اخبار تکنولوژی

چگونه با گوشی سامسونگ عکس حرفه ای بگیریم؟ (۵ نکته تصاویر شارپ و با کیفیت )

چگونه با گوشی سامسونگ عکس حرفه ای بگیریم

چگونه با گوشی عکس های شارپ و با کیفیت ثبت کنیم؟

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دوست دارید عکس های باکیفیت و واضح بگیرید، باید از نکات و ترفندهایی در هنگام عکس گرفتن با گوشی هوشمند خود استفاده کنید. در این مقاله چند نمونه از این نکات و ترفندهای موثر را به شما آموزش می دهیم.

کیفیت ثبت تصاویر با دوربین گوشی های هوشمند امروزه در حال افزایش است و این مشکل یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که سازندگان گوشی های مدرن به آن توجه دارند. حتی تا حدودی می توان ادعا کرد که عملکرد دوربین بسیاری از گوشی ها مانند آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس، سامسونگ گلکسی اس ۷ و غیره. این پتانسیل را دارد که با برخی از دوربین های دیجیتال از نظر کیفیت عکس مورد نیاز رقابت کند. بنابراین با یادگیری و استفاده از یک سری نکات و ترفندها می توانید کیفیت دوربین دستگاه هوشمند خود را به طور موثر ارتقا دهید!

سوال اینجاست که این نکات و ترفندهایی که ادعا می کنیم می توانند با دوربین گوشی عکس های بهتر و واضح تری بگیرند چیست؟ در این مقاله با این نکات و ترفندها آشنا می شویم و سعی می کنیم راهنمای مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم.

گوشی خود را تا حد امکان ثابت نگه دارید!

یکی از نکات اصلی در هنگام عکاسی، پایداری گوشی است که تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده دارد. هر چه دست کاربر هنگام عکس گرفتن بیشتر می لرزد، کیفیت تصویر کاهش می یابد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از دست دادن خود خودداری کنید. برای کار راحت تر و کاهش لرزش دست می توانید از پایه های مخصوصی استفاده کنید که موبایل را کاملا در جای خود ثابت نگه می دارد. همچنین می توانید از ترفند ساده نگه داشتن گوشی با دو دست و در نتیجه کنترل بیشتر آن استفاده کنید که باعث کاهش لرزش دست کاربر می شود. اگر از ابزارهایی مانند مونوپاد استفاده می کنید، مطمئن شوید که دسته مونوپاد تا حد امکان ثابت است.

اگر قصد دارید سلفی بگیرید، می توانید با استفاده از تنظیمات تایمر سلفی موبایل، کنترل خود را بر روی گوشی افزایش دهید. خوشبختانه در برخی از گوشی های هوشمند جدید از قابلیتی به نام تثبیت کننده تصویر برای حل مشکل لرزش دست هنگام عکس برداری و بهبود کیفیت عکس ها استفاده شده است. OIS یا لرزشگیر اپتیکال یکی دیگر از ویژگی های شناخته شده ای است که ویژگی های مشابه نرم افزار لرزشگیر تصویر را در اختیار شما قرار می دهد. با نصب و استفاده از چنین نرم افزارهایی در هنگام عکس برداری، لرزش دست های کاربر توسط سنسور تشخیص داده می شود و نرم افزار تا حد امکان تاثیر این لرزش ها را در هنگام عکاسی و فیلم برداری کاهش می دهد تا تاثیر منفی آن ها بر کیفیت تصویر به حداقل برسد.

علاوه بر امکانات ارائه شده توسط نرم افزارهایی مانند لرزشگیر تصویر و OIS، یک سری برنامه دوربین ثالث مانند Digital/Electronic Image Stabilization برای گوشی های هوشمند وجود دارد که تاثیر نسبتا خوبی در خنثی سازی لرزش دست کاربر دارد. . به عنوان مثال، در گلکسی اس ۵ سامسونگ، این گزینه به نام Anti-Shake به شما امکان ثبت لرزش دست را می دهد. شایان ذکر است که این قابلیت های نرم افزاری تاثیر بسیار کمتری نسبت به نرم افزارها دارند، مانند اندازه OIS که مبتنی بر پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری هستند. به طور کلی هرچه لرزش دست شما کمتر باشد و گوشی پایدارتر و ثابت باشد کیفیت تصویر بهتر و وضوح تصویر بالاتر یا به عبارتی واضح تر می شود. در نتیجه، اولویت ثابت نگه داشتن گوشی و دست است.

لنز دوربین گوشی خود را تمیز کنید!

متاسفانه بسیاری از کاربران از تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود غفلت می کنند و به تمیزی آن توجه نمی کنند! در حالی که تمیز بودن لنز دوربین گوشی یکی از موثرترین عوامل در افزایش کیفیت و وضوح عکس است. اما چگونه لنز دوربین گوشی را تمیز کنیم؟

فرآیند تمیز کردن لنز دوربین گوشی در عین حال بسیار مهم است، بنابراین باید به چند نکته توجه کنید. به عنوان مثال، هرگز از پارچه های ضخیم برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود استفاده نکنید که باعث خراشیدن آن می شود. و همیشه سعی کنید از یک پارچه بسیار نرم برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود استفاده کنید. یکی از بهترین پارچه ها برای این منظور پارچه شیشه شوی است.

از عملکرد فوکوس به درستی استفاده کنید!

امروزه اکثر گوشی های هوشمند مدرن فوکوس دستی دارند. در چنین گوشی هایی، برنامه دوربین دارای گزینه ای است که امکان تبدیل فوکوس خودکار (Auto Focus) به فوکوس دستی را فراهم می کند. اگر بدانید که چگونه از عملکرد فوکوس دستی دوربین به درستی استفاده کنید، متوجه افزایش کیفیت عکاسی خود خواهید شد. اگر دقیقاً نقطه ای را بر روی صفحه دوربین که می خواهید روی آن فوکوس کنید انتخاب کنید، تصویر نهایی که ضبط می شود بیشتر در آن ناحیه از صحنه ضبط شده آنالیز می شود، اما اگر روی نقطه درست فوکوس نکنید. تصویر یا اصلا فوکوس نکنید، متاسفانه نتیجه تصویر شما جالب و با کیفیت نخواهد بود. نتیجه جالبی نخواهید گرفت.

در اکثر گوشی های هوشمندی که فوکوس لمسی دارند، کافی است قسمتی از تصویر را که می خواهید روی آن فوکوس کنید انتخاب کنید تا فرآیند فوکوس به صورت خودکار توسط گوشی انجام شود. توجه داشته باشید که این قابلیت تبدیل فوکوس در برخی از گوشی های هوشمند تحت عنوان قفل AE/AF موجود است.

از نور طبیعی نهایت استفاده را ببرید!

نور و روشنایی محیط از دیگر عوامل مهمی هستند که در افزایش کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده توسط انواع دوربین ها از جمله دوربین گوشی ها نقش بسزایی دارند. بنابراین زمانی که قصد دارید از گوشی خود برای عکس برداری استفاده کنید، حتما به نور و روشنایی محیط توجه کنید. همیشه سعی کنید برای ضبط تصاویر به دنبال مکانی با بهترین شرایط نور و نور باشید و تا حد امکان از فلاش دستگاه برای تامین نور محیط استفاده نکنید زیرا نور ساطع شده از فلاش LED کاملا غیر طبیعی است که اغلب منجر به کاهش کیفیت تصویر ضبط شده به میزان قابل توجهی می شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، لنز دوربین گوشی های هوشمند عملکرد بهتری داشته و علاوه بر آن قابلیت حذف نور طبیعی بیشتری را دارند. این قابلیت باعث شد که حتی در شرایط کم نور نیز کیفیت دوربین دستگاه کاهش پیدا نکند. توجه داشته باشید که حتی در شرایط عادی روز که هوا کاملا صاف است، باید سعی کنید بهترین شرایط نور و نور موجود را برای عکس برداری انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر در مکانی هستید که نور خورشید مستقیماً به لنز دوربین شما می تابد، کیفیت و وضوح تصویر نهایی بسیار کاهش می یابد. البته برخی افراد حتی با این شرایط هم می توانند عکس های هنری بگیرند اما در نهایت این تصاویر از نظر وضوح ضعیف هستند اما اگر عکاس حرفه ای باشد حتی در این شرایط می تواند به تصویری باکیفیت دست پیدا کند.

از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید!

آخرین ترفندی که می توان برای بهبود کیفیت عکس های ضبط شده توسط گوشی به کار برد، نصب و استفاده از یک برنامه ویرایش عکس مناسب است. در بسیاری از برنامه های ویرایش عکس، قابلیت افزایش کیفیت و شارپ شدن تصاویر فراهم شده است. با توجه به اهمیت عکس ثبت شده می توانید عکس مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر عکس مورد نظر شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است از کامپیوتر و نرم افزاری مانند فتوشاپ برای بهبود کیفیت استفاده کنید. اما اگر هدف شما فقط تغییر برخی از جنبه های تصویر است، استفاده از اپلیکیشن های موبایل نیز می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. در واقع با برنامه های ویرایش عکس تنها پس از ضبط می توانید عکس را ویرایش کرده و کیفیت آن را تغییر دهید.

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله نکات و ترفندهای مهم و کاربردی را به شما ارائه کرده ایم تا با افزایش عملکرد دوربین گوشی های هوشمند، عکس هایی با کیفیت بهتر و واضح تر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله