اخبار تکنولوژی

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار؛ پژو پارس هر روز گرانتر از دیروز

بازار خودرو از ثبات نسبی برخوردار است، اما نمی توان روی آن حساب کرد. سپس آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را بررسی می کنیم.

وضعیت بازار خودرو در آستانه سال جدید آشفته شده و با تغییرات زیادی در قیمت برخی محصولات مواجه هستیم. شواهد حاکی از آن است که قیمت برخی خودروها بین ۲ تا ۳۵ میلیون تومان افزایش یافته است. در اخبار خودرو می خوانیم که بازار از رکود خارج شده و مردم از ترس گران شدن خودرو اقدام به خرید خودرو می کنند!

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار

طی یک شبانه روز گذشته با بررسی بازار خودرو به این نتیجه می رسیم که قیمت برخی خودروها افزایش یافته و برخی دیگر بدون تغییر مانده و به ثبات نسبی رسیده اند. برای مثال می توان به پراید ۱۵۱ یا وانت پراید اشاره کرد که تحت تاثیر شرایط بازار قرار نگرفته و همچنان با همان ۳۲۰ میلیون تومان معامله می شود.

علاوه بر ثابت ماندن برخی خودروها، گروهی از محصولات مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ با کاهش قیمت مواجه شدند و ۲ میلیون تومان ارزان شدند. از دو گروه استثنای فوق که بگذریم، باید به آن دسته از محصولاتی اشاره کنیم که همیشه پوشش خودروهای گران قیمت بوده اند.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU5P مدل ۱۴۰۲ طی یک شبانه روز گذشته حدود ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و در بازار آزاد حدود ۹۰۵ میلیون تومان معامله می شود. خواهر و برادر این خودرو که پژو ۲۰۷ تیپ ۵ است حدود ۱۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر ۶۹۵ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین قیمت ۲۰۷ مدل ۱۴۰۲ نیز نزدیک به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

در گجت نیوز خوانده بودیم که تولید پژو پارس متوقف می شود، اما به نظر می رسد پارس به این زودی ها متوقف نمی شود. به هر حال پارس ELXTU Five مدل ۱۴۰۲ دیروز با افزایش ۵ میلیون تومانی به محدوده ۸۰۰ میلیون تومان در بازار رسید. همچنین پارس LX 1402 مدل ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۱۵ میلیون تومان قیمت داشت.

از دیگر محصولات ایران خودرو که با کاهش قیمت مواجه شدند می توان به گیربکس V1 اشاره کرد که ۵ میلیون تومان ارزان شد. قیمت سایپا ۱۴۰۱ مدل SX به ۳۹۰ میلیون تومان رسید و مدل X هاچ بک آن ۳۹۵ میلیون تومان معامله شد.

blank

بررسی بازار در ۲۶ اسفند نشان می دهد دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشن مدل ۱۴۰۲ نزدیک به یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان و دنا پلاس با گیربکس معمولی ۱۴۰۲ به قیمت ۷۶۰ میلیون تومان خرید و فروش شد اما رانا پلاس ۶۰۵ میلیون تومان فروخته شد. تومانی در روز و شب آخر.

سایپا ساینا S دنده ای مدل ۱۴۰۲ حدود ۴۱۲ میلیون تومان و مدل اتوماتیک آن ۴۸۵ میلیون تومان فروخته شد. بنزین سمند سورن پلاس EF7 مدل ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و هم اکنون ۶۷۰ میلیون تومان معامله می شود. جدیدترین خودروی سایپا، شاهین جی اتوماتیک CVT، ۸۲۵ میلیون تومان قیمت داشت.

قیمت پژو پارس به طرز عجیبی گران شد!

پژو پارس به دلیل عدم رعایت استانداردهای مد نظر سازمان ملی استاندارد با اخطار مواجه شده و ایران خودرو به دنبال راهی برای بازتولید آن است. طی چند روز گذشته مکاتبات زیادی بین ابی پوشان جاده مخصوص و سازمان مذکور صورت گرفته که نتیجه آن در قیمت این سدان پرطرفدار منعکس شده است!

blank

ما به پارس یک میلیارد تومانی راه نداریم و اگر تبادل نامه ادامه پیدا کند باید شاهد وقوع آن باشیم. ایران خودرو می خواهد پژو پارسی را که سال هاست تولید می کند استاندارد کند اما سازمان استاندارد به این حرف ها توجهی نمی کند.

حوالی های پژو پارس در حال حاضر با این شرکت قهر کرده اند و ایران خودرو قصد دارد با عادی جلوه دادن اوضاع از عصبانیت آنها بکاهد. به نظر می رسد درگیری سازمان متبوع و آبی پوشان نتیجه ای جز توقف تولید پارس و تنها به تاخیر انداختن روند اعلام این خبر نداشته است. امیدواریم اخبار نهایی مبادله نامه این شرکت در اسرع وقت منتشر شود تا مشتریان حواله و پارس از تعهدات خود آگاه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا