شبکه های اجتماعی

Reach در اینستاگرام و تفاوت آن با Impression در چیست؟

معنی reach در اینستاگرام چیست؟ چه تفاوتی با ایمپرشن دارد؟ کاربران زیادی با مفهوم ریچ و ایمپرشن در قسمت آمار های اینستاگرام آشنا نیستند. معمولا فهمیدن تفاوت های ریچ و ایمپرشن زیاد سخت نیست و شما با مطالعه این مقاله به خوبی متوجه آن می شوید. این دو مفهوم بسیار در اینستاگرام اهمیت دارند و اگر آنها را به طور کامل بشناسید به سرعت میتوانید پیج خود را رشد دهید. زیرا به کمک این مفهوم است که شما متوجه عملکرد مخاطبان خود خواهید شد. اولین نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که برای دسترسی داشتن به آمارهای ریچ و ایمپرشن اکانت شما حتما باید بیزینسی باشد.

آیا تا به حال به آمار Insight اینستاگرام خود توجه کرده اید؟ اگر پاسخ بله می باشد، حتما به Impression و Reach برخورد کرده اید.  هر دوی آنها به بازدید پست ها و استوری های شما اشاره می کنند. اما تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست؟ 

 

ریچ در اینستاگرام چیست

برخلاف معنی لغوی Reach که به معنای “رسیدن” است، در دنیای اینستاگرام، ریچ مفهومی عمیق‌تر دارد. می‌توان آن را به عنوان میزان دیده شدن محتوای شما توسط کاربران در نظر گرفت. به عبارت دیگر، هر چه تعداد افرادی که پست، استوری یا لایو شما را مشاهده می‌کنند بیشتر باشد، ریچ شما بالاتر خواهد بود. دلایل اهمیت ریچ اینستاگرام عبارتند از:

  • افزایش تعامل: با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، احتمال لایک، کامنت و به اشتراک گذاری محتوای شما نیز افزایش می‌یابد.
  • جذب فالوور جدید: هر چه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، احتمال دنبال کردن صفحه شما توسط آنها نیز بیشتر خواهد بود.
  • ارتقای برند: افزایش ریچ به معنای دیده شدن بیشتر برند شما در اینستاگرام است که می‌تواند به ارتقای جایگاه برند شما کمک کند.
    دنباله‌ی این مقاله را مطالعه کنید تا با روش‌های افزایش ریچ اینستاگرام نیز آشنا شوید.

ریچ در اینستاگرام چیست

معنی reach در اینستاگرام

ریچ یعنی تعداد اکانت هایی که پست یا استوری شما را مشاهده کرده اند. معنی reach در اینستاگرام بیشتر به معنای آمار بازدید لایک، کامنت، مشاهده پست ها می باشد. اگر به قسمت insight پست های خود نگاهی کرده باشید. متوجه خواهید شد که عددی را برای شما نشان می دهد. مثلا عدد نشان داده شده ۴۰۰ باشد. این مقدار به این معناست که ۴۰۰ اکانت پست شما را بازدید کرده اند. در این بخش سعی کرده ایم شما را بیشتر با معنای reach اینستاگرام آشنا کنیم.

البته باید توجه کنید که تعداد دفعات بازدید تاثیری در مقدار این عدد ندارد. مثلا اگر شخص یا کاربری سه بار پست تان را مشاهده نموده باشد، تنها یک عدد به ریچ اضافه می شود. افراد بازدید کننده می توانند از راه های مختلف مانند هشتگ، استوری کردن، لوکیشن، اکسپلور و … پست شما را ببینند. اگر می خواهید معنی reach در اینستاگرام را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

 

معنی reach در اینستاگرام

ایمپرشن چیست؟ 

شاید اولین بار که با کلمه “ایمپرشن” روبرو می‌شوید، معنی دقیقی از آن در ذهن شما شکل نگیرد. در لغت، ایمپرشن به معنای “احساس” یا “عقیده” است، اما در دنیای دیجیتال، مفهوم عمیق‌تر و دقیق‌تری دارد. ایمپرشن در دنیای دیجیتال به تعداد دفعات نمایش یک محتوا به کاربران اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر، هر بار که یک پست، استوری، تبلیغ یا هر نوع محتوای دیگری در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد، یک ایمپرشن ثبت می‌شود. اهمیت ریچ اینستاگرام عبارت است از:

  • ایجاد آشنایی با برند: هر چه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، احتمال اینکه نام برند شما را به خاطر بسپارند و در آینده به دنبال آن باشند، بیشتر خواهد بود.
  • افزایش ترافیک: نمایش محتوا در معرض دید کاربران می‌تواند آنها را به کلیک بر روی لینک موجود در محتوا و بازدید از وب‌سایت شما ترغیب کند.
  • بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی: با ردیابی تعداد ایمپرشن‌ها می‌توان به اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود پی برد و در صورت نیاز آنها را بهینه‌سازی کرد.

 

ایمپرشن چیست 

ایمپرشن اینستاگرام چیست؟

بعد از دانستن اینکه ایمپرشن چیست میخواهیم بدانیم ایمپرشن اینستاگرام چیست و عملکرد آن در این شبکه اجتماعی چگونه است. ایمپرشن یعنی تعداد دفعاتی که پست یا استوری شما مشاهده شده است. اگر قسمت insight خود را چک کرده باشید عددی به عنوان ایمپرشن به شما داده خواهد شد. این مقدار ممکن است با ریچ شما یکسان نباشد. به این خاطر که مخاطب پست یا استوری تان را چندین مرتبه دیده است.

به طور مثال ممکن است مقدار ایمپرشن عدد ۶۰۰ را نشان بدهد. در واقع این عدد به معنای تعداد بازدید از پست یا استوری شما می باشد. اگر یک اکانت پست شما را n بار مشاهده کند، n مقدار به تعداد ایمپرشن اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله