اگر آدرس مبدأ و مقصد تتر با یک دیگر مطابقت نداشته باشند، تتر شما از بین می‌رود. در این مقاله، نحوه شناخت انواع تتر را توضیح داده‌ایم.

خرید تتر از صرافی پی ام ایکس چنج

صرافی پی ام ایکس چنج یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که امکان خرید، فروش و تبدیل انواع ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از ارزهای دیجیتالی که در این صرافی خرید، فروش و تبدیل می شود، خرید فوری تتر است.

چگونه از صرافی پی ام ایکس چنج تتر خریداری کنیم؟

خرید تتر از صرافی پی ام ایکس چنج بسیار ساده می باشد. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به وب‌ سایت صرافی پی ام ایکس چنج مراجعه کنید.
  2. در بخش خرید، مقدار تتر مورد نظر خود را وارد کنید و روی گزینه مبادله کلیک کنید.
  3. شماره تماس خود را وارد کنید و با استفاده از کد ارسال شده، آن را تایید کنید.
  4. اطلاعات هویتی خود را به صورت کامل و صحیح وارد کنید.
  5. کارت بانکی خود را وارد کنید، با توجه به شبکه انتقال آدرس تتر خود را وارد کنید و از طریق درگاه پرداخت مقدار تتر مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا