Uncategorized

هدف از خرید ویلا چیست؟

صفر تا صد خرید ویلا

ازدحام در شهر های بزرگ و سبک زندگی شلوغ امروزی باعث شده تا بسیاری از افراد برای رهایی از این آشفتگی به مناطق خوش آب و هوای کشور سفر کرده و اوقات فراغت خود را در این فضا سپری کنند. در سال های اخیر ویلا سازی به دلیل تقاضای بسیار بالای افراد به دلیل خرید ویلا، رشد چشمگیری داشته است. به منظور خرید ویلا و انتخاب بهترین مورد لازم است نکاتی را رعایت کنید که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

هدف از خرید ویلا چیست؟

هدف از خرید ویلا چیست؟

خارج شدن از فضای شلوغ شهری و سفر کردن به یک منطقه ی بکر و زیبا، یکی از اصلی ترین اهداف به منظور خرید ویلا می باشد. از دیگر اهداف به منظور خرید ویلا، می توان به سرمایه گذاری اقتصادی اشاره کرد. با افزایش قیمت زمین و یا مسکن، قیمت ویلا نیز افزایش پیدا می کند از این روی خرید ویلا را می توان یکی از روش های سرمایه گذاری نیز در نظر داشت.

خرید ویلا و کاربری زمین

کاربری زمین های کشور به چند دسته ی تجاری، مسکونی، کشاورزی و یا تلفیقی تقسیم بندی می شود. ساخت ویلا و ساختمان بر زمین هایی با کاربری کشاورزی غیر مجاز بوده از این روی به این نکته توجه داشته باشید که ویلای مورد نظر شما بر زمین با کاربری کشاورزی ساخته نشده باشد زیرا در این صورت دولت می تواند به آسانی حکم تخریب ویلا را صادر کند. از این روی شما با ضرر بزرگ مالی رو به رو خواهید شد.

بیشتر بدانید: خرید زمین 

بهترین منطقه برای خرید ویلا

شمال کشور یکی از بهترین مناطق به جهت خرید ویلا محسوب می شود. ویلاهای شمال کشور خود به دو دسته ی زیر تقسیم بندی می شود.

  • ویلا ساحلی

یکی از اصلی ترین ویژگی های ویلا ساحلی، منظره ی دریا بوده هم چنین این سبک از ویلا به شهر و امکانات جاده ای دسترسی مناسبی دارد. از جمله معایب ویلا ساحلی می توان به شرجی بودن آب و هوا در فصول گرم سال و هم چنین پوسیدگی بافت ساختمان به دلیل رطوبت بالا اشاره کرد. بنابراین اگر قصد خرید ویلا ساحلی را دارید، به شما توصیه می کنیم که متریال ویلا را به طور کامل بررسی کنید تا در فصول مرطوب سال با مشکل رو به رو نشوید.

نکته: به دلیل شرایط آب و هوایی ویلای ساحلی لازم است هر چند سال یکبار برای بازسازی آن نیز اقدام کنید.

  • ویلا جنگلی

ویلاهای جنگلی از شهر دور بوده و در جنگل ها و یا کوهپایه ها ساخته می شود. آرامش حاکم بر ویلاهای جنگلی یکی از نکاتی است که بسیاری از افراد را به سوی خود جذب می کند. این سبک ویلا از قیمت پایین تری نسبت به ویلاهای ساحلی برخوردار می باشد که ازجمله دلیل آن می توان به دور بودن از شهر اشاره کرد. یکی دیگر از معایب ویلا جنگلی، سرد بودن هوا خصوصا در فصل زمستان می باشد.

سبک معماری ویلا

قبل از خرید ویلا، لازم است با سبک های معماری آشنا شوید تا بتوانید با هوشمندی بیشتری اقدام به خرید کنید. بنای ویلا معمولا دوبلکس (دو طبقه) ، تریبلکس (سه طبقه)  ویا فلت (مسطح) می باشد. اگر به دنبال فضا و اتاق بیشتر برای مهمان و یا اعضای خانواده هستید ما به شما خرید ویلا سه طبقه را پیشنهاد می کنیم. این شما هستید که می توانید بر اساس نیاز و بودجه ی خود حق انتخاب داشته باشید. خوب است بدانید که با افزایش طبقات، قیمت نهایی ویلا و هزینه ی نگهداری آن نیز افزایش پیدا می کند بنابراین اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید، ویلا فلت گزینه ی مناسبی برای شما می باشد. سبک های معماری مدرن، کلاسیک، رومی، مینیمال از محبوب ترین سبک ها به منظور ساخت ویلا می باشد.

در سبک هایی چون کلاسیک و یا رومی به دلیل استفاده از سنگ و تزئیناتی از این جنس در نما، قیمت نهایی ویلا نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر به دنبال خرید ویلا با قیمت پایین تر هستید ما به شما ویلا با سبک های مدرن و یا مینیمال را پیشنهاد می کنیم.

ویلای مستقل و شهرکی چیست؟

ویلای مستقل و شهرکی چیست؟

  • مستقل و یا شهرکی بودن ویلا، دو نکته ی دیگری است که قبل از خرید ویلا باید به آن توجه داشته باشید.
  • ویلای مستقل معمولا شخصی ساز بوده اما ویلای شهرکی مجموعه ای ویلا در کنار هم می باشد.
  • ویلای مستقل به علت تک بودن از آرامش و حریم خصوصی بیشتری برخوردار بوده بنابراین اگر به دنبال فضایی آرام و به دور از شلوغی هستید، ما به شما ویلای مستقل را پیشنهاد می کنیم.
  • اگر امنیت ویلا برای شما حائز اهمیت است و تنها قصد دارید اوقات خاصی از سال به آن سر بزنید، ویلای شهرکی گزینه ی مناسبی برای شما می باشد.
  • ویلاهای شهرکی به طور معمول، دارای نگهبانی تمام وقت بوده از این روی امنیت قابل قبولی دارد.

خرید ویلا از مراکز معتبر

اگر قصد خرید ویلا به صورت اینترنتی را دارید، به سایت های معتبر مراجعه کنید زیرا افراد سودجو با قرار دادن عکس های غیر واقعی و اطلاعات نادرست، افراد را به آسانی گمراه می کنند. هم چنین سعی کنید به این منظور، به بنگاه های معتبر مراجعه کنید.

متریال و کیفیت  بنا

بسیاری از سازندگان برای کاهش هزینه ها، به سراغ متریال های بی کیفیت رفته و در نتیجه ویلا تنها ظاهر زیبایی دارد و از نظر کیفیت بسیار ضعیف می باشد.

قبل از خرید ویلا، تمامی بخش ها را با دقت بررسی کنید. آب و هوای خاص شمال کشور و رطوبت بالای آن باعث شده تا خانه و یا ویلا در مدت زمان کمی دچار آسیب شود اما با استفاده از متریال های مرغوب و رعایت اصول معماری، عمر ویلا نیز افزایش پیدا می کند.

سند مالکیت

سند برخی از ویلاهای شمال کشور، به دلیل ساخت غیر مجاز و مشکلاتی از این دست، دارای مشکل حقوقی می باشد. این دست از ویلا معمولا با قیمت ارزان تری به فروش می رسد. به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید، سند آن را به خوبی بررسی کنید.

امکانات و سال ساخت

وجود امکاناتی نظیر آب، برق، گاز و غیره تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی می گذارد. نبود این امکانات مشکل ساز بوده از این روی قبل از خرید ویلا، از وجود هر یک از این موارد اطمینان حاصل کنید. خوب است بدانید در بسیاری از ویلاهای قدیمی به دلیل عدم وجود امکاناتی نظیر برق، قیمت نهایی بسیار ارزان تر از ملک نوساز می باشد.

نکته: وجود امکاناتی نظیر استخر، سالن ورزش و غیره می تواند ارزش نهایی ملک آن را تا حد زیادی بالا ببرد.

نکاتی در خصوص خرید ویلا

  • هیچ گاه بر اساس قیمت اقدام به خرید ویلا نکنید. معمولا ویلاهای ارزان قیمت، از کیفیت پایینی برخوردار بوده بنابراین هیچ گاه مبنای خرید خود را بر اساس قیمت پایه گذاری نکنید.
  • برخی از ویلاهای شمال کشور، در محدوده ی ممنوعه ساخته شده که این عامل خود می تواند خطرساز باشد از خرید این سبک از ملک خودداری کنید.
  • ویلاهای دور افتاده و خارج از شهر می تواند دردسر ساز باشد از این روی موقعیت جغرافیایی را با دقت بیشتری بررسی کنید.

https://gillim.ir/property-type/villa/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا