اخبار گوناگون

چرخ لبه دوز فرش و موکت

تاحالا مشکل ریزش بافت موکت پس از برش زدن آن برایتان پیش آمده است؟

آیا مایل هستید تا فرم و شکل بهتری به دکوراسیون خانه خود بدهید؟

تا به حال فرآیند دوردوزی موکت را از نزدیک دیده اید؟

موکت یکی از اصلی ترین المان های موجود در محیط منزل می باشد.از جمله عوامل مهمی که در انتخاب موکت می بایست به آن دقت نمود رنگ،دوام،ماندگاری،طرح و نوع بافت آن می باشد.

اگر قصد خرید یک کفپوش جدید را دارید،می توانید با انتخاب موکت مناسب به سبک مدرن یا کلاسیک همخوانی را در محیط خانه ایجاد نمایید.

پس از خرید موکت مناسب خانه خود،مراحل نصب و برش می بایست به درستی و با دقت انجام شود تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نمایید.پس از در نظر گرفتن موکت مناسب با شرایط داخلی خانه(موکت پرز بلند یا کات پایل یا حلقوی) نوبت به برش آن می رسد که اگر در این مورد مسلط نباشید،برش های نامنظم و ناصاف روی موکت ایجاد می گردد که عملا زحمات شما را پس از صرف وقت و هزینه های زیاد از بین می برد.

 

images_1697107541_6527ce55e7f0b.jpg

حاشیه دوزی دور موکت

بهترین روشی که می بایست برای این کار انجام دهید دوردوزی حاشیه موکت می باشد.حاشیه دوزی به طور معمول در موکت هایی که پوشش قسمتی از محیط هستند،جلوه زیباتری ایجاد می نمایند.البته این کار همراه با صرف هزینه هست که می بایست در مورد آن دقت نمایید.

دوردوزی موکت ها با ماشین آلات خاصی انجام می گردد که جایگزین مناسبی برای فرش پسندها و همچنین گزینه مناسبی برای سخت پسندان می باشد.اگر به دنبال یک موکت بیضی شکل ،دایره ای یا به هر شکل هندسی(متقارن یا نامتقارن) دیگری نیز هستید با دوردوز کردن آن علاوه بر افزایش جلوه آن،عمر و دوام موکت را هم افزایش می دهید.

 

چرخ خیاطی دور دوز مخصوص فرش و موکت

چرخ خیاطی های مخصوص سردوز البته با قیمت بسیار بالا در بازار موجود می باشد و خرید آن به هیچ وجه برای مصرف شخصی عقلانی نمی باشد زیرا موکت چیزی نیست که هر چند ماه یکبار بخواهید آن را تعویض نمایید.خرید موکت مورد نظر و دوردوخت کردن آن توسط شرکت باعث دوام عمر و ماندگاری بیشتری آن می گردد.

 

دوردوز کردن بوسیله دست

روش دیگری هست که شامل هزینه زیادی نیست و نه نیازی به ارسال موکت به کارخانه و سپس برگشت آن به خانه یا محل مورد نظر دارد.موارد مورد نیاز مقداری پارچه،چشمان تیز بین،سوزن مخصوص دوردوزی با دست و صرف مقدار زیادی زمان می باشد.این روش کارامد می باشد،فقط نیاز به مقداری پارچه مخمل یا هر نوع پارچه دیگری که رنگ نزدیکی به موکت دارد،نیاز می باشد.سپس به عرض حدود ده سانت و طول محیط موکت،برش زده و نیز نوار اریب به لبه ی موکت خود بدوزید.پس از انجام کار قطعا از نتیجه بدست آمده راضی خواهید بود که این امر موجب افزایش طول عمر موکت شده و شکل شکیل تری را به آن می بخشد.

 

روش دیگری که نیازمند صبر و حوصله ی فراوان می باشد این است که با نخ یا کاموای همرنگ شروع به دوردوزی موکت نمایید.

آیا دوردوزی امری ضروری می باشد؟

ما در بالا به این مورد اشاره نمودیم که دوردوزی امری ضروری نمی باشد و شما نیازمند صرف هزینه زیاد نمی باشید.در موکت های حلقوی به دلیل داشتن بافت خاص،قسمتی از بافت آن از بین رفته و بد شکل می گردند.در این مورد دوردوزی امری ضرورری می باشد.در موکت هایی که پرزبلند و همچنین لاکچری هستند که در فضای خاصی قرار داده می شوند نیاز اساسی به دوردوز کردن دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا