اخبار تکنولوژی

بالا بردن کیفیت صفحه نمایش گوشی شیائومی و سامسونگ

بالا بردن کیفیت صفحه نمایش گوشی شیائومی و سامسونگ

آیا می دانستید راه هایی برای کاهش وضوح صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما وجود دارد؟ وضوح بالا یکی از عواملی است که به طور قابل توجهی بر مصرف باتری دستگاه تاثیر می گذارد. هر چه رزولوشن صفحه نمایش گوشی یا تبلت بیشتر باشد مصرف باتری نیز بیشتر می شود. امروزه با معرفی گوشی های هوشمند با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل یا وضوح QHD، مصرف باتری این محصولات نیز افزایش یافته است. اما اگر بتوانیم به صورت دستی وضوح این محصولات را کاهش دهیم چه؟ خوشبختانه سیستم عامل اندروید گزینه ای را برای کاهش وضوح صفحه ارائه می دهد. در این مقاله می خواهیم دو روش و راه حل عملی برای این مشکل ارائه دهیم. هر دو روش از برنامه های خاصی استفاده می کنند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده از اپلیکیشن رزولوشن را تغییر دهید

همانطور که مشخص است او در این راه از برنامه خاصی به نام Resolution Changer استفاده می کند. این برنامه به سادگی می تواند وضوح صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما را کاهش دهد. بنابراین، اولین قدم این است که این برنامه را دانلود و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. پس از نصب برنامه Resolution Changer بر روی دستگاه اندرویدی خود، آن را اجرا کنید.

پس از راه اندازی این اپلیکیشن فضایی مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. در تب Aspect Ratio نسبت تصویر به نسبت صفحه نمایش را تعریف می کنید و در قسمت پایین که به صورت Resolution نشان داده شده است می توانید وضوح صفحه نمایش دستگاه خود را کاهش دهید. با کشیدن نوار لغزنده این قسمت به سمت چپ، وضوح تصویر روی صفحه کاهش می یابد و با کشیدن آن به سمت راست، می توان وضوح این تصویر را دوباره افزایش داد. لطفاً توجه داشته باشید که حداکثر مقدار وضوح نشان داده شده در این بخش حداکثر وضوح دستگاه شما است.

فرض کنید رزولوشن گوشی هوشمند خود را روی ۹۰۰*۱۶۰۰ قرار داده ایم، در این صورت پس از انتخاب این وضوح تصویر در نوار لغزنده تب وضوح، تیک نشان داده شده در تصویر بالا را انتخاب می کنیم. پس از انتخاب این گزینه یک پیام هشدار ظاهر می شود و باید با انتخاب گزینه I Agree با این پیام و شرایط آن موافقت کنید.

در نهایت، باید دستگاه اندرویدی خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات رزولوشن لازم روی دستگاه شما اعمال شود. به محض روشن کردن دستگاه، کاهش وضوح تصویر را متوجه و احساس خواهید کرد. هنگامی که قفل صفحه اصلی ظاهر می شود، دستگاه هوشمند شما یک پیام هشدار نمایش می دهد و در عرض ۱۵ ثانیه می توانید تصمیم بگیرید که آیا تغییرات ایجاد شده در صفحه دستگاه ذخیره شود یا خیر! با موافقت با این پیام، وضوح صفحه نمایش دستگاه شما در حد دلخواه باقی می ماند. می توانید به برنامه Resolution Changer برگردید و رزولوشن صفحه نمایش دستگاه خود را هر زمان که بخواهید تغییر دهید.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن مرورگر اصلی

در این روش از ابزار خاصی به نام Root Browser استفاده می شود. اگر این برنامه روی دستگاه اندرویدی شما نصب نیست، ابتدا باید با مراجعه به گوگل پلی آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب Root Browser، آن را راه اندازی کنید. این برنامه آیکون سیاه با ربات اندروید روت شده را نشان می دهد.

با اجرای این برنامه یک محیط و لیستی مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. در این دایرکتوری به دنبال پوشه ای به نام System بگردید. هنگامی که این پوشه را پیدا کردید، آن را وارد کنید.

گزینه نشان داده شده در لیست را مانند تصویر زیر انتخاب کنید و این فایل را با استفاده از برنامه های گوشی خود باز کنید. برای این کار می توانید از برنامه ای مانند Acrobat Reader یا Google Drive Viewer استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر اطلاعات ذکر شده در مراحل زیر در فایل مورد نظر یافت نشد، به این قسمت برگردید و این بار فایلی به نام “build.prop” را باز کنید.

در فایل باز شده عبارتی که حاوی عبارت ro.sf.lcd_density است را جستجو کنید. همانند تصویر زیر، در کنار این عبارت عددی را مشاهده می کنید که تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، تلفن همراهی که ما استفاده می کنیم دارای تراکم پیکسلی ۳۲۰ است. یعنی صفحه نمایش دستگاه هوشمند ما دارای ۳۲۰ پیکسل در هر اینچ است. می توانید این شماره را حذف کنید و هر شماره دیگری را در این قسمت وارد کنید. مثلاً تراکم پیکسلی صفحه نمایش را روی ۲۶۰ قرار می دهیم.

حال با استفاده از آیکون نشان داده شده در تصویر زیر تغییراتی که انجام داده ایم را ذخیره می کنیم.

اکنون از Root Browser خارج شده و گوشی هوشمند خود را راه اندازی مجدد کنید. پس از راه اندازی مجدد دستگاه، تراکم پیکسلی وضوح تصویر کاهش می یابد. هر زمان که بخواهید می توانید با تکرار مراحل بالا و تنظیم شماره قطعه «ro.sf.lcd_density» در حداکثر موقعیت، وضوح تصویر و تراکم پیکسلی دستگاه خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله