اخبار تکنولوژی

چگونه شارژر اصلی آیفون را از شارژر تقلبی تشخیص دهیم؟

شارژر اصلی آیفون را از شارژر تقلبی شناسایی کنید

تا به امروز، بیش از ۱ میلیارد آیفون فروخته شده و به کاربران در سراسر جهان تحویل داده شده است. این امر نشان دهنده محبوبیت بالای این برند در بین افراد مختلف است که هر ساله سهم زیادی از فروش بازار موبایل را به گوشی های اپل اختصاص می دهد. متأسفانه افزایش محبوبیت آیفون در یک دهه گذشته به کلاهبرداران این فرصت را داده است تا با فروش محصولات تقلبی و کسب درآمد فراوان از فروش محصولات تقلبی از جمله شارژر، از این محبوبیت استفاده کنند. بنابراین تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی به موضوعی مهم در بین کاربران تبدیل شده است.

شارژرهای ارزان قیمت آیفون که در واقع توسط اپل ساخته نشده اند ممکن است بهترین گزینه برای خرید به نظر برسند، اما بدون شک خطراتی را برای شما و تلفن همراهتان به همراه خواهند داشت. در نتیجه، فقط صرفه جویی در پول نیست، زیرا این شارژرهای تقلبی برای شما یک خطر هستند و می توانند زندگی شما را خراب کنند. به همین منظور در ادامه این مقاله از کافه نیوز تصمیم گرفتیم هر آنچه که برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی باید بدانید را به شما ارائه دهیم تا بتوانید همیشه از خود و دستگاه اپل خود محافظت کنید.

شارژر تقلبی آیفون چیست؟

برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی، ابتدا لازم است بدانیم شارژرهای تقلبی چه نوع محصولاتی هستند. شارژرهای جعلی اپل در واقع کابل های شارژ ارزانی هستند که کلاهبرداران به مصرف کنندگان ساده لوح می فروشند. شایان ذکر است که این شارژرهای غیر اصل معمولاً در چندین دسته مختلف قرار می گیرند که در زیر به شرح آنها می پردازیم:

  • شارژرهای تقلبی که کلاهبرداران آنها را به عنوان محصولات اصلی اپل معرفی می کنند.
  • کابل های ارزان قیمت که استانداردهای صنعتی را رعایت نمی کنند.
  • کابل های بی کیفیت به عنوان جایگزین اپل فروخته می شود.

تمایز شارژر آیفون اصلی از تقلبی می تواند یک مسئله بسیار مهم و حتی حیاتی باشد زیرا محصولات تقلبی تولید شده توسط کلاهبرداران می تواند بسیار خطرناک و مضر باشد. گزارش بلومبرگ داستان مردی را روایت می کند که ناخودآگاه از یک شارژر جعلی آیفون استفاده می کند و تلفن همراهش هنگام شارژ منفجر می شود. این اتفاق موفق شد خطر استفاده از محصولات تقلبی را برجسته کند و این تهدید را به مصرف کنندگان یادآوری کند.

درست است که شارژرهای تقلبی ارزان‌تر هستند، اما باید بدانید که این شارژرها با قطعات ضعیف‌تری ساخته شده‌اند و می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه اپل شما وارد کنند. همچنین شارژرهای تقلبی معمولا گوشی ها را خیلی سریع شارژ نمی کنند و به دلیل عایق الکتریکی ناکافی، مستعد گرم شدن بیش از حد هستند. بنابراین تشخیص شارژر آیفون اصل از تقلبی نکته مهم و ضروری در خرید گوشی است.

شارژرهای تقلبی آیفون کجا فروخته می شود؟

فروش شارژر تقلبی

کلاهبرداران شارژرهای غیر اصل آیفون را در سراسر اینترنت می فروشند. این کالاهای تقلبی نیز به بازار راه می یابند و توسط فروشندگان در فروشگاه های موبایل به مصرف کنندگان می فروشند. به همین دلیل، تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی کمی دشوار به نظر می رسد. پیش از این در سال ۲۰۲۱، اپل تأیید کرد که یک تیم مخفی از کارشناسان برای بررسی این موضوع بسیج شده اند و به طور مداوم با مجریان قانون، بازرگانان، شرکت های رسانه های اجتماعی و سایت های تجارت الکترونیک در سراسر جهان کار می کنند تا محصولات جعلی را از بازار ریشه کن کنند.

در طول یک سال گذشته، تلاش کرده ایم تا بیش از ۱ میلیون محصول جعلی و تقلبی اپل را از بازارهای آنلاین از جمله فیس بوک و اینستاگرام حذف کنیم که تا حدودی موفقیت آمیز بوده است. باید توجه داشته باشیم که سایت های معتبری مانند آمازون، ای بی، فیس بوک و والمارت که محصولات اورجینال می فروشند نیز دارای محصولات تقلبی هستند و تشخیص شارژر اصلی آیفون را از تقلبی دشوار می کنند. به همین دلیل باید دانش لازم در این زمینه را داشته باشید تا بتوانید خریدی مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنید.

شارژر اصلی آیفون را از شارژر تقلبی با ۶ روش شناسایی کنید

  1. بسته بندی محصول را به دقت بررسی کنید.
  2. نشان MFi را پیدا کنید.
  3. به دنبال اطلاعات تولید محصول باشید.
  4. انتهای کابل اتصال لایتنینگ را پیدا کنید.
  5. کتابچه راهنمای کاربر را تجزیه و تحلیل کنید.
  6. هنگامی که در مورد اصالت محصول شک دارید، آن را آزمایش نکنید.

نمای کلی بسته بندی محصول

اغلب می توانید قبل از باز کردن جعبه، بگویید که یک محصول تقلبی است. بنابراین برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی، لازم است به بسته بندی شارژر خود نگاهی بیندازید. جعبه باید یک تصویر سیاه و سفید از محصول داشته باشد. در مرحله بعد، باید به انتهای کانکتور USB نگاه کنید، در این رابطه، شارژرهای تقلبی اغلب از یک نسخه رنگی استفاده می کنند که به شاخک های فلزی ظاهر طلایی براق می دهد، در حالی که شارژر اصلی آیفون در جعبه ای عرضه می شود که رنگ ندارد. من ندارم.

بنابراین می توانید به راحتی از جعبه برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی استفاده کنید. اگر تصویر شارژر ظاهر طلایی و فلزی داشته باشد، محصول اصل نیست. همچنین، شارژرهای تقلبی اغلب جزئیات را اشتباه می گیرند. به عنوان مثال، بسته بندی شارژر شما ممکن است دو بارکد در پایین داشته باشد، اگر بسته بندی شارژر اصلی این دو بارکد را در پایین جعبه نداشته باشد.

آرم MFi را روی جعبه محصول پیدا کنید

راه دیگر برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی این است که به دنبال نشان MFi روی بسته بندی باشید. در واقع، اپل علامت MFi یا “ساخته شده برای آیفون” را به همه محصولات تایید شده خود اضافه می کند. البته ممکن است محصولات تقلبی این علامت را روی جعبه خود کپی کنند، اما در صورت عدم وجود علامت، می توانید از اصل نبودن شارژر خود مطمئن باشید.

اطلاعات تولید محصول را بیابید

شرکت محبوب اپل جزئیات ساخت شارژر را در طول کابل چاپ می کند که می توانید حدود ۷ اینچ از کانکتور USB و به دنبال آن یک شماره سریال ۱۲ رقمی مشاهده کنید. در واقع، روی کابل نوشته شده است: «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» و سپس «بسته بندی شده در چین»، «بسته بندی شده در ویتنام» یا «بسته بندی شده در برزیل».

بررسی اتصال لایتنینگ در انتهای کابل

اپل چندین راه برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی در صفحه پشتیبانی خود ارائه می دهد که یکی از آنها توجه به انتهای کابل شارژ و کانکتور لایتنینگ است. انتهای کابل شارژ اپل دارای کنتاکت‌های صاف و گرد طلایی (یا نقره‌ای) است، در حالی که نمونه‌های تقلبی اغلب دارای پوششی خشن با کنتاکت‌های مربعی هستند.

اتصال رعد و برق

تجزیه و تحلیل کتابچه راهنمای کاربر

راه دیگر برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی، تجزیه و تحلیل دفترچه راهنمای کاربر است، زیرا این راهنما دارای جزئیات و متون زیادی است که کلاهبرداران را گمراه می کند. به عنوان مثال، محصولات اصلی اپل از صحافی حرفه‌ای برای دفترچه‌های راهنمای خود استفاده می‌کنند، در حالی که کابل‌های تقلبی از یک پایه بزرگ برای نگه داشتن صفحات کتابچه راهنمای کاربر استفاده می‌کنند. همچنین، کلاهبرداران سعی می کنند متن را از یک محصول اصلی کپی کنند، اما گاهی اوقات فاصله اضافی یا حروف نادرست اضافه می کنند، بنابراین به دنبال اشتباهات املایی و ناهماهنگی در متن باشید.

در صورت شک محصول را تست نکنید

برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی می توانید از آن برای شارژ گوشی خود استفاده کنید اما توصیه می کنیم در صورت شک به اصل بودن آن این کار را نکنید. با این حال، اگر قبلاً از یک کابل مشکوک استفاده کرده اید و متوجه گرم شدن بیش از حد یا زمان شارژ طولانی تر شده اید، به احتمال زیاد کابل تقلبی دارید.

نحوه تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی با استفاده از لیست مشخصات

اگر می خواهید شارژر آیفون خود را به صورت حضوری از فروشگاه خریداری کنید، باید لیست مشخصات آن را به طور کامل شناسایی کنید و بتوانید شارژر اصلی آیفون را از شارژر تقلبی تشخیص دهید:

قیمت

شارژرهای اپل حدود ۲۰ دلار به فروش می رسد. بنابراین، اگر فروشنده قیمت قابل توجهی کمتری را اعلام کند، می توانید به اصل نبودن کالا شک کنید.

نظرات

می توانید نظرات سایر مشتریان و خریداران محصول را بررسی کنید و بشنوید که کسانی که ۵ ستاره داده اند و همچنین کسانی که به محصول یک ستاره داده اند چه می کنند.

فروشنده

باید مراقب باشید که اطلاعات فروشنده متناقض نباشد. به عنوان مثال، آدرس ایمیل و نام فروشنده باید کاملاً سازگار باشد و هیچ تداخلی نداشته باشد.

تصاویر

فروشنده باید عکس های واقعی محصول را داشته باشد، نه عکس های گرفته شده از وب سایت اپل. به همین دلیل لازم است قبل از خرید تصاویر محصول را از فروشنده بخواهید.

اشتباهات تایپی

کلاهبرداران اغلب اشتباهات دستوری و تایپی دارند. بنابراین اگر لیست مشخصات پر از اشتباهات اصلی املایی و دستوری است، از خرید این محصول خودداری کنید.

اگر شارژر آیفون تقلبی بخریم چه کنیم؟

شارژر جعلی آیفون

در بالا روش هایی برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی شرح دادیم. با این حال، ممکن است به اشتباه یک محصول غیر اصل خریداری کنید. در این صورت اصلا نگران نباشید و استفاده از کابل های تقلبی را متوقف کنید زیرا شارژرهای تقلبی با قطعات ارزان قیمت و بی کیفیت ساخته می شوند و می توانند به گوشی شما آسیب برسانند. حتی گزارش شده است که برخی از آنها منفجر می شوند و باعث آتش سوزی می شوند. بنابراین فوراً استفاده از محصول را متوقف کنید.

سپس برای درخواست بازپرداخت با فروشنده تماس بگیرید. اگر فروشنده از تماس با شما یا بازپرداخت پول خودداری کرد، آن را به پلیس گزارش دهید و اقدامات قانونی را انجام دهید. همچنین می توانید با سایتی که محصول را خریداری کرده اید تماس بگیرید تا جرم را گزارش دهید و پول خود را پس بگیرید.

نتیجه؛ شارژر اصلی آیفون را از شارژر تقلبی شناسایی کنید

همانطور که می دانید استفاده از شارژر تقلبی می تواند باتری دستگاه را از بین ببرد و خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد; بنابراین تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی در هنگام خرید مهم و ضروری است. در مقاله بالا شارژرهای تقلبی را معرفی کردیم و روش های تشخیص آنها از شارژرهای اصلی را شرح دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و بتواند به شما در خریدی مطمئن و رضایت بخش کمک کند.

سوالات متداول

آیا شارژرهای تقلبی آیفون کار می کنند؟

برخی از شارژرهای جعلی اپل دستگاه شما را شارژ می کنند، اما نه به قدرت شارژر اصلی. همچنین، آنها می توانند به روش های ناشناخته ای به دستگاه شما آسیب برسانند. با این حال، برخی از شارژرهای تقلبی اصلاً کار نمی کنند و حتی شروع به شارژ دستگاه شما نمی کنند.

آیا کابل های لایتنینگ تقلبی به باتری آسیب می زند؟

این کابل‌های لایتنینگ با قطعات ارزان‌قیمت ساخته شده‌اند و فاقد عایق الکتریکی هستند که می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود و گرمای بیش از حد باتری دستگاه شما را خراب یا از بین ببرد.

بهترین مکان برای خرید شارژر اصلی آیفون کجاست؟

بهترین مکان برای خرید شارژر اپل از وب سایت خود اپل است. دومین مکان مناسب برای خرید شارژر اصلی آیفون از نمایندگی های مجاز اپل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا