آشپزی

نکات کشک بادمجان + رازهای خوشمزه تر شدن کشک بادمجان جدید ۱۴۰۳

نکات کشک بادمجان

نکاتی برای تهیه کشک بادمجان، نکات مهم کشک بادمجان

بادمجان یکی از سبزیجاتی است که ترکیب آن با سیر فوق العاده است. کشک بادمجان یکی از غذاهایی است که می توان آن را با بادمجان و سیر تهیه کرد. کشک بادمجان یک غذای سنتی ایرانی است. این غذا را می توانید به عنوان نهار، شام و پیش غذا سرو کنید. ماده اصلی این غذا بادمجان و پنیر دلمه است. سایر مواد مورد استفاده سیر، پیاز و ادویه جات است. دستورهای مختلفی برای تهیه کشک بادمجان وجود دارد. در این مقاله مراحل پخت این غذا را توضیح می دهیم. نکات کشک بادمجان را هم برای خوش طعم شدن آن می گوییم.

پخت کشک بادمجان

مواد مورد نیاز

✅ بادمجان متوسط ​​۵ عدد

✅نصف فنجان پنیر کوتیج مرغوب

✅ پیاز بزرگ یک عدد

✅ ۲ تا ۳ حبه سیر متوسط

✅پودر نعنا ۳ گرم

یک سوم فنجان گردوی خرد شده

نمک و روغن به میزان دلخواه

مرحله اول پخت کشک بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و در آب نمک بریزید. بگذارید کمی بماند تا آب قهوه ای و طعم تلخ آن گرفته شود. سپس آنها را خشک کرده و با روغن در تابه سرخ کنید. پس از سرخ شدن، بادمجان های طلایی را در قابلمه بریزید و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید.

همچنین سیر را می توان در آخرین مرحله به همراه پیاز داغ اضافه کرد. فقط باید مواظب آن باشید، بگذارید ابتدا پیاز قرمز و طلایی شود. سپس سیر را اضافه کنید زیرا سیر سریعتر از پیاز پخته می شود. بنابراین می تواند بسوزد و طعم آن تلخ باشد. وقتی سیر را بو کردید، آن را خاموش کنید.

مرحله دوم پخت کشک بادمجان

حالا وقت اضافه کردن کشک و مغز گزدو است. حالا گردوها وقت دارند روغنشان را برگردانند. البته می توانید در مرحله آخر گردو اضافه کنید. برای پنیر بهتر است آن را با کمی آب مخلوط کرده و بجوشانید. این باعث از بین رفتن باکتری های موجود در آن می شود. سپس پنیر دلمه را به مواد اضافه کنید.

زردچوبه را می توان هم اکنون و هم در پیاز داغ اضافه کرد. بعد از اضافه کردن همه مواد، حرارت را زیاد کنید. وقتی حباب را در گلدان دیدید، آن را داخل گلدان قرار دهید. حالا حرارت را کم کنید تا مواد پخته شوند.

آخرین مرحله پخت کشک بادمجان

در حالی که ظرف نشسته است، پیازچه را آماده کنید. برای این کار پیازهای خرد شده را در یک تابه داغ بریزید. بعد از سرخ شدن ادویه ها را به آن اضافه کنید. پیاز داغ آماده را بیرون بیاورید و سیر خشک را در تابه بریزید. یکی از نکات کشک بادمجان این است که نعناع را زیاد سرخ نکنید زیرا رنگ و طعم آن تغییر نمی کند.

بادمجان و پنیر دلمه ای که خوب پخته شده را با گوشت کوب له کنید. سپس به ظرف آماده شده بادمجان و پنیر دلمه، پیازچه و پیازچه را اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا بافت آنها یکدست شود. حالا با در بسته و شعله کم بگذارید مواد کمی بپزند. در نهایت غذا را میل کنید و غذای آماده را در ظرف مورد نظر قرار دهید.

پنیر کوتیج و بادمجان سالم ترند

برای سالم‌تر کردن کشک بادمجان می‌توانید از بادمجان کبابی و پنیر محلی استفاده کنید.

بادمجان کباب شده

امروزه برای غذای سالم سعی می کنند از روغن کمتری استفاده کنند. برای کشک بادمجان می توانید از بادمجان کبابی بدون روغن هم استفاده کنید. علاوه بر مشکل سلامتی، مواد کبابی طعم دودی فوق العاده ای به غذا می دهند. برای دود بادمجان هم می توانید از ذغال داغ یا حرارت شعله مستقیم فر استفاده کنید.

کشک خشک نمی شود

یکی دیگر از نکات کشک بادمجان که به سلامتی کمک می کند، استفاده از کشک خانگی و محلی به جای کشک آماده است. کشک های آماده ای که بیرون تهیه می کنیم مواد نگهدارنده دارد. پس بهتر است به جای مواد شیمیایی از مواد سالم استفاده کنید.

برای تهیه پنیر خانگی ابتدا باید پنیر خامه ای خشک و سفید نشده تهیه کنید. آن را در ظرف مخصوص خود (تکار) با آب خرد کنید تا کاملاً یکدست شود. حالا شما پنیر خانگی دارید که سالم تر است و طعم متفاوتی نسبت به پنیر دلمه خارجی دارد.

نکاتی در مورد کشک بادمجان برای جشن گرفتن بیشتر

برای اینکه غذای خود را جشن بگیرید، از پیازچه و پیازچه برای تزئین استفاده کنید. برای تزیین می توانید از پنیر و پنیر نیز استفاده کنید. این را بدانید که در کنار کشک بادمجان باید پنیر هم بخورید. به این ترتیب هرکسی به سلیقه و میل خود غذا می پسندد.

پای برای تهیه کشک بادمجان

از آنجایی که از آب نمک برای گرفتن تلخی بادمجان استفاده می شود، مراقب میزان نمک آن باشید. زیرا ممکن است غذای شما شور باشد.

در انتخاب بادمجان دقت کنید. معمولا بادمجان های بلند، براق، سنگین، سالم و سفت طعم بهتری دارند و تلخ نیستند.

برای اینکه روغن کمتری در غذا داشته باشید، بادمجان های سرخ شده را در ظرف توری بریزید. این نوع روغن اضافی حذف می شود.

یکی دیگر از نکات ظریف کشک بادمجان که باید بدانید نیاز مطلق به گردو است. از آنجایی که طبع کشک سرد است، برای حل کردن آن باید از مغزی استفاده کرد که خاصیت گرمی داشته باشد.

اگر سیر و پیازچه زیاد سرخ شوند طعم تلخی خواهند داشت. مراقب باشید این مواد را زیاد سرخ نکنید.

زمانی که می خواهید غذا را سرو کنید می توانید آجیل و پنیر را به مواد اضافه کنید. البته خدمت به صورت تکی هم پیشنهاد خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا