خودرو

۵ مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می شود آپدیت ۱۴۰۳


۵ مشکل فنی که باعث کاهش قیمت خودرو می شود موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. در این مقاله شما کاربران عزیز متوجه خواهید شد که نگران کدام قسمت های فنی خودرو خود باشید تا قیمت خودرو کمی کاهش یابد.

با یک کلیک استعلام تخلفات وسیله نقلیه موتوری نگران نباشید اینجا دریافت می کنم

چرا باید ۵ مشکل فنی که باعث کاهش قیمت می شود را بدانیم:

خرید ماشین دست دوم این روزها یکی از سخت ترین خریدهاست. با توجه به ماهیت خودرو و پیچیدگی ذاتی آن و عملکرد آن در شرایط حساس و دقیق، احتمال بروز ایرادات مختلفی در سیستم های مختلف خودرو وجود دارد که برخی از آن ها نمایان و برخی از آن ها از دید مخفی بوده و می تواند باعث مشکلات عدیده ای در آینده برای صاحب خودرو وجود دارد به طوری که بسیاری از افراد به دلیل مشکلات فراوان خرید خودروی کارکرده و احتمال اشتباه در انتخاب و خرید خودرو مشتاق خرید خودروی صفر کیلومتر هستند.

اما برخی از مشکلات فنی ممکن است برای خودروهای دست دوم پیش بیاید و با شناخت آنها و بررسی و تست این قطعات خودرو در هنگام خرید، می توان خودروی دست دوم مناسب را با قیمت کمتری خریداری کرد.

در مقاله پیش رو به ۵ موضوع فنی اصلی می پردازیم که می توان گفت بیشترین تاثیر را بر سلامت خودرو دارد و می تواند نقش عمده ای در تعیین قیمت خودروی دست دوم داشته باشد. اگر خودرویی این مشکلات را داشته باشد با کاهش قیمت مواجه می شود و باید با دقت در خرید تصمیم بگیرید.

blankblank

در ادامه به ۵ مشکل فنی که باعث کاهش قیمت خودرو می شود می پردازیم.

۱-روغن سوزی

سوختن روغن ماشینسوختن روغن ماشین
سوختن روغن ماشین

به عنوان اولین مشکل فنی که باعث کاهش قیمت خودرو می شود می توان به سوختن روغن خودرو اشاره کرد که می تواند با علائمی مانند دود آبی یا دود سیاه اگزوز خودرو همراه باشد. شاید دودی که از اگزوز خودرو خارج می شود حتی آنقدر کم باشد که درک این موضوع به راحتی امکان پذیر نباشد.

اما از آنجایی که دلایل این امر در خودرو می تواند حاکی از وجود مشکل مهم در موتور خودرو باشد، لازم است در هنگام خرید خودروی کارکرده این موضوع به دقت بررسی شود. این مشکل از آن جهت حائز اهمیت است که علل این مشکل می تواند مربوط به خرابی رینگ پیستون، پیستون یا واشر سر سیلندر باشد.

blankblank

با توجه به هزینه رفع این مشکل در خودرو و تعمیر و تعویض قطعات لازم، وجود این مشکل در خودرو می تواند تاثیر زیادی در کاهش قیمت آن داشته باشد.

۲- نقص در شاسی خودرو

مشکلات شاسی خودرومشکلات شاسی خودرو
مشکلات شاسی خودرو

یکی دیگر از عیب های عمده خودرو که می تواند ارزش فروش مجدد آن را کاهش دهد، مشکلات مربوط به زیر خودرو است. که ممکن است به شکستگی و ترک در قسمت هایی از شاسی یا تغییر شکل در اثر ضربه یا تصادف اشاره داشته باشد.

از آنجایی که بیشتر وزن و فشار داخل خودرو بر روی شاسی قرار می گیرد و ضربه شاسی به قسمت های مختلف خودرو از جمله سیستم تعلیق، فرمان و ترمز بسیار زیاد است، برخی عیوب و مشکلات شاسی یک خودروی دست دوم به راحتی می تواند حل نشده باشد و این مشکل بر سایر سیستم های خودرو نیز تاثیر می گذارد.

blankblank

موضوعی که بین آنها وجود دارد این است که ایرادات مربوط به شاسی خودرو در اکثر موارد به دلیل قرار گرفتن در قسمت های دور از دید نامرئی می ماند و این امر باعث می شود خودرو در آینده با مشکلات دیگری مواجه شود. به همین دلایل وجود ایرادات در قسمت در حال حرکت خودرو باعث می شود که خودروی کارکرده قیمتی بسیار کمتر از قیمت مدل استاندارد و سالم خود داشته باشد.

۳-لاستیک مالش

سایش تایرسایش تایر
سایش تایر

هنگام بررسی خودروی دست دوم برای خرید، می توانید با توجه به لاستیک خودرو از وضعیت جلوی خودرو مطلع شوید. اگر لاستیک های خودرو دچار سایش نامتقارن و ناهموار شده باشند، سیستم تعلیق یا تعلیق خودرو ممکن است دچار مشکل شود که به عنوان یک مشکل بزرگ در نظر گرفته می شود که تأثیر عمده ای بر حرکت، کنترل و تعادل خودرو دارد.

این می تواند منجر به هزینه های بالای تعمیر و عیب یابی شود. بنابراین به دلیل اساسی بودن این عیب در خودرو، وجود آن می تواند باعث کاهش قیمت خودروی دست دوم در هنگام فروش شود.

۴- چراغ کنترل روشن است

چراغ کنترل روشن استچراغ کنترل روشن است
چراغ کنترل روشن است

چراغ هشدار در خودرو یکی از هشدارهای مهم پشت آمپلی فایر است. وقتی این چراغ در خودرو روشن می شود نشان دهنده وجود مشکل مهمی در خودرو است که در بسیاری از موارد می تواند مشکل سیستم الکتریکی خودرو از گیربکس، پمپ روغن یا دمای کارکرد موتور و یا موارد دیگر باشد.

مقالات زیر را حتما بخوانید
  • تغییر شماره ثبت
  • راهنمای خرید دست دوم
  • در برخی موارد ممکن است این چراغ در هنگام بروز مشکل اساسی در سیستم های خودرو روشن شود و هزینه تعمیر و عیب یابی خودرو در این شرایط بسیار گران باشد.

    می توان گفت وجود این عیب در خودرو ممکن است نشان دهنده عملکرد نامناسب خودرو در حین استفاده باشد و در نتیجه قیمت خودروی کارکرده نسبت به قیمت بازار کاهش یابد.

    ۵- اشکال در گیربکس

    مشکلات زبالهمشکلات زباله
    مشکلات زباله

    اگر ماشین در حرکت یا تعویض دنده مشکل داشته باشد، به طوری که دنده های ماشین به سختی درگیر می شوند و صدای ناله ای از گیربکس در هنگام حرکت شنیده می شود، این ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی در گیربکس ماشین و دنده های مربوطه باشد.

    از آنجایی که گیربکس جزء بسیار ابتدایی خودرو است، در صورت بروز مشکل، تعمیر یا تعویض آن بسیار گران تمام می شود. به همین دلیل خرابی گیربکس خودرو می تواند عاملی برای کاهش قیمت فروش خودرو باشد.

    blankblank

    ضمناً زمانی که خودرو آهسته حرکت می کند یا شتاب مناسبی نداشته باشد یا دور موتور از سرعت خودرو بیشتر باشد ممکن است دیسک کلاچ و صفحه خودرو نیز آسیب ببیند که در صورت وجود این مشکلات در خودرو قیمت کاهش خواهد یافت. .

    مقالات مرتبط زیر را حتما بخوانید

    چگونه از خودروها بهتر نگهداری کنیم؟

    میانگین عملکرد یک خودرو در یک سال چقدر است؟

    اساس عملکرد پمپ هیدرولیک خودرو چیست؟

    چرا خرید ماشین دست دوم یا حتی نو نیاز به تجربه دارد؟

    بخاری خودرو و هر آنچه که باید در مورد عملکرد، نگهداری و عیب یابی آن بدانید

    خرید ماشین دست دوم؛ فرصت یا تهدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا