خودرو

کارت طلایی ایران ‌خودرو|بررسی جامع و مقایسه با بیمه بدنه آپدیت ۱۴۰۳


کارت طلایی ایران خودرو یکی از خدمات ویژه ای است که شرکت ایران خودرو برای محصولات خود در نظر گرفته است. در هنگام خرید و تحویل خودرو از این شرکت، امکان انتخاب بین انواع خدمات کارت طلایی وجود دارد که هر کدام دارای سقف سرویس دهی خاصی هستند. همانطور که می دانید این کارت می تواند مزایای زیادی برای خودرو و صاحب آن به همراه داشته باشد. از نظر چالش های پیش روی خریداران یا مالکان خودرو کارت طلایی بخریم یا بیمه بدنه؟ اگر شما هم با شنیدن نظرات متناقض در مورد شباهت یا برتری کارت طلایی ایران خودرو و بیمه بدنه یا مواردی از این دست سردرگم شده اید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

blankblank

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

این کارت مجموعه خدماتی مانند جبران خسارت خودرو، سرقت، حمل و نقل رایگان خودروی خراب و سرویس دوره ای است که از سال ۱۳۸۷ برای برخی از محصولات شرکت ایران خودرو مانند سمند، پژو پارس، دانا و رعنا و دیگران. کارت طلایی سطوح مختلفی دارد، از کارت سالیانه تا کارت چهار ستاره که هر کدام شامل خدمات متفاوتی است. بالاترین سطح خدمات متعلق به کارت ۴ ستاره است.

البته ناگفته نماند که شرکت ایران خودرو برای دارندگان خودروهایی مانند سمند سورن ELX، دنا، سوزوکی و تندر ۹۰ اتومات نیز فرصتی برای دریافت کارت الماس فراهم کرده است. دارندگان این کارت می توانند روزانه ۶۰ هزار تومان برای خوابیدن در سرویس دریافت کنند. همچنین با این کارت می توانید از خدمات تابستانی و زمستانی (کولر، برف پاک کن و …) استفاده کنید. ضمناً وضعیت فرمان، وضعیت باد لاستیک، مدار هیدرولیک ترمز و … در چندین کیلومتر از ۱۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ بازدید می شود.

توجه داشته باشید که سرویس کارت طلایی خودرو سایپا یا هر شرکتی غیر از ایران خودرو فقط شامل خدمات حمل و نقل رایگان می شود و خدمات دیگری مانند امداد موبایل یا تعویض قطعات در محل را شامل نمی شود.

خدمات کارت طلایی ایران خودرو

اکثر محصولات ایران خودرو از جمله پژو پارس، دنا، رانا و سمند از زمان تحویل خودرو به مدت یک سال مشمول مزایای کارت طلایی این شرکت می باشند. ضمناً کلیه محصولات این شرکت که عمر کمتر از ده سال دارند می توانند از طریق سایت رسمی امداد خودرو ایران نسبت به خرید اشتراک و فعال سازی کارت طلایی خودروی خود اقدام نمایند.

به طور کلی دارندگان این کارت می توانند از خدمات زیر بهره مند شوند:

۱٫ تعمیر خودرو

تعمیرات خودروتعمیرات خودرو

در صورت بروز نقص فنی خودرو که به دلیل حرکت نکردن خودرو، دارندگان این کارت می توانند اشتراک را لغو کنند. کمک موبایل از ایران خودرو استفاده کنید و خودروی خود را به نزدیکترین کارگاه یا کارگاه مجاز ببرید خدمات موبایل و تعمیر در محل برای استفاده از کمک های خودرویی ایران.

از جمله خدماتی که می توانید در محل سکونت یا کار با کارت طلایی این شرکت خودروسازی دریافت کنید، تعمیرات سیستم سوخت، تعمیرات سیستم برق و الکترونیک، تعمیرات سیستم خنک کننده و تعمیر ترمز، برخی از تعمیرات سیستم کلاچ (به استثنای دیسک و دیسک کلاچ) می باشد. ، تعویض باتری، دینام، انژکتور، رادیاتور، قفل و تعمیرات مربوط به تزئینات خودرو.

۲٫ تعویض ماشین

در صورتی که هزینه تعمیر قطعات و قطعات آسیب دیده خودرو بیش از ۶۰ درصد قیمت خودرو قبل از وقوع خسارت باشد و بر اساس نظر کارشناس شرکت امکان بازیابی وجود نداشته باشد، کارت طلایی ایران خودرو امکان پذیر است. . تعویض ماشین به مشتریان ارائه می دهد.

مقالات زیر را حتما بخوانید
  • تغییر شماره ثبت
  • راهنمای خرید دست دوم
  • استعلام تخلفات وسیله نقلیه موتوری
  • ۳٫ حوادث و حوادث

    جبران خسارات ناشی از تصادف ماشین با سایر خودروها، اشیا و اشیا و همچنین واژگونی و سقوط خودرو مشمول کارت طلایی ایران خودرو می باشد. پیگیری پرداخت خسارت ناشی از تصادف یا دزدی و گم شدن وسیله نقلیه با ارائه گزارش به پلیس یا مراجع قانونی و یا گزارش تصادف امکان پذیر است.

    جبران خسارت ناشی از تصادفات جاده ایجبران خسارت ناشی از تصادفات جاده ای

    ۴٫ سرویس دهی دوره ای

    در سطوح دوستان این کارت یا بالاتر، سرویس رایگان دوره ای و خدمات تابستانی و زمستانی فروش خودرو بر اساس کیلومتر درج شده در تعهدنامه می باشد. لازم به ذکر است تعهدات این کارت شامل تیونینگ موتور و تعویض مواد مصرفی در فاصله بین سرویس های دوره ای خودرو نمی باشد.

    تفاوت سطوح کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

    کارت طلایی این شرکت در انواع مختلفی موجود است که خدمات قابل ارائه در هر سطح به شرح زیر می باشد:

    نوع کارت کمک موبایل خدمات در محل تعمیرات (خسارت) تعمیر (فنی) غرامت (سرقت کوچک) ماشین یدکی (سرقت-آسیب) سرویس دوره ای
    کارت طلایی با یک ستاره رایگان طبق تعرفه ایناهاش مالک نیست ایناهاش ایناهاش مالک نیست
    کارت طلایی با دو ستاره رایگان طبق تعرفه ایناهاش مالک نیست ایناهاش ایناهاش مالک نیست
    کارت طلایی سه ستاره رایگان طبق تعرفه ایناهاش ایناهاش ایناهاش ایناهاش تا ۲۵۰۰۰ کیلومتر
    کارت طلایی چهار ستاره رایگان طبق تعرفه ایناهاش ایناهاش ایناهاش ایناهاش تا ۴۰۰۰۰ کیلومتر
    کارت طلایی پنج ستاره یا کارت الماس رایگان طبق تعرفه ایناهاش ایناهاش ایناهاش ایناهاش تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر

    کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه چه تفاوتی دارد؟

    کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه چه تفاوتی دارد؟کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه چه تفاوتی دارد؟

    • از آنجایی که برخی از خدمات ارائه شده توسط این کارت مشابه بیمه خودرو نیست، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت این کارت با بیمه خودرو چیست؟ توجه داشته باشید که اگرچه این کارت و بیمه بدنه شباهت هایی در الزام به جبران خسارات ناشی از تصادف، آتش سوزی و سرقت دارند، اما از نظر ارائه برخی خدمات نیز تفاوت هایی وجود دارد.
    • کارت طلایی ایران خودرو از نظر بیمه بدنه شامل خدمات بیشتر; خدماتی مانند حمل و نقل رایگان خودروی معیوب، کمک موبایل، خدمات دوره ای خودرو، تعویض خودرو یا برخی از قطعات در لیست وظایف این کارت قابل مشاهده است. اما خدمات بیمه بدنه محدودتر است. از طرفی در صورت عدم استفاده از تخفیف ها در مدت بیمه بدنه، تخفیفات بدون خسارت به دوره بیمه بعدی منتقل می شود. در صورتی که با این کارت این اتفاق نیفتد و خدمات موجود فقط در طول مدت اعتبار کارت در دسترس است و به دوره دیگری منتقل نمی شود.
    • blankblank
      • هنگام استفاده از بیمه بدنه، هزینه خسارت خودرو به صورت نقدی پرداخت می شود و می توانید آزادانه تعمیرگاه را انتخاب کنید. اما هنگام استفاده از این کارت ملزم به مراجعه به نمایندگی ایران خودرو هستید. از طرفی هزینه بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی ارزانتر و مقرون به صرفه تر است.
      • کارت طلایی فقط برای محصولات ایران خودرو موجود است و مانند بیمه بدنه خودرو قابل انتقال به خودروی دیگری نیست.
      • توجه داشته باشید که در صورت وقوع تصادف شدید بیمه بدنه تا ۸۰ درصد ارزش خسارت وارده به خودرو را جبران می کند. ضمن اینکه این کارت در صورت آسیب ۶۰ درصدی جایگزین خودرو برای شما می شود و امکان تعمیر وجود ندارد. این سرویس مزیت بی بدیلی را برای بیمه بدنه ایجاد کرده است.
      • نتیجه

        کارت طلایی ایران خودروکارت طلایی ایران خودرو

        در نهایت، با تمام آنچه گفته شد، برای انتخاب یکی از گزینه های موجود، باید تصمیم بگیرید که اولویت شما چیست. خدمات؟ قیمت؟ شرایط خرید؟ اگر علاوه بر جبران خسارت به دنبال خدمات کامل تری مانند امداد همراه و سرویس دوره ای و … هستید، کارت طلایی ایران خودرو انتخاب مناسبی برای شماست. اما اگر فقط به دنبال پشتیبانی و پوشش مناسب برای جبران خسارات ناشی از تصادف و سرقت و غیره هستید. با قیمت مناسب تر، می توانید بیمه بدنه را انتخاب کنید.

        ادامه مطلب

        • روش های تشخیص رنگ بدنه استفاده شده چیست؟
        • عواقب جبران ناپذیر رانندگی با باک خالی
        • نکات اساسی در مورد صندلی ماشین کودک
        • راهنمای خرید لنت ترمز; چه زمانی باید لنت ها را عوض کنیم؟
        • علائم خرابی سنسور اکسیژن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا