اخبار تکنولوژی

چگونه در ورد کادر بکشیم در گوشی

چگونه در ورد کادر بکشیم در گوشی، همانطور که می دانید ورد یکی از اپلیکیشن هایی است که تسلط بر آن می تواند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب درآمد کند. اگر به دنبال آموزش گام به گام کار با موبایل ورد هستید، با ما همراه باشید زیرا در این مقاله نحوه ایجاد حاشیه صفر تا صد در موبایل ورد را به شما آموزش داده ایم.

اگر می خواهید علاوه بر نرم افزار ورد، نرم افزارهای کاربردی دیگری مانند اکسل، اکسس، پاورپوینت، ویندوز و اینترنت و کامپیوتر را یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای بین المللی بگیرید، به صفحه آموزش icdl و فیلم های آموزشی رایگان مراجعه کنید. به این نگاه کن

یک جعبه متن در Word Phone ایجاد کنید

ایجاد جعبه متن در گوشی اندروید ورد یکی از ابزارهای مهم ورد است که به کاربران کمک می کند تا متن را به شکل دلخواه خود قرار دهند. این در نسخه دسکتاپ Word بسیار آسان است، اما برای نسخه تلفن کمی پیچیده تر است. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه در Word Phone یک جعبه بکشید؟

برای فریم در Word روی گوشی خود، ابتدا نرم افزار Word را در گوشی خود باز کنید. پس از باز کردن Word در گوشی خود، باید به بخش Insert بروید. برای انجام این کار، باید روی نماد “+” در پایین صفحه لمسی که برای افزودن یک شی جدید استفاده می شود، کلیک کنید. سپس باید گزینه Insert را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Insert وارد صفحه ای می شوید که دارای چندین گزینه است. برای ایجاد کادر متنی باید گزینه Shapes را انتخاب کنید.

همانطور که می دانید ورد یکی از اپلیکیشن هایی است که تسلط بر آن می تواند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب درآمد کند. اگر به دنبال آموزش گام به گام کار با موبایل ورد هستید، با ما همراه باشید زیرا در این مقاله نحوه ایجاد حاشیه صفر تا صد در موبایل ورد را به شما آموزش داده ایم.

اگر می خواهید علاوه بر نرم افزار ورد، نرم افزارهای کاربردی دیگری مانند اکسل، اکسس، پاورپوینت، ویندوز و اینترنت و کامپیوتر را یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای بین المللی بگیرید، به صفحه آموزش icdl و فیلم های آموزشی رایگان مراجعه کنید. به این نگاه کن

یک جعبه متن در Word Phone ایجاد کنید

ایجاد جعبه متن در گوشی اندروید ورد یکی از ابزارهای مهم ورد است که به کاربران کمک می کند تا متن را به شکل دلخواه خود قرار دهند. این در نسخه دسکتاپ Word بسیار آسان است، اما برای نسخه تلفن کمی پیچیده تر است. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه در Word Phone یک جعبه بکشید؟

برای فریم در Word روی گوشی خود، ابتدا نرم افزار Word را در گوشی خود باز کنید. پس از باز کردن Word در گوشی خود، باید به بخش Insert بروید. برای انجام این کار، باید روی نماد “+” در پایین صفحه لمسی که برای افزودن یک شی جدید استفاده می شود، کلیک کنید. سپس باید گزینه Insert را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Insert وارد صفحه ای می شوید که دارای چندین گزینه است. برای ایجاد کادر متنی باید گزینه Shapes را انتخاب کنید.

اگر می خواهید بدانید چگونه واتس اپ را بدون گوشی روی کامپیوتر نصب کنید، مطالعه مقاله نصب واتس اپ روی کامپیوتر بدون موبایل را فراموش نکنید.

در این مرحله از ایجاد قاب دور صفحه در ورد، پس از انتخاب گزینه Shapes به صفحه ای هدایت می شوید که شامل چندین شکل است. برای ایجاد کادر در اطراف متن، باید یکی از اشکال مستطیل مانند مستطیل را انتخاب کنید.

پس از انتخاب شکل، باید آن را روی صفحه نگه دارید تا کادری در اطراف متن ایجاد شود. سپس می توانید با فشار دادن دکمه Edit در بالای صفحه متن مورد نظر را وارد کرده و با تغییر اندازه و مکان کادر متن آن را به دلخواه تنظیم کنید.

به عنوان آخرین نکته در مورد نحوه ترسیم کادر در Word بر روی گوشی، باید به این نکته اشاره کرد که قابلیت های Word برای گوشی های هوشمند کمی محدودتر از نسخه PC آن است. اما با استفاده از روش فوق به راحتی می توانید یک فریم در ورد گوشی خود ایجاد کنید.

دانلود کادر گوشی ورد

برای دانلود حاشیه Word Phone برای Word Phone می توانید از یکی از راه های زیر استفاده کنید:

دانلود از پلتفرم های آنلاین: برای دانلود باکس های اندروید ورد می توانید از سایت های مختلفی که قالب های ورد رایگان و آماده دانلود را ارائه می دهند استفاده کنید. به عنوان مثال، سایت هایی مانند Template.net، Office.com و غیره. قالب های Word را رایگان برای دانلود ارائه دهید.

ایجاد یک قالب سفارشی: اگر به دنبال یک قالب سفارشی Word هستید، می توانید خودتان یک قالب ایجاد کنید. اگر می خواهید بدانید که چگونه با Word یک فریم بسازید، باید با استفاده از ابزارهایی مانند Mind Mapping یا کدنویسی HTML قالب مورد نظر را ایجاد کنید.

استفاده از قالب‌های پیش‌فرض Word: به‌طور پیش‌فرض، Word چند قالب آماده ارائه می‌کند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای استفاده از این قالب ها می توانید یک سند جدید باز کرده و گزینه «جدید» را انتخاب کنید. سپس در پنجره باز شده بر روی “Blank document” کلیک کرده و “Templates” را انتخاب کنید تا قالب های استاندارد Word را مشاهده کنید.

در ادامه با شما عزیزان هستیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه در Word 2013 یک کادر دور متن و حاشیه بکشید.

یک حاشیه در اطراف صفحه در Word اضافه کنید

ایجاد فریم در ورد در گوشی تفاوت چندانی با کامپیوتر ندارد، اما به طور کلی می توانید مراحل زیر را برای ایجاد یک فریم در اطراف متن در Word دنبال کنید.

در مرحله اول برای افزودن حاشیه در Word مانند تصویر به تب Design رفته و در سمت راست روی قسمت Page Borders کلیک کنید.

لازم به ذکر است که اگر از Word 2007 یا قبل از آن استفاده می کنید، برای افزودن فیلد در Word باید به تب Page Layout رفته و مانند قبل قسمت Page Borders را کلیک کنید. همچنین باید بدانید که پس از انجام تغییرات مورد نظر می توانید بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

blank

در این مرحله از ایجاد یک کادر متنی در Word 2016، به تب Page border صفحه باز شده بروید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، می توانید طرح قاب را از قسمت style انتخاب کنید و سپس رنگ آن را از قسمت رنگ تغییر دهید.

همچنین از قسمت Width می توانید با انتخاب گزینه های مختلف قطر فریم و حاشیه را در Word تغییر دهید.

اگر می خواهید از یک طرح یا تصاویر مختلف به عنوان حاشیه در اطراف صفحه ورد استفاده کنید، می توانید از قسمت Art طرح ها و نقش های مختلف و گاهی رنگ را به عنوان حاشیه در اطراف صفحه Word انتخاب کنید.

در نهایت، برای ایجاد حاشیه در اطراف متن در Word 2010، اگر می‌خواهید فقط یک یا دو طرف مورد نظر صفحه دارای حاشیه باشد، می‌توانید گزینه‌های موجود در طرف‌های مختلف هر صفحه را مطابق تصویر سمت راست انتخاب کنید. و آن را فعال یا غیرفعال کنید

چندین فیلد در یک صفحه Word ایجاد کنید

۱٫
سند Word را که می خواهید فیلدهای مختلف را روی آن اعمال کنید باز کنید. همچنین می توانید با استفاده از یک صفحه خالی جدید Word از ابتدا شروع کنید.

۲٫
روی دکمه “View” کلیک کنید و سپس “One Page” را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد در حین کار با مرزهای خود کل صفحه را مشاهده کنید.

۳٫
روی تب Insert کلیک کنید، دکمه Text Box را روی نوار انتخاب کنید و سپس گزینه اول یعنی Plain Text Box را انتخاب کنید. نگران متن ظرف نشان داده شده در مثال جعبه متن نباشید. Word یک جعبه متن کوچک را در صفحه قرار می دهد.

۴٫
کادر متن را نزدیک گوشه بالای سند Word خود بکشید، اما مراقب باشید که از لبه صفحه فراتر نروید. ممکن است روی برگه View کلیک کنید و کادر Ruler را علامت بزنید تا بتوانید همیشه مرزهای خود را ببینید.

۵٫
لبه کادر متنی را به سمت راست و پایین بکشید تا جایی که به اندازه دلخواه شما از صفحه را اشغال کند، مثلاً تا نیمه پایین، اساساً صفحه را به نصف تقسیم کنید.

۶٫
روی کادر متن کلیک کنید تا تب Text Box Tools و نوار نارنجی باز شود. شما این برگه یا نوار را نخواهید دید مگر اینکه فیلد متنی واقعاً فعال باشد. روی منوی Shape Fill در نوار کلیک کنید و سپس No Fill را انتخاب کنید. این باعث می شود که داخل جعبه شفاف شود، بنابراین شما در واقع یک حاشیه دارید که هیچ چیز در پشت آن پنهان نشده است.

۷٫
روی منوی Shape Outline کلیک کنید. اینجاست که می توانید قاب را فرمت کنید. یکی از کادرهای رنگی قاب را انتخاب کنید و منوهای Weight و Model را آزمایش کنید. همچنین می توانید گزینه های موجود در قسمت Ribbon Styles را امتحان کنید تا فیلدهای بیشتری را انتخاب کنید.

۸٫
وقتی از قالب بندی راضی بودید، روی حاشیه کلیک راست کرده و Copy را انتخاب کنید. در هر نقطه از سند کلیک راست کرده و Paste را انتخاب کنید. حاشیه کپی را به مکانی در صفحه بکشید، مانند نیمه پایینی سند در این مثال.

۹٫
روی حاشیه کلیک کنید تا برگه Text Box Tools دوباره ظاهر شود و سپس قالب بندی را با استفاده از منوی Shape Outline تغییر دهید تا حاشیه دیگری اعمال شود.

۱۰٫

فیلدهای اضافی را به دلخواه اضافه کنید و سپس سند را ذخیره کنید.

حاشیه صفحه را در Word تنظیم کنید

تولید محتوا به این معنا نیست که متنی بنویسید و بدون هیچ تلاشی در زمینه مدیریت بهتر ظاهر آن را پاس کنید. در واقع باید مراقب ارائه محتوای غنی و با کیفیت باشید، همچنین باید به ویژگی های ظاهری آن توجه کنید و سعی کنید مطالب را به ایده آل ترین شکل تهیه و ارائه کنید.

یکی از موضوعاتی که می تواند به شما در زیباتر جلوه دادن نوشته هایتان کمک کند، کادربندی در ورد است. با استفاده از قابلیت قاب بندی Word، می توانید به نوشته خود ظاهر رسمی تری بدهید و حتی مطمئن شوید که هنگام چاپ راحت و زیبا به نظر می رسد. در زیر به نحوه ایجاد حاشیه دور متن در ورد می پردازیم و برای زیباتر جلوه دادن نوشته شما در کنار شما خواهیم بود.

blank

کادر متن دایره ای شکل را در Word حذف کنید

اگر به دلایلی تصمیم به حذف حاشیه اطراف متن در Word دارید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای این کار باید دوباره از طریق تب Design گزینه Page Borders را انتخاب کنید و سپس تنظیمات را مطابق تصویر زیر روی None قرار دهید و با کلیک بر روی دکمه Ok تنظیمات را ذخیره کنید. سپس خواهید دید که حذف حاشیه دور متن در Word با موفقیت انجام شده است.

ظاهر زیباتر نوشته ها در نهایت می تواند باعث جلب توجه مخاطب شود. قاب دور متن در Word یکی از مواردی است که می تواند به زیباتر جلوه دادن نوشته شما کمک کند. در این مقاله از میزبان فا مگ نحوه قاب بندی در Word را یاد گرفتیم.

با استفاده از آموزش های ارائه شده در این مقاله، به راحتی می توانید برای ایجاد یک قاب متنی در Word قدم بردارید و تنظیمات فریم صفحه دلخواه خود را در Word اعمال کنید. اگر در مورد نحوه قرار دادن کادر در Word یا حذف کادر اطراف متن در Word سوالی یا هر نوع سردرگمی دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بخش های مختلف رابط برنامه اندروید ورد

در این قسمت به معرفی قسمت های مختلف رابط کاربری اندروید ورد می پردازیم.

رابط کاربری برنامه ورد اندروید شامل بخش های مختلفی است که به کاربر این امکان را می دهد تا به کمک این قسمت ها به راحتی کارهای مختلف را انجام دهد و از برنامه به بهترین شکل ممکن استفاده کند. برخی از بخش های مختلف رابط برنامه Android Word عبارتند از:

نوار ابزار: این بخش شامل ابزارهای مختلفی است که به کاربر امکان تغییر فرمت متن، مرتب سازی متن، ایجاد جدول، افزودن تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و … را می دهد.
منوی فایل: این بخش شامل گزینه هایی مانند باز کردن، ذخیره، چاپ و ارسال فایل است.
منوی ویرایش: این بخش شامل گزینه هایی مانند برش، کپی، چسباندن و حذف متن است.
View Menu: این قسمت شامل گزینه هایی مانند نمایش سند به صورت تمام صفحه، نمایش اسلایدها و … می باشد.
Insert menu: این قسمت شامل گزینه هایی مانند افزودن تصاویر و فایل های ویدئویی، ایجاد جدول و نوشتن فرمول می باشد.
نوار وضعیت: این بخش حاوی اطلاعاتی مانند نوع فونت، اندازه فونت، فرمت صفحه و غیره است.
نوار جستجو: این تب به کاربر اجازه می دهد تا کلمات و عبارات را در متن فایل جستجو کند.
Quick Bar : این قسمت شامل دکمه هایی است که به کاربر امکان دسترسی سریع به قسمت های مختلف برنامه را می دهد.

نتیجه

ایجاد کادر متنی در گوشی یکی از چالش هایی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شوند. در این مقاله از صفر تا صد کاری که می توانید با موبایل ورد انجام دهید را توضیح دادیم و سعی کردیم بهترین راهنمای ساخت فریم در موبایل ورد را در اختیار شما قرار دهیم. اگر در مورد کادربندی ورد در گوشی خود سوالی دارید یا نیاز به یادگیری قابلیت های اپلیکیشن ورد اندروید دارید، می توانید در قسمت نظرات بپرسید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

چگونه در Word Mobile فریم کنم؟

همانطور که در آموزش کار با ورد در گوشی گفتیم، نحوه ایجاد فایل یا سند در برنامه اندروید ورد در مقایسه با کامپیوتر کمی پیچیده تر است اما با انجام مراحل ذکر شده می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در مقاله

چگونه می توانم حاشیه ها را در Word 2013 تنظیم کنم؟

برای تنظیم حاشیه در Word 2013 ابتدا باید مطابق تصویر به تب طراحی رفته و روی تب حاشیه صفحه در سمت راست کلیک کنید و سپس مراحلی را که در آموزش کامل حاشیه بر روی Word توضیح داده ایم انجام دهید. صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا