اخبار پزشکی

چکاپ های بعد از ایمپلنت

یکی از معضل هایی که می تواند هر شخصی را به خود درگیر نماید معضل از دست دادن دندان یا دندان های شخص است که مشکلات زیادی برای شخص می تراشد و اختلالاتی در روند عادی زندگی او به وجود می آورد، از این رو بسیار طبیعی است که شخص به دنبال یک راه چاره برای این معضل باشد و به قطعیت می توان گفت که بهترین راه چاره برای این موضوع درمان ایمپلنت دندان است.

 درمان ایمپلنت دندان یکی از درمان ها با طول عمر بلند مدت است که در بسیاری از شرایط می تواند حتی تا اخر عمر بیمار نیز به طول بی انجامد اما ایمپلنت دندان برای به مراقبت هایی نیاز دارد که بتواند به خوبی به کار خود ادامه دهد و یکی از مراقبت های مهم ایمپلنت دندان چکاپ ایمپلنت می باشد که معمولا به صورت دوره ای صورت می پذیرد.

ایمپلنت دندان

قبل از این که به برسی و بحث در مورد چکاپ ایمپلنت دندان بپردازیم به توضیح مختصر ایمپلنت دندان و نحوه انجام این درمان می پردازیم، درمان ایمپلنت دندان یکی از انواع روش های جایگزینی دندان های از خراب و پوسیده همینطور از دست رفته افراد می باشد که در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه و نظر بیماران قرار گرفته است و به پر طرفدارترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته تبدیل شده است.

ایمپلنت دندان

در روند کاشت ایمپلنت دندان در اولین گام فیکسچر ایمپلنت دندان جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود یعنی فیکسچر ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود تا پس از گدشت مدت زمانی برای ریکاوری با استخوان فک پیوند بخورد و یک پایه مستحکم و بلند مدت برای تاج دندان از دست رفته باشد، که پس از ریکاوری کامل جایگزین تاج دندان از دست رفته که همان روکش ایمپلنت دندان است پس ساخته شدن توسط لابراتوار بر روی آن بسته شود تا شما از شبیه ترین وطبیعی ترین جایگزین دندان از دست رفته به دندان های طبیعی بهره مند شوید.

البته همین طبیعی بودن، استحکام، طول عمر و دیگر مزایای درمان ایمپلنت دندان است که این درمان را به بهترین روش و درمان برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته تبدیل نموده است.

چکاپ ایمپلنت دندان چیست وچگونه انجام می شود؟

چکاپ ایمپلنت دندان یکی از مراقبت های پس از انجام درمان ایمپلنت دندان است که بسیار کاربردی و مفید است، برای چکاپ ایمپلنت نیاز است که شخص به همراه یک عکس opg به نزد دندانپزشک خود مراجعه نماید تا دندانپزشک بتواند با استفاده از معاینات خود و به کمک عکس opg گرفته شد توسط بیمار شرایط کامل ایمپلنت دندان را مشاهد نماید و رشد استخوان در اطراف ایمپلنت امکان وجود عفونت در اطراف ایمپلنت و… را برسی می نماید. و این چکاپ به صورت دره ای انجام می شود که مدت زمان بین هر چکاپ و… با نظر دندانپزشک شخص تعیین می شود.

اهمیت چکاپ ها و مراقبت های پس از جراحی ایمپلنت دندان

همینطور که قبلا نیز به آن اشاره شد مراقبت هی بعد از ایمپلنت دندان یکی از عوامل بسیار مهم در طول عمر ایمپلنت دندان و همینطور جلوگیری از شانس شکست ایمپلنت دندان است و از آنجایی که چکاپ ایمپلنت بخشی از مراقبت های بعد از ایمپلنت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می تواند در طول عمر ایمپلنت دندان و جلوگیری از شکست ایمپلنت نقش مهمی داشته باشد.

هر چند وقت یکبار باید بعد از ایمپلنت دندان چکاپ کنم؟

چکاپ ایمپلنت دندان دارای زمان دقیق و مشخصص نیست و فواصل میان آنها توسط دندانپزشک شما مشخص می شود اما به طور حدودی اولین چکاپ ایمپلنت دندان ۲تا۳ هفته پس از کاشت ایمپلنت صورت می گیرد تا دندانپزشک بتواند از اتصال موفق ایمپلنت و استخوان فک مطمعن شود و دوره های بعدی چکاب با فاصله های طولانی تر نسبت به قبل صورت می گیرند و به صورت دوره ای در فواصل زمانی طولانی انجام می پذیرند.

به جز چکاپ ایمپلنت دندان چه مراقبت های ضروری دیگری برای ایمپلنت دندان وجود دارد؟

در این باره می توان گفت که چکاپ ایمپلنت دندان یکی از مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان است اما تمام مراقبت های مورد نیاز بعد از ایمپلنت نیست و مراقبت های ضروری دیگری وجود دارد که در طول عمر ایمپلنت دندان تاثیرات به سزایی می گذارند که چند نمونه از آنها به شرح زیر است:

مراقبت های ایمپلنت

رژیم غذایی مناسب

بکب از مراقبت هایی بعد از کاشت ایمپلنت دندان رعایت یه رژیم غذایی مناسب است که به تواند به ایمپلنت فرصت پیوند خوردن به استخوان فک را بدهد البته رعایت رژیم غذایی فقط تا زمان جوش خوردن کامل ایمپلنت و استخوان فک نیاز است و بعد از آن فقط بهتر است جویدن خوراکی های بسیار سفت خود داری نمایید.

یکی از مراقبت های بسیار ضروری وکاربردی ایمپلنت دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است در مواجه با ایمپلنت های دندان نیاز است که همانند دندان های طبیعی روزانه چندین بار از مسواک استفاده نماییم و همینطور استفاده از نخ دندان بسیار مفید و واجب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا